Jump to content

Noen som vet om billig slipp i bergens området?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hei :cool: Jeg har en sjømann 22 som gjerne skulle vært på slipp for bunnsmørning og pussing av propell. Gjør alt arbeide sjøl, men trenger en slipp for 2-3 dager. Noen som har eller vet om noen som har en billig slipp i bergens området? helst så nærmt bjorøy/sotra så muligt :flag:

- Martin :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Vest kran tar 1200 for og ta båten opp på land, og 1200 for og sette den ned igjen :crazy: Men snakket med en som har slipp på foldnes (foldnes slipp) han tar 1000,- for og ha den oppe i 1 uke, kansje jeg kan få det for 500,- siden jeg bare skal ha den opp i 3 dagen :saint:

Vest kran tar 1200 for og ta båten opp på land, og 1200 for og sette den ned igjen :crazy: Men snakket med en som har slipp på foldnes (foldnes slipp) han tar 1000,- for og ha den oppe i 1 uke, kansje jeg kan få det for 500,- siden jeg bare skal ha den opp i 3 dagen :saint:

Steike! dette virket jo grisebillig! Jeg så for meg at en kranbil skulle ha ca 3000kr for å ta en båt opp og det samme for å sette ut!

Kanskje jeg må ringe litt rundt å høre :P

Redigert av Hokky (see edit history)

heija :wink: ser du har 33 fot! det skal nok gå helt fint :) kansje vi kan høre om vi kan få spleise på 1uke. betalet han 1000 ,- så tar vi din opp, så hjelper jeg deg med bunnsmørning og det som trengs, så hjelper du meg med bunnsmørning. Det skal vi vell klare på 1 uke vell? høres det greit ut for deg? eller vil du gjøre det selv ? :wink:

ser du har 33 fot! det skal nok gå helt fint :) kansje vi kan høre om vi kan få spleise på 1uke.

Jo det kunne kanskje vore ein idé, - om slippeigaren går med på det (noko eg er litt usikker på...). No er det ikkje lengda som er problemet med min båt, men vekta. Slippen bør klara minst 8 tonn. Gjer han det?

Men skal me leiga slipp saman, så skal du skal sleppa å jobba med båten min (og eg har heller ikkje tenkt å jobba med din), men kanskje treng me hjelp av kvarandre til opptak og utsetting.

Båten din er 22 fot og veier ca ett tonn tenker jeg. Litt som min Polar 22.... Ikke store båten egentlig....

img_5457.jpg

Her er bilder fra da jeg hentet den hjem. Lånte en Tysse-henger med selvjusterende vogge. Båten passet flott oppå. Bare husk kraftige stropper foran og bak så ikke båten vipper i selvjusteringen underveis.

Dra den hjem og legg den på ett par bukker. Vi dyttet bare båten bakover til kjølen var fri akter, stablet innunder og kjørte båten av hengeren. Du må selvsagt sette inn ett par sidestøtter etterhvert som båten kommer av hengeren, men det har du vel kanskje allerede. Hvis ikke er det kjapt å snekre.

En mann som slipper forsiktig ut på vinsjen etterhvert så har man full kontroll.

Med en litt solid bil fikser man dette greit med hjelp fra ett par tre mann. Får du lånt henger er det gratis.

På denne båtstørrelsen trenger man hverken slipp eller mobilkran. Mange som setter ut og tar opp 20-22 fot båter på henger uten å gjøre noe større nummer av det :yesnod:

Redigert av Honduras (see edit history)

JanB :wink: No har jeg snakket med han, og han tar båter opptil 50for, og 12 tonn. og det var forsåvidt greit at vi kunne spleise på en uke, men det sto en båt på vinderlagring på slippen hannes no, så han skulle gi meg en lyd nor han hadde sutte båten sin på sjøen, og slippen var ledig :wink: Men han skulle tenke på det, i og med at det blir mere arbeid for han og først ta opp en, og så slippe den ut og ta opp en til for samme prisen. Men han skulle gi meg en tilbake melding om 3-4 uker :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...