Jump to content

Har jeg Ford Sabre 2715e eller 2704?

Godthaab

Recommended Posts

Jeg er noe usikker på om det er en 2715e eller 2704 jeg har. Motoren er marinisert av sabre, og utifra bilder ligner det mest på en 2704 men et verksted i kristiansund trodde kanskje det var en 2715e utifra serienummeret men var ikke sikker. Den er ikke turboladet. Skal legge ut bilder i løpet av morradagen, hadde satt stor pris på om dere som har disse motorene eller vet noe om de spytter ut det dere vet og kanskje legger ut bilder. Regner med noen av dere er istand til å se hva det er utifra bilde når det kommer. :)

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Er det en 2704 står det merket 360T (Tror jeg) på et sted rett bak dieselfilteret.

takk, det skal jeg sjekke:)

Ellers er det bare å søke med "2704" her på forumet og da får du opp omtrent 40-50 ulike emner :lipseal:

har søkt men var som en ørken av mer eller mindre unyttig informasjon hvor den bare ble nevnt.

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

• 2 uker senere...

Det er 12 volt starter på min.

Deler er inget problem. Søk opp kdtrading på nettet, de har nettbutikk, men det lønner seg å ringe dem. Kan bli bedre pris på frakt da.

Disse motorene skal være meget drifsikre. Det sies at man må slå dem ihjel;)

Kjenner best til 180 hk utgaven og de er kjent for å ryke en god del ved oppstart og kan være noe treg å starte.

Det er meget god kjøling på disse(varmkjøring slik som mange volvoer har slipper du).

Husk at det skal være motorolje på dieselpumpa. Blir denne gammel eller tynnet med diesel begynner motorgangen å jage.

På nettet finner du også manualen til ford 2704 og der står det meste.

Hei.

Ut ifra bilde du har lagt ut kan jeg med stor sannsynlighet si at det er en Ford 2715e Den yter 127 hk.

Den er iallfall prikk lik den som jeg hadde for en stund siden. En meget bra motor. Men for å være helt sikkert kan du sjekke merkingen bak diesel filteret som beskrevet over i en annen post.

For sammenligningens skyld, her er et bilde av en 127 hk Ford Sabre 2715 jeg hadde i mi forrige båt:

53_-2085426896.jpg

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...