Jump to content

Hortentreffet 18-20 juni 2010

Jorg-1

Recommended Posts

Er det mulig å innbetale noen kroner til en konto for å få kjøpt seg noen lodd?

Beklager men det kan vi ikke gjøre ,det har vi gjort en gang før.Det blei litt dårlig mottatt av dem som virklig var på treff,så detmå vi desverre si nei til .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Noen flere bilder og komme med her da:) :sailing::sailing:

Joda, her er det stor stemning og maritim hygge så det holder!

Veldig trivelig å treffe alle "nickene" på BP "in person".

Nå har redningskøyta akkurat vært her og jeg har fått en 45 minutters gjennomgang i alt teknisk ombord av skippern.

Imponerende båt og imponerende mange knapper og displayer!

Dasj`en på den båten slår nok ut de mest teknofile av oss :wink:

Vind og værforholdene i Horten indre havn er i dag skiftende, men fine.

Så kom igjen, dere som er avventende, moroa er såvidt begynt!

190620102681.jpg

Redigert av Phoebe (see edit history)

1006_102.jpg

Viser et bilde av bruktmarkedet på Hortentreffet i år. Som dere ser, litt av hvert å velge mellom. Noe støvete og slitt i kanta kanskje, men pytt, man gir vel ikke all værden heller?

Mange Noen gode bruksår igjen på flere her ville jeg tro?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

nå regner det ganske greit :) og vi har 2 ender som ligger helt inntil båten og tigger mat :)

Har vært på Bilxtra (Watski forhandler også) og kjøpt meg litt tau og karabinkroker, samt en Ctec M100 og 25mtr kabel. Greit å piffe litt på batteriet.

Sjokkavlastere bytte jeg til meg fra han med båten Marida (for 2 pils) så nå har vi det inn mot brygga. Vi fikk låne en av ham i natt, og takke for det. Det røsket godt :)

Har kjøpt noen lodd, så håper jeg har flaks på trekninga :)

Mange trivelige folk her, og flere som synes vi har liten båt :) uten at det er negativt da, tvert imot :)

Noen bilder har jeg jo også tatt, imellom regnbygene :)

dsc_0354.jpg

dsc_0362.jpg

dsc_0364.jpg

dsc_0367.jpg

dsc_0369.jpg

Føkk deg...

Vi sender en hilsen til treffdeltagerne i Horten og takker for noen hyggelige dager på Horten Indre havn. Vi er blitt besteforeldre for annen gang og vi hadde plikter med barnepass over natten for aller første gang. Dette hadde vi også gledet oss til.

Vi dro nedover på torsdag for å få våre tilmålte tre treffdager. En stor honnør til treffkomiteen som i år har gjort tidenes beste treff sett med mine øyne. Været får ta skylden for at vi ikke fikk temperatur til å sitte ute til de sene timer slik vi har gjort noen ganger tidligere. Et rikholdig program ble også lagt for dagen. Havnesjef Tine IV stablet båter med sikker hånd!

En takk til mannskapet på redningssøyta Sundt som kom innom på annrop mens de var i området. Mange benyttet sjansen til å titte ombord.

049.jpg

Hadde den glede å gå sammen med Paul i sin Tressfjord 28 nedover. Bildet er tatt mens det enda var mulig å holde seg fast å få tatt bilder. Det frisknet godt opp ettersom vi nærmet oss Horten. Pauls Nikita var søkklastet med premier til lørdagens utloddning.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

053.jpg

Fredag morgen kl. 06.00. Vindværet har slått til for fullt og treffdeltagerne hjelper hverandre så godt man kan.

055.jpg

Ulv1 med mansnkap var treffets lengste kjørte deltaker.

062.jpg

Ulv1 blir forflyttet til et mindre værutsatt område på brygga med god hjelp av andre treffdeltakere.

064.jpg

Vinden sto godt inn over treffområdet.

065.jpg

Populært innslag var også redningsskøyta Sundt fra Moss, hvor det ble anledning til å ta en titt ombord.

074.jpg

Det hadde løyet betraktelig da vi forlot Horten ved middagstider lørdag. Allikevel ble det endel oversjø før vi kom i le av Hurumlandet.

076.jpg

Ute på Breiangen møtte vi en regnskyll som ga oss null i sikt. Opp mot Filtvet hadde både regnet og vinden forsvunnet.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg vil også takke for et meget godt gjennomført treff, tross regn og vind og alt det der, så sitter vi igjen med gode minner fra årets treff.

Vi var nok de som kom lengst, men jeg ble imponert over 3 stk i en 17 foter som trosset regnet og vinden og stilte opp.. så kan dere med 30 fotere som ikke kom på grunn av for mye vind, sitte der å angre.. ;)

Tusen takk til komiteen og alle som hjalp til med å få til et flott treff.

Vi ligger for øyeblikket ved borgen og drar til Oslo i morgen. :)

prækast!

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Etter en liten runde innom Holmestrand ,sånn for å få en tur av det .Så er TineIV på plass i båsen sin,blir her til imorgen vil jegb tru.Er litt ute av vater idag ,arm og bein er jo bare sorgen men ellers like blid .

Må takke mine medhjelpere og alle dere andre som tro til å gjorde dette til nok et kjempe treff.Morro når det er kun mega flotte tilbakemeldinger fra ALLE .

Må nok en gang ta av meg capsen for Broder'n som kom uten flybridge , men med hele 17 fot.Det er slike båtfolk vi liker ,klart det er synd det blåser å regner litt.Men båt å båtliv kan fort bli litt dårlig vær innimellom da,men det kom jo båter jamt hele fredagen.Så trur ikke været stopper dem som vil på treff .

Nok en gang takk til ALLE SAMMEN ,ser frem imot et nytt treff om kun et år :flag_bp:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Takker alle for en fin helg, og takker fru Tine for lånet av bil når vi måtte en tur avgårde til Tønsberg.

Takker fru Ajoda som passet hunden og fikk badet han litt he he, og takk til fru Marida som plukka han opp igjen:))))

Takk til Jørgen som fiksa tur bort for og hilse på folka hos HTS.

Jattzy takker alle for matrestene som lå igjen etter grillfesten, og han sa han angra litt for at han surtra når jeg var borte en tur.

Kjempe treff igjen og vi kommer tilbake neste år garantert

Bilde fra turen hjem, det kan jo ikke bli bedere.

mobil_bilder_nokia_039.jpg

www.ribtjenester.no

Får hive meg på å takke for en kjempe fin helg jeg også.

Er 3 år siden sist jeg vaR på treffet og dette var minst like hyggelig som de jeg har vært på tidligere.

Noe sur vind og noen rergnbyger, men ingen sure miner for det.

En spesiell takk til treff komiteen, som har gjort en kjempe jobb. De ordner og fixser det meste. Eneste var at de ikke greide var å få stoppet denne vinden og disse regnbygene, før Søndag morgen, men da ble det knall vær også da.

Bao og Mariell tuslet hjem til Sandefjord i ett fantasisk vær.

Ble ett dyrt lotteri i år. Siden jeg bla. vant vannski. Har jeg fått ordre av matrosen å kjøpe en større motor til Rib'en.

Håper jeg er hjemme til neste år, slik at jeg har anledning til å komme.

Takk for i år. Håper å treffe dere på vannet utover sesongen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hoi.

Takk fra meg også :) Artig med en liten tur.

Fine preimer i lotteriet (bla 1 års medlemskap i Sjøassistanse) og artig med premie for liten båt (enda mindre båt neste år ? :) ) At båten er liten behøver ikke bety at man ikke må bli hjemme selv om det blåser litt og vannet rører litt på seg.

Takk til TineIV for at han stelte pent med oss som var på treff første gang, og ikke hadde en dritt av stoler eller bord, og til de som lånte oss det (Ulv1 og Marida)

Hjemturen gikk greit. vi putra pent oppover og stoppa i sætre for sjekk av bensin og handlet litt for en liten grilling på Håøya.

At forsvaret var innom var jo "artig" og at KOLJEHUENE (ref TineIV pr ropert) ikke skjønte dette med maks knopsgrense i indre havn var jo et "morsomt" innslag. :discuss: Greit med bølger ute på sjøen, men i havna trenger mean ikke finne igjen båten oppå brygga :)

I morra blir det å prøve litt remedier fra QMI og diverse annet for å se om ting blir glatt og blankt :) Helte oppi litt drivstoff-forbedrer som vi vant, og om det var den som gjorde greia eller ikke er uvisst, men 90 hesteren brukte ihvertfall 6 liter mindre bensin fra Horten til Sætre i forhold til Sætre-Horten, i medvind. Så det var jo litt merkelig. (men når man tenker på prisen på et slikt remedie kontra 6 liter bensin så er det kanskje ikke så farlig ? )

Når vi kom til Sætre kom det en kar innom og hilste på. Han lurte på om jeg var Brodern. Han kjente igjen Nordkappen fra bilder på Baatplassen, og det er jo kult :sailing:

Men vi hadde det fint. Stille og besjedne som vi var :)

Og kommer gjerne på treff med den lille jolla vår (ref TineIV pr Ropert :) )igjen, selv om det blåser litt og det kommer litt regn. Det må man jo tåle :)

Kommer litt bilder senere :)

Føkk deg...

• 1 måned senere...

Hei!

Jeg er søsteren til Ingar og ser litt på mulighetene for å få presse rundt baatplassen. Kunne noen av dere som var på Hortentreffet tenke dere å stille til et intervju om vi får noe respons fra pressen?

Jeg trenger også noen bilder, (feks de som er lagt ut her, ) kommentarer på hvordan det var, antall båter, aktiviteter og generelt stemningsrapport. De som stiller opp vil selvfølgelig få se hva vi skriver i pressemeldingen og kontakt med journalister.

Håper noen vil stille! :o)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...