Jump to content

Garmin 520 eller 525 - erfaringer?

bliss X

Recommended Posts

Har hatt begge deler . Syntes nå personlig at 520,( som i dag er utgått,heter vel 521 nå), var vel så brukbar som 525 (526). Naturligvis har 525 en bedre oppløsning på skjermen etc., og er jo dermed en del dyrere, men til mitt vanlige bruk , så var jeg like fornøyd med 520. Garmins modeller har jo nylig rast nedover i pris, så i dag skiller det forøvrig ikke så mye prismessig på de to nevnte modeller.

Takk for linken. Det var litt som jeg fryktet:

Tungrodd betjening og savnet av mer seriøs navigasjonsfunksjonalitet gjør at man på noen områder lengter etter fordums Garmin-evner.

Har idag en Garmin 182c som jeg er godt fornøyd med, men savner mulighet for AIS.

Ikke lett. Noen som har gått fra eldre gamrinmodeller til 525?

Hvilke andre gode alternativer finnes i denne størrelsen?

Det stemmet at det ikke er en "page" knapp lengre. Skal man skifte kart-visning trykker jeg på Menu knappen og velger det bildet jeg vil ha. Blir et par tastetrykk mer enn strengt tatt nødvendig, men jeg har ikke opplevd at dette er noe stort problem. Jeg bruker stort sett delt kartvisning som fungerer bra på 525 siden den har stor nok oppløsning til dette.

Opplever plotteren som kjapp og stabil. Hadde et tilfelle engang der den ikke ville starte, men tvang den til å laste inn firmware på nytt (taste-kombinasjon) og har fungert bra etter det. Er også veldig enkelt å oppgradere firmware, noe som er greit da Garmin er flinke til hele tiden forbedre softwaren i plotteren.

• 2 uker senere...

Har hatt 525. Syntes den var ok men ikke verdt prisen. Ekkolodd delen holder ikke mål, og den er for treg i hurtiggående båter. Med innebygd antenne klarer den ikke å følge mer enn til ca 35 knop. 3D ser fancy ut, men jeg fant aldri ut av å bruke det til noe vettug. Jeg har mer sansen for Lowrange eller Seiwa. mer for pengene...... Ekkolodd har jeg hørt er bra på Humminbird, men har ikke prøvd det selv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...