sabb10 Startet 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2010 hei er ny her på forumet og har et aldri så lite spm.. har en 24 eller 26 fot kravellbygd båt med en 8hk sabb diesel. Tror båten er en 70modell men vet ikke hva den heter..kan noen hjelpe meg med dette? kan legge ut noen bilder men dei har desverre ikkje den beste kvalitet men fordei som er kjent med tresnekker er det sikker ingen problem og se. har ikke funne noe i båten om hvor den er bygget og hva den heter.. om noen har liggende start motor og glødeplugg/ holder så er dette av interesse mvh kai Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Hei og velkommen til Baatplassen Jeg er veldig usikker her men er du heldig er det kansje noen her som vet! Lykke til Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
sabb10 Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 takk for det:) har snakka me noen her i bygda men ingen veit ka det er.. så satser på litt kloke hoder her inne:) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 23.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 Velkommen i dette utmerkede forum! "Kloke hoder" finnes kanskje også her inne, men jeg tror nok at du bør satse på noen bedre bilder for å få en sikker identifisering. Profilen på baug og akterende er spesielt viktig for å finne ut hvor båten din kommer fra.... Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
sabb10 Svart 23.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2010 (redigert) skal se om eg får fiksa noe i mårra:) ble døpt til M/B ØGLY så fort den kom i mitt eie for et par dager siden.. Redigert 23.Februar.2010 av sabb10 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
tlangset@msn.com Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 hei sabb 10 jeg vet ikke men den lingner på en dorry utvendig men d er ikke dorry heller så du får legge ut mere bilder jeg har samme problemet jeg også har ei snekke med 8-10 hk sabb 25 fot den lingner på sandøysnekke men d var ikke d alikevel huff Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Skroget ligner litt på Rolfsnes,men er ikke sikker.Har du et nærbilde av akterenden? Sitér dette innlegget Link to post
sabb10 Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 takker for svarene:) skal se å få fiksa noen bilder i morga. var komt mer snø i dag så orka ikke begynne og spa snø..spadde bort 50cm på den i går ;) vill ha sol og sommer no :) Sitér dette innlegget Link to post
sabb10 Svart 25.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2010 her er noen bilder til..noen som kan antyde hva slags snekke detter er? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Alltid spennende med slike "detektiv" oppgaver. Det har jo vært utrolig mange trebåt byggere langs vår kyst, så det er ikke alltid lett å komme fram til et nøyaktig svar på disse oppgavene. Men det finnes mange garva trebåtfolk her inne på forumet, så la oss krysse fingrene og håpe at det dukker opp en løsning etter hvert. Uansett - her har du en liten andunge som kan bli til en vakker svane med litt kjærlighet og tålmodighet. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
sabb10 Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 noen kloke hoder her no som kan antyde hvilke type dette er? har flere bilder eg kan legge ut men husker ikke hvordan. har pussa og skrapa hele skroget og olja og lakka samt bunnsmurt , blei meget bra og sjøsatt igjen. skal begynne på overbygget så snart tiden strekker til. planen er og bytte rutene og og treverket på øverste delen av huset. har og litt problem med at motoren ikke går jamt på lavt turtall.den jager mye opp og ned. har bytta filter og diseltank så er ikke noe med det vertfall. kan det ver dysa som ikke virker skikkelig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.