Godthaab Startet 10.Februar.2010 Del på Facebook Startet 10.Februar.2010 Jeg er noe usikker på om det er en 2715e eller 2704 jeg har. Motoren er marinisert av sabre, og utifra bilder ligner det mest på en 2704 men et verksted i kristiansund trodde kanskje det var en 2715e utifra serienummeret men var ikke sikker. Den er ikke turboladet. Skal legge ut bilder i løpet av morradagen, hadde satt stor pris på om dere som har disse motorene eller vet noe om de spytter ut det dere vet og kanskje legger ut bilder. Regner med noen av dere er istand til å se hva det er utifra bilde når det kommer. :) Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
GeirFrode Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 2715 har sylindervolum på 6,22l. 2704 har volumpå 5,9l. Er det en 2704 står det merket 360T (Tror jeg) på et sted rett bak dieselfilteret. Øverst i bakkant på høyre siden av blokka. 2715 motoren kjenner jeg ikke så veldig godt. Men det skal være en god motor etter ryktene å dømme. Litt data finnes her på KDtrading.no Her er litt tekn. data Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Februar.2010 Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Ellers er det bare å søke med "2704" her på forumet og da får du opp omtrent 40-50 ulike emner Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 10.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2010 Er det en 2704 står det merket 360T (Tror jeg) på et sted rett bak dieselfilteret. takk, det skal jeg sjekke:) Ellers er det bare å søke med "2704" her på forumet og da får du opp omtrent 40-50 ulike emner har søkt men var som en ørken av mer eller mindre unyttig informasjon hvor den bare ble nevnt. Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
Dag Anders Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 Hei har fordsabb motor selv, husker ikke nummer på den men den har 80hk og ingen turbo. Frydenbø båtsenter i Bergen har masse info og deler til disse motorene. Det var der de ble marinisert. Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 28.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Beklager så sent bilde, men har ikke klart å koble mobilen opp mot pcen før nå. Et bilde ihvertfall hvis det sier noen noe? Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
ringvassøy Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 Den ligner veldig på min 2704. Jeg har med turbo og intercooler men blokka er vel den samme. det er samme plassering av filter, dyser og pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Ja, utifra bilder jeg har sett også. Er det 24v starter på din? Vet du noe om de mtp driftsikkerhet, deler osv? Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
ringvassøy Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Det er 12 volt starter på min. Deler er inget problem. Søk opp kdtrading på nettet, de har nettbutikk, men det lønner seg å ringe dem. Kan bli bedre pris på frakt da. Disse motorene skal være meget drifsikre. Det sies at man må slå dem ihjel;) Kjenner best til 180 hk utgaven og de er kjent for å ryke en god del ved oppstart og kan være noe treg å starte. Det er meget god kjøling på disse(varmkjøring slik som mange volvoer har slipper du). Husk at det skal være motorolje på dieselpumpa. Blir denne gammel eller tynnet med diesel begynner motorgangen å jage. På nettet finner du også manualen til ford 2704 og der står det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Godthaab Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Ah, takk for svar, skal se om jeg finner manualen, den hadde vært kjekt å hatt:) Sitér dette innlegget “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
2715e Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Hei. Ut ifra bilde du har lagt ut kan jeg med stor sannsynlighet si at det er en Ford 2715e Den yter 127 hk. Den er iallfall prikk lik den som jeg hadde for en stund siden. En meget bra motor. Men for å være helt sikkert kan du sjekke merkingen bak diesel filteret som beskrevet over i en annen post. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 For sammenligningens skyld, her er et bilde av en 127 hk Ford Sabre 2715 jeg hadde i mi forrige båt: Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.