Jump to content

Hortentreffet 18-20 juni 2010


Jorg-1

Recommended Posts

Regattaen er St.Hans hvert år dessverre.....

 

St.Hans (23.Juni) 2010 faller på en onsdag. Rekker da tilbake til Vansjø til det.

 

Ser flere snakker om St.Hans helgen. Hva er det????????

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da har vimpelen min ankommet :flag_bp: og blir å finne i masta mi i fra morgen av :)

 

Har vært å kjøpt meg noen nye flate fendere også. Får jo aldri nok av fendere veit jeg :)

 

Begynner å glede meg til dette jeg. Blir sikkert kos å fisle ned til Horten, og oppover igjen :flag_bp:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Vi må desverre trekke oss i år. Starter ferien, og går sammen med en vennegjeng direkte til Strømstad på fredag.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hortentreffet er veldig bra! At båtfolket samles til slike arrangemang er helt supert! Jeg har desverre aldri vært med da jeg har båten på Storsjøen og det blir for tungvindt å flytte den allerede da, siden det er ferietur senere på sommeren. Men jeg vurderte i fjor, og har tenkt på det i år, å komme innom med bil.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Kjøpt spørsmål, blir det lagt opp for litt mer strømtavle-system i år enn i fjor?

Jeg tenker på spagetti-snubletrådene langs bryggene.

Det var vel også litt lite kontakter pr. sikring i fjor, kan en få tak i en ekstra tavle i år kanskje?

Hva med å lagt opp en kraftigere kabel halvveis ut på brygga slik at en får fordelt strømmen litt utover og ikke bare på ei tavle med 25 kabler til :)

må jo ikke ha strøm, men kjekt å ha.. :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ser ut til at vi må trekke oss i år, for første gang så lenge treffene har pågått. Båten skal på verksted hos Marinediesel i Drøbak på tirsdagen, og jeg "på verksted" på Rikshospitalet på torsdagen. Men for all del, er båten klar til fredagen og jeg i form (med bandasje i pannen) på fredagen, kommer vi likevel.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Først ang strømmen , der skal vi være glad vi har noe .Da HHV har surra bort tavla dem laget til oss for noen år siden,å lage en ny selv er for kostbart tipper jeg.Vil tru at dem aller fleste klarer seg fint med strøm til laderen,mange har jo ikke det en gang om dere ligger i uthavn.Dette med snubblekabler utover brygga,det er vel en mulighet å legge kablene pent ut til siden ettersom dere kobbler dere på vel?

 

Til dere andre som skal på ferie denne helgen,det må da være bedre å starte ferien på Horten's treffet enn ei helg i Strømstad?

 

En ting som dere må huske , at nytt av året er dette mega store teltet som vi har fixa.Om det skulle bli dårlig vær ,så kan vi alle sammles under tak og grille å kose oss som vanlig . Håper alle som skal på treff kan be med seg venner å kjente,å bli medlem her på BP er jo en smal sak.Er jo bare artig å bli kjent med nye mensker ,som du igjen da treffer seinere rundtom i havner .

 

Altid så kommer det noen som må trekke seg ,noe som er synd men.Håper vi kan holde treffet i live ,men da trur jeg vi er avhengig av at det kommer endel båt.Eller's kan det fort bli for mye arbeid ,som da igjen stopper seg selv .Men selvsagt kommer det som vanlig mange ,håpa kansje vi kunne sette ny rekord iår jeg med anntall båter .

Så igjen folken's ,meld dere på treff så sees vi snart på Sykehusbrygga ved kanalen i Horten.Noe som er en perle i seg selv ,både kanalen marinemuset og Horten historiske senter bare to minutter fra treffet.Det er kun 5 minutter å tasse opp til handlesentret for handle for dem som liker dette.

.................Så igjen , velkommen til Hortenstreffet 2010

 

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Først ang strømmen , der skal vi være glad vi har noe .Da HHV har surra bort tavla dem laget til oss for noen år siden,å lage en ny selv er for kostbart tipper jeg.

 

Spør en lokal elektriker om et fordelingskap. Jeg låner 1 km 63 amp kabel, 250 m 32 amp kabel og 12 underfordelingskap fra Bautas GRATIS til Færdern.

Link to post
Share on other sites

Har i helgen vært sammen med Max 3. Han har ikke datamaskin lenger og fikk ikke meldt avbud. Ha måtte i 50-års lag denne helgen.

Marida skal prøve seg nordover på torsdag kveld.

Sliter litt med vann og drit i babord dieseltank. Vi får ta det med ro oppover og tømme filteret ofte.

Link to post
Share on other sites

Sliter litt med vann og drit i babord dieseltank.

Princess ,hehe godt du har to grønne dyr nedi der da.Blir artig å møtes igjen da,knall vær å mye folk.Må bli bra det....

 

TineIV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja, blir hyggelig å møtes igjen. Blir plutselig litt endring i planen her. Hadde tenkt å reise på torsdag kveld, men fruen har fått seg ny jobb helt plutselig. Hun får da ikke fri på fredag. Mulig jeg reiser med unga, så kan hun komme med toget på fredag kveld. Vi får se.

Har tømt hele dieseltanken nå og skal skylle igjennom litt til Får prøve igjen da.

Link to post
Share on other sites

Som jorg skriver ser det ut til å bli en knall helg.

Jeg har en 17 årig matros med meg nå.

ligger nå på Bolærne, sammen med kun en båt til. Ferie i forr sesong er heeerlig.

 

Må en tur til Sandefjord i morgen. Tur innom Tønsberg onsdag.

Er i Horten Onsdag kveld eller Torsdag morgen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...