jo_no Startet 14.Februar.2010 Del på Facebook Startet 14.Februar.2010 Som topic indikerer, har jeg et sjøvannsfilter som er sprukket. Det er ikke utsatt for frost; oppdaget dette etter at jeg fikk båten hjem i høst. Det skal også legges til at filteret er bare en sesong gammelt. Tok det opp med forhandler: Kunne ikke skaffe nytt lokk men skulle få spesialpris om jeg kjøpte nytt komplett filter. Filteret er av 'billigtype', 250-300 kr. Har foreløpig takket nei til tilbudet da jeg enten limer eller bytter hele greia til noe av bedre kvalitet. Spørsmålet er altså: Kan disse 'krakeleringene' limes (ref bildene under)? Hva slags lim kan evt. benyttes på hardplast? Vurderer som sagt nytt filter av bedre kvalitet. hva kan anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Kan sikkert limes, men spander nytt er vel tryggest? Tenk om limet ikkje sitter heile sesongen... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
fanntomas Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Jeg ville ikke lagt ned noe jobb i å reparere dette. Dette er jo ikke snakk om store summer uansett for å investere i et annet filter! Tenk deg konsekvensen hvis lokket sprekker totalt under en tur på vannet??? Dårlig kjøling til motoren og vann i kjølen.. Og kansje rester av lokket inn i impellerhuset...uff. Dette kan føre til mye arbeid, ift. å bare bytte filteret :-) Men dette er min mening da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Klart det kan limes! Men ikke finn på å gjøre det. Ikke hvis du har en familie du er glad i ihvertfall... Bytt ut hele greia. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hansi Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 (redigert) Nye komplette filter koster fra 175 kr til 268 kroner på Maritim.Tror nok jeg hadde kjøpt et nytt lokk eller komplett filter. For viktig komponent til å limes slik jeg ser det. Redigert 14.Februar.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 14.Februar.2010 Del på Facebook Svart 14.Februar.2010 Jeg ville vel også kjøpt nytt,men jeg kan fortelle at jeg har limt hardplast med araldit på en beholder for bremseveske og det ble riktig bra. Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Det er vel ikke de store pengene vi snakker om her, mitt råd er å bytte hele filterhuset. Om ikke limingen holder. og sprekker opp midtfjords, da snakker vi om helt andre kostander og bekymringer! Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Ta ett mål av lokket du, har ett nytt liggendes her som eg ikkje skal bruke, ser ut som samme størrelsen. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Krølle Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 På enkelte Volvo penta motorer sitter filteret på trykksiden av innpeller da kan du ikke bruke det sjøvansfilteret i det hele tatt .Da skjer det som du har opplevd.Sjekk om filteret sitter på trykk eller sug siden av innpeller før du kjøper nytt filter.Lime lokket hadde jeg aldrig tatt sjansen på samme hvem side det sitter på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.