Jump to content

Mulig å lime lokk til sjøvannsfilter?

jo_no

Recommended Posts

Som topic indikerer, har jeg et sjøvannsfilter som er sprukket.

Det er ikke utsatt for frost; oppdaget dette etter at jeg fikk båten hjem i høst.

Det skal også legges til at filteret er bare en sesong gammelt.

Tok det opp med forhandler: Kunne ikke skaffe nytt lokk men skulle få spesialpris om jeg kjøpte nytt komplett filter.

Filteret er av 'billigtype', 250-300 kr. Har foreløpig takket nei til tilbudet da jeg enten limer eller bytter hele greia til noe av bedre kvalitet.

Spørsmålet er altså: Kan disse 'krakeleringene' limes (ref bildene under)?

Hva slags lim kan evt. benyttes på hardplast?

Vurderer som sagt nytt filter av bedre kvalitet. hva kan anbefales?

img_0083.jpg

img_0079.jpg

Jeg ville ikke lagt ned noe jobb i å reparere dette. Dette er jo ikke snakk om store summer uansett for å investere i et annet filter!

Tenk deg konsekvensen hvis lokket sprekker totalt under en tur på vannet??? Dårlig kjøling til motoren og vann i kjølen.. Og kansje rester av lokket inn i impellerhuset...uff.

Dette kan føre til mye arbeid, ift. å bare bytte filteret :-)

Men dette er min mening da :-)

På enkelte Volvo penta motorer sitter filteret på trykksiden av innpeller da kan du ikke bruke det sjøvansfilteret i det hele tatt .Da skjer det som du har opplevd.Sjekk om filteret sitter på trykk eller sug siden av innpeller før du kjøper nytt filter.Lime lokket hadde jeg aldrig tatt sjansen på samme hvem side det sitter på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...