bliss X Startet 19.Februar.2010 Del på Facebook Startet 19.Februar.2010 Vurderer Garmin 520 /525. Noen som har gode eller dårlige erfaringer å dele? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 19.Februar.2010 Del på Facebook Svart 19.Februar.2010 bare gode hadde 525 før. topp plotter til hygglig pris.. G2 vision karta er meget bra synes jeg. Kjøp 525 ikke 520 da denne har for dårlig oppløsning synes jeg. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
eirikrab Svart 19.Februar.2010 Del på Facebook Svart 19.Februar.2010 Har hatt 525 en sesong og var godt fornøyd med den. Greie menyer å gå rundt i. Bra skjerm. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 19.Februar.2010 Del på Facebook Svart 19.Februar.2010 har akkurat kjøpt 525s på messen i bergen, men har ingen erfaringer enda. Gleder meg til å bruke den. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Bergen dørk Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Dere har sikkert sette denne testen... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LM 605 Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Har hatt begge deler . Syntes nå personlig at 520,( som i dag er utgått,heter vel 521 nå), var vel så brukbar som 525 (526). Naturligvis har 525 en bedre oppløsning på skjermen etc., og er jo dermed en del dyrere, men til mitt vanlige bruk , så var jeg like fornøyd med 520. Garmins modeller har jo nylig rast nedover i pris, så i dag skiller det forøvrig ikke så mye prismessig på de to nevnte modeller. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Takk for linken. Det var litt som jeg fryktet: Tungrodd betjening og savnet av mer seriøs navigasjonsfunksjonalitet gjør at man på noen områder lengter etter fordums Garmin-evner. Har idag en Garmin 182c som jeg er godt fornøyd med, men savner mulighet for AIS. Ikke lett. Noen som har gått fra eldre gamrinmodeller til 525? Hvilke andre gode alternativer finnes i denne størrelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Har en 525 i skjærgårdsjeepen. Godt fornøyd med den. Spesielt fiskekartet. Sitér dette innlegget Link to post
Mir Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Testen over er fra 2007 da plotteren var ny. Det er fram til i dag kommet ca 10 oppdateringer av programvaren, slik at testen er misvisende. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 20.Februar.2010 Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Men plotteren har ikke blitt noe mer brukervennlig siden 2007. Det er for få knotter på denne, de eldre modellene har et bedre grensesnitt. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2010 Er det slik at man ikke kan skifte side vha et tastetrykk tilsv. "page knappen" på gamle garminmodeller? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Tar opp denne igjen: Er det slik på 520/525 at man ikke kan skifte side vha et tastetrykk tilsv. "page knappen" på gamle garminmodeller? Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Det stemmet at det ikke er en "page" knapp lengre. Skal man skifte kart-visning trykker jeg på Menu knappen og velger det bildet jeg vil ha. Blir et par tastetrykk mer enn strengt tatt nødvendig, men jeg har ikke opplevd at dette er noe stort problem. Jeg bruker stort sett delt kartvisning som fungerer bra på 525 siden den har stor nok oppløsning til dette. Opplever plotteren som kjapp og stabil. Hadde et tilfelle engang der den ikke ville starte, men tvang den til å laste inn firmware på nytt (taste-kombinasjon) og har fungert bra etter det. Er også veldig enkelt å oppgradere firmware, noe som er greit da Garmin er flinke til hele tiden forbedre softwaren i plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
goat Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 (redigert) Er på utkikk etter ett ekkolodd/kartplotter. Er ikke så interesert i kartstyret, siden jeg jeg hovedsaklig trenger ekkoloddet siden jeg bare bruker båten til fiske som regel. Er Ekkoloddet bra til å se fisk? Hva ligger prisen på for 525? Noen som har den på "tilbud" iforhold til andre? Redigert 9.Mars.2010 av goat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Garmin`s kartplottere har jo hatt et ganske kraftig prisras den siste tiden, kanskje ikke samtlige modeller, men bl.a. de modellene du er interessert i. (521-526) Sjekk utstyrsbutikken Maritim for bra tilbud. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Hvis det er ekkoloddet som er viktig skal du ikke satse på Garmin, heller middels på ekkolodd. Furuno, Raymarine og Lowrance lager bra ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
Pioneren Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Helt enig med abbor der, spesielt lowrance har noen kombiinstrumenter som er veldig interessante hvis ekkolodd er pri 1 http://www.lowrance.com/Products/Marine/ Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Har hatt 525. Syntes den var ok men ikke verdt prisen. Ekkolodd delen holder ikke mål, og den er for treg i hurtiggående båter. Med innebygd antenne klarer den ikke å følge mer enn til ca 35 knop. 3D ser fancy ut, men jeg fant aldri ut av å bruke det til noe vettug. Jeg har mer sansen for Lowrange eller Seiwa. mer for pengene...... Ekkolodd har jeg hørt er bra på Humminbird, men har ikke prøvd det selv. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Lowrance HDS er det beste i denne klassen, men litt dyrt i Norge. Kjøp i fra England. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Har du noen nettadresser? Sitér dette innlegget Link to post
Pioneren Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 NAVICO UK LTD PREMIER WAY ABBEY PARK ROMSEY HAMPSHIRE SO51 9DH +44 01794 510010 sales.uk@navico.com Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 JGTech og Cactusnav er greie UK butikker å handle i fra http://www.jgtech.com/ http://www.cactusnav.com/ Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Mars.2010 Del på Facebook Svart 9.Mars.2010 Anbefaler å kjøpe en Airmar P66 i stedet for Lowrance sin egen hvis du skal ha hekksvinger Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 10.Mars.2010 Del på Facebook Svart 10.Mars.2010 Kjøp 525, mye bedre oppløsing Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.