Volvomekanikeren Startet 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2010 Hei Jeg har en sjømann 22 som gjerne skulle vært på slipp for bunnsmørning og pussing av propell. Gjør alt arbeide sjøl, men trenger en slipp for 2-3 dager. Noen som har eller vet om noen som har en billig slipp i bergens området? helst så nærmt bjorøy/sotra så muligt - Martin Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trond mjøs Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Jeg vet ikke hvor billig det er men det er jo etpar marinaer inne i Dolviken. Bjordal og matsen eller kjapp marinaen. Fordelen er at det er nærmt der du har båten Trond Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Ja.. Har jobbet på bjordal og madsen, så kansje jeg får det til en grei pris Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
SeaRaymond Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Om du har mulighet for plassering på land, er kanskje lastbil med kran ett alternativ, kanskje litt dyrere en om du får "låne" en privat slipp i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Vest kran tar 1200 for og ta båten opp på land, og 1200 for og sette den ned igjen Men snakket med en som har slipp på foldnes (foldnes slipp) han tar 1000,- for og ha den oppe i 1 uke, kansje jeg kan få det for 500,- siden jeg bare skal ha den opp i 3 dagen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Med vind Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 (redigert) Ran seilforening i Anglevika tar 1600 for din båt, 3 eller 4 dager Se http://www.ranseil.no/default-css.asp?k=1488&id=5610 Redigert 15.Februar.2010 av Med vind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Velger heller foldnes til 1000, enn den til 1600 Men ellers Takk! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hokky Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 (redigert) Vest kran tar 1200 for og ta båten opp på land, og 1200 for og sette den ned igjen Men snakket med en som har slipp på foldnes (foldnes slipp) han tar 1000,- for og ha den oppe i 1 uke, kansje jeg kan få det for 500,- siden jeg bare skal ha den opp i 3 dagen Steike! dette virket jo grisebillig! Jeg så for meg at en kranbil skulle ha ca 3000kr for å ta en båt opp og det samme for å sette ut! Kanskje jeg må ringe litt rundt å høre :P Redigert 15.Februar.2010 av Hokky (see edit history) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
SeaRaymond Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Betaler 2000,- x 2 (+ moms), da blir også båten transportert ett par km, syntes det er nok for 70-90 min arbeid der jeg også selv fysisk hjelper til. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Det kan du si Skulle vært mye billigere å ta opp og ned båter... Hadde en onkel som kjørte kranebil for noen år siden. skulle ønske han hadde den fortsatt Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Ruby Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Argos AS på Håkonshella. Løfter båten opp på kaien med svær gaffeltruck. Tror du slipper unna med rundt tusenlappen for oppløft, noen dager på kaien og utsett. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Hei yanmar. Veit du kor store båtar dei kan ta på slippen på Foldnes? Eg treng også slipp, men er nok litt større enn deg... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 heija ser du har 33 fot! det skal nok gå helt fint :) kansje vi kan høre om vi kan få spleise på 1uke. betalet han 1000 ,- så tar vi din opp, så hjelper jeg deg med bunnsmørning og det som trengs, så hjelper du meg med bunnsmørning. Det skal vi vell klare på 1 uke vell? høres det greit ut for deg? eller vil du gjøre det selv ? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Suzumar Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Fjell båtlag: Slippmedlemsskap 700, kr. 100 pr. døgn for bruk av slipp. Maks tid på slipp 3 døgn. Er det ikke "kø" er det kanskje også greit å ligge lenger?? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Det er slipp på Kolltveit og Ebbesvik som bruker å leies ut. Sitér dette innlegget Link to post
Siriussss Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Florvåg Båtforening på Askøy. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 Thx :) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
JanB Svart 16.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2010 ser du har 33 fot! det skal nok gå helt fint :) kansje vi kan høre om vi kan få spleise på 1uke. Jo det kunne kanskje vore ein idé, - om slippeigaren går med på det (noko eg er litt usikker på...). No er det ikkje lengda som er problemet med min båt, men vekta. Slippen bør klara minst 8 tonn. Gjer han det? Men skal me leiga slipp saman, så skal du skal sleppa å jobba med båten min (og eg har heller ikkje tenkt å jobba med din), men kanskje treng me hjelp av kvarandre til opptak og utsetting. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Honduras Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 (redigert) Båten din er 22 fot og veier ca ett tonn tenker jeg. Litt som min Polar 22.... Ikke store båten egentlig.... Her er bilder fra da jeg hentet den hjem. Lånte en Tysse-henger med selvjusterende vogge. Båten passet flott oppå. Bare husk kraftige stropper foran og bak så ikke båten vipper i selvjusteringen underveis. Dra den hjem og legg den på ett par bukker. Vi dyttet bare båten bakover til kjølen var fri akter, stablet innunder og kjørte båten av hengeren. Du må selvsagt sette inn ett par sidestøtter etterhvert som båten kommer av hengeren, men det har du vel kanskje allerede. Hvis ikke er det kjapt å snekre. En mann som slipper forsiktig ut på vinsjen etterhvert så har man full kontroll. Med en litt solid bil fikser man dette greit med hjelp fra ett par tre mann. Får du lånt henger er det gratis. På denne båtstørrelsen trenger man hverken slipp eller mobilkran. Mange som setter ut og tar opp 20-22 fot båter på henger uten å gjøre noe større nummer av det Redigert 17.Februar.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Min Sjømann 22 er 22 fot, og veier 2 tonn uten motor Så må ha en solid henger for å få den opp... Men det er greit det janB, jeg skal ringe han og spørre i dag, så gir jeg deg en lyd utover dagen om det går fint å hive opp båten din der :) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 ja sjømann er ganske tunge min veier 2 tonn med motor for jeg har lite balsast (går bedre å krengning er det like mye av med balast ) og min er en av de få fabrikkbygde. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Min er og fabrikkbygd Men den er blitt etterfylt med ballast.. 2 store ''Melkesjokolade'' formete bly brikker. de veier 100 kg hver, og ligger på hver sin side mitt i båten Så vugger ikke mye på bøljan blå denne snekken her Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 JanB No har jeg snakket med han, og han tar båter opptil 50for, og 12 tonn. og det var forsåvidt greit at vi kunne spleise på en uke, men det sto en båt på vinderlagring på slippen hannes no, så han skulle gi meg en lyd nor han hadde sutte båten sin på sjøen, og slippen var ledig Men han skulle tenke på det, i og med at det blir mere arbeid for han og først ta opp en, og så slippe den ut og ta opp en til for samme prisen. Men han skulle gi meg en tilbake melding om 3-4 uker Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Trebåtgubben Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Viss nokon treng skikkeleg slipp hos vetuge folk er det berre og ta kontakt med tidlegare Rabben Slipp på Selbjørn,Austevoll.Tar båtar opp til 60 fot til ein fornuftig pris.Tlf.nr.41101623,lukka te`!! Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 (redigert) Men han skulle gi meg en tilbake melding om 3-4 uker Du får halda meg orientert, så får eg sjå kva det blir til. Send gjerne ein IM når du veit noko meir. Redigert 17.Februar.2010 av JanB (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.