Jump to content

Hortentreffet 18-20 juni 2010


Jorg-1

Recommended Posts

Har idag vært nede i båten å fylt på diesel på tanken igjen. Nå er ting på track til torsdag.

Fruen blir kjørt til Moss på fredag ettermiddag. Jeg kommer nedover med bikkja og unga. Enten torsdag kveld eller fredag formiddag. Ser an vinden litt. Det var meldt 7 m/s i stad.

Link to post
Share on other sites

Og så var båten levert på verksted i Drøbak, men kanskje vi tar en tur med bilen og stikker innom på lørdag dersom jeg er i form etter en operasjon på Rikshospitalet torsdag?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Får håpe det blir en enkel greie med båten da, og på riksen :)

 

Jeg tar frem Nordkappen i morra. Skal bare starte motoren og sjekke elektronikken. Er ikke stort mere å gjøre.

 

Eller jo. Skal sette opp en lampe jeg fikk til bursdagen min :) Og sette inn dassen

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg er i farta ca kl 13.00-13.30 fra Solvik. Skal henta kjerringa på jobben (vi jobber på samme sted) kl 12.00, ca. så blir det å fylle bensin på Høvik etterpå. Handle gjør jeg på forhånd.

 

Begynner å bli rimelig klar for å dra på en liten tur nå :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Ja, nå nærmer det seg ferie for oss også, og da setter vi kursen for Horten.. vel og merke om været og vinden tillater det.

Akkurat nå blåser det kraftig ute, klokken 23 på kvelden.. håper det løyer innen torsdag morgen.

 

Planen er at vi drar ut til Stokken (utenfor kr.sand) og legger oss der på onsdag kveld, og at jeg står opp tidlig på torsdag, også kjører vi så langt vi kommer før bølgene blir for store, og da legger vi oss til for natten og kjører igjen neste morgen og forhåpentligvis er vi i Horten på fredag til fornuftig tid :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Enten torsdag kveld eller fredag formiddag. Ser an vinden litt. Det var meldt 7 m/s i stad.

Kjempe greier da sees vi torsdag veit ,flere som pleier å komme da .Så da blir oppvarming torsdag ,så ikke det kommer så brått på fredag ;o)

Melder lite vind så langt da ,men dem skifter jo forttere mening enn ja .Så vær å vind er ikke så lett å stole på dem folka der,da dem melder i hytt å pine .Noen ganger er det klin ute av vater,så lurer jo da hva dem holder på med.Så bare å vente å se,men digg om du kommer torsdag da. Klart at det er jo artig at folk kommer torsdag ,så blir det litt mere liv i leier'n for oss som er der da.

Så nå nærmer det seg fort ,skal sjekke imorgen ossen det ser ut med bryggene der borte.Sånn at det er i vater før vi kommer,veit jo aldrig .Da sees vi folken's , detta blir knall :sailing:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ørnen må desverre melde avbud på grunn av alvorlig sykdom,

er akkurat kommet hjem etter 3 uker på behandling,

og må ta det med ro en stund til.

Men satser på å være på sjøen med vimpelen oppe

i løpet av et par uker.

:flag_bp:

 

Godt treff ønskes dere alle !!!!

vimpel_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk sånn omttrent 99,99% hetta i dag.

 

Trimmen på motoren var død. Det klikka i begge relea, men motoren flyttet seg ikke.

 

Etter noe kål fant jeg en skrue som jeg løsnet slik at jeg kunne tilte motoren opp manuelt slik at jeg kom til motoren og pumpa+ alle sylindrene. Fikk jo ikke av tiltmotoren uten å hekte av motoren, og det gjør jeg ikke altså.

 

Så da så jeg for meg en tur på hytta i nyinnkjøpt snekke isteden..........

 

 

Men banka omtrent skiten ut av tilmotoren (forsiktig egentlig) og plutselig funka den normalt.

 

Så nå er jeg mer eller mindre ferdig til å dra på tur jeg :)

 

15062010192.jpg

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Så på webcam i dag at det ikke ligger noe båt på land ved marinaen, er jeg tidlig ute blir det kanskje løft på land for spyling av skrog og propell.

Ellers må jeg rydde i kabin, slik at jeg får sovet der. Må vaske kjølen innvendig også etter litt søl med olje.

 

Får jeg gjort dette unna i morgen, drar jeg kanskje på Torsdag :flag_bp:

 

Hvordan så bryggene ut Tine IV?

Link to post
Share on other sites

Går nedover på ettermiddagen torsdag.

Jeg har en ubrukt "Four Seasons" jolle kjøpt på Maritim i fjord som jeg skal selge. Koster i dag kr. 7337.-, men selger den for 4.500.- kroner hvis noen er intressert. Jeg kan ta den med på treffet hvis noen er intressert. Den ligger oppblåst på terassen i dag. Send meg en IM.

 

Vi gleder oss til Hortentreffet som er starten på en fin sommer for oss BP-folk.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hakke giddi å sjekke bryggene idag ,pleier ikke ta opp før onsdag så da sjekker jeg litt med jolla imårra ;)Yr.no å Storm.no må kansje bestemme seg snart,mærklig at dem melder jojoj hele tia.Men vi satser på knallvær som vanlig vi,må jo det selv om "proffane" stort sett aldrig er enige.Tenker vi får et knalltreff som vi pleier,så da er det bare å komme seg på treff folkens . da sees vi om et par dager ......

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Dem melder vel ca 5-7ms ,det er vel ikke mye å balle med.Skjønner deg pga tanken ,men da blir du sittanes å tenke på det resten av sesongen da jo.Gi på å kom deg over,går nok bra skal du se ;o)

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...