sunny 73 Startet 11.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2010 Som teksten over,hva bruker dere for å få de rene??? Nå nærmer det seg båt sesong Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 11.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2010 Jeg polerte med Autosol, om det er riktig eller galt vet jeg ikke, men den blei skinnende blank. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 11.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2010 Skurekrem har jeg brukt, så polering av ymse. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
tkb Svart 11.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2010 Ferro-bet rustvask tar belegget på stålpropellene. Spray på,la virke en stund,skyll med vann. Bruk munnbind for spraytåke. Poler med autosol etterpå. Da blir mine Bravo 3 propeller som nye. Prøv! Sitér dette innlegget Link to post
Manzon Svart 11.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2010 Fikk ett tips om å vaske mine med saltsyre. Blir vist som ny etter på. Har brukt litt av dette på jobb, har ikke prøvet dette selv da hele drevet og propellen min ble blåst med tørris. Men saltsyre og rustfrie propeller skal gå fint. Men ikke bruk saltsyre på aluminiums propeller. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 12.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Ja, saltsyre gjør seg godt på rustfrie propeller. Men bør ikke være sterkere enn ca 50/50. Fjerner rustbelegg o.l Deretter polering, så er de blanke som ny! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
solbris Svart 12.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Har brukt 30% saltsyre,kjøp i farvehandel. Spyl med rent vann. Bruk verneutstyr.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.