Jump to content

Trenger råd og tips ifm hjemkjøring av 36 fot fb.fra England


Tom Rør

Recommended Posts

Gratulerer med vel gjennomført tur :flag:

 

Synd dere fikk været imot dere da.. ellers så hadde jo diesel ikke hvert noe prob i hverken Schevingen,Den helder/oudenshilde,Helgoland.

 

Da lærte dere det også :lol:

 

Godt at båt og mannskap kom vel hjem tross tidlig sesong.

 

Gratulerer med flott båt og nyt den når turen er litt på avstand :wink: (jeg har ihvertfall fått nok båt for en stund etter en slik tur gjerne :lol: )

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Høres ut som en spennede tur :flag:

 

 

 

Er du fornøyd med båten så langt? Ingen større problemer underveis etter hva jeg forstår.

Båten virker bra den, men et og annet småplukk er det jo.lkke noe av alvorlig art sånn som jeg ser det.

Den ser nesten ny ut inni, så de gamle eierne kan ikke ha brukt den mye ihvertfall !

Link to post
Share on other sites

Ferden videre gikk greit, men da vi anløp Quxhaven, så var jo selvsagt småbåthavna stengt(ble vist bort). Vi kunne kalt opp på vhf, men da måtte vi sluses inn, samt at en bro måtte heves.Dette ville vi ikke da vi ikke visste når de slapp oss ut dagen etter.

Mvh: Tom Rør

kjfin tur o intressant å følge deres ferd !

 

 

du missade tydligen den store småbåtshavnen i Cuxhaven, den ligger ett par hundre meter vest, lengre ut..........inga sluseporter eller broer, men

med flytebrygger o bra serviceanlegg........det får bli neste gang ! :wink:

 

hur mye diesel brende ni på en sånn her tur ?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det var en stor fritidsbåthavn vi prøvde på, men vi ble bortvist, samt at de hadde fjernet rød og grønn lampe på innseilingen, og satt opp firkantede innkjøring forbudtskilter.

Vi brukte 3500 liter diesel, så jeg har brukt opp co kvota mi for i år egentlig :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Det var en stor fritidsbåthavn vi prøvde på, men vi ble bortvist, samt at de hadde fjernet rød og grønn lampe på innseilingen, og satt opp firkantede innkjøring forbudtskilter.

såg inge lamper alls då vi seilte in.......tror havnen er åpen året runt....

 

ni prøvde sikkert i den havnen man sluser in som ligger litt nærmare 'city'.......

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg liker å støtte de næringsdrivende nedover i Europa, samt oljeselskapene, siden de ikke har så mye fra før :lol: , og at det er ikke sikkert at jeg kjørte på mest økonomiske turtall/trimming etc.Dette ble jo uansett småtteri i forhold til hva jeg må tilføre felleskapet i form av avgifter.Det ble "bare" 298 000; :flag::crazy: På en annen side, så var det ikke en kjeft som tvang meg til å kjøpe båt i England, så det er ikke bryderiet verdt å syte over det.

Link to post
Share on other sites

.Dette ble jo uansett småtteri i forhold til hva jeg må tilføre felleskapet i form av avgifter.Det ble "bare" 298 000; :flag::crazy:

 

Du har med dette virkelig bidratt til fellesskapet :yesnod: Du kan dermed ha god sammvittighet mht CO2 utslipp siden vi betaler mye mer penger i HK enn en seilbåt :lol: Jeg velger og tro at HK avgiften er en ren Klimakvote for fremtidige utslipp slik at vi kan brenne diesel med gloria :lol:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Vi brukte 3500 liter diesel, så jeg har brukt opp co kvota mi for i år egentlig :rolleyes:

 

 

Du har med dette virkelig bidratt til fellesskapet :yesnod: Du kan dermed ha god sammvittighet mht CO2 utslipp siden vi betaler mye mer penger i HK enn en seilbåt :lol:

 

Bare for å sammenligne:

 

Kom hjem fra henteturen til JGH for et par dager siden. Vi brukte 5 dager på distansen Portsmouth-Haugesund og det gikk med ca 60 liter diesel. Ulempen med motorbåt er altså både at det er latterlig dyrt og at det går sakte. Overraskende... :smiley:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Ulempen med motorbåt er altså både at det er latterlig dyrt og at det går sakte. Overraskende... :smiley:

 

Vi med motorbåt liker og sove :sleep: på natten vi.. :lol:

Med godt vær så går turen fra UK unna på 48 timer inklusive Biffmiddager/pils på kvelden og soving om natten :wink:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Vi med motorbåt liker og sove :sleep: på natten vi.. :lol:

Siden seilbåter går så fint i sjøen, er det fullt mulig å sove under fart. Tviler på vi sov mindre enn dere..

 

Med godt vær så går turen fra UK unna på 48 timer inklusive Biffmiddager/pils på kvelden og soving om natten :wink:

Dere hadde jo brukbart vær? Eller er motorbåter forvokste joller beregnet på å ligge i gjestehavn hver gang det er laber bris+? :lol:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Siden seilbåter går så fint i sjøen, er det fullt mulig å sove under fart. Tviler på vi sov mindre enn dere..

 

 

Dere hadde jo brukbart vær? Eller er motorbåter forvokste joller beregnet på å ligge i gjestehavn hver gang det er laber bris+? :lol:

 

Jeg trode det var jolle hele tiden, så derfor rodde vi hjem :headbang::cool:

Link to post
Share on other sites

Du kan dermed ha god sammvittighet mht CO2 utslipp siden vi betaler mye mer penger i HK enn en seilbåt :lol: Jeg velger og tro at HK avgiften er en ren Klimakvote for fremtidige utslipp slik at vi kan brenne diesel med gloria.

Den dagen barnebarna går om med maske kan dere med stolt fortelle dem at dere har betalt for bruk av den :saint:

Link to post
Share on other sites

Nå er ikke dette noen klimadebatt.. men ja det er jo netopp det vi i de rike landene gjør slik at vi kan fortsette og forurense med god sammvittighet.. Klimakvoter er jo blitt så poppis om dagen :rolleyes:

 

Hva vi slipper ut med våre fritidsbåter med gjennomsnitt timeantall på kanskje 100 timer pr år, er da meget mikrosopisk av hva flinkeste gutten i klassen :saint: (NORGE) hva gjelder miljø gjør med sin oljeproduksjon hver eneste time/dag, år etter år..

 

Det blir som og si til barna sine.. Ikke gjør som jeg gjør men gjør som jeg sier :crazy:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...