Jump to content

har en tresnekke av ukjent type.. noen som kan hjelpe meg

sabb10

Recommended Posts

hei er ny her på forumet og har et aldri så lite spm..

har en 24 eller 26 fot kravellbygd båt med en 8hk sabb diesel.

Tror båten er en 70modell men vet ikke hva den heter..kan noen hjelpe meg med dette? kan legge ut noen bilder men dei har desverre ikkje den beste kvalitet men fordei som er kjent med tresnekker er det sikker ingen problem og se. har ikke funne noe i båten om hvor den er bygget og hva den heter..

om noen har liggende start motor og glødeplugg/ holder så er dette av interesse

mvh kai

bilde0146.jpg

bilde0151.jpg

bilde0149.jpg

Alltid spennende med slike "detektiv" oppgaver.

Det har jo vært utrolig mange trebåt byggere langs vår kyst, så det er ikke alltid lett å komme fram til et nøyaktig svar på disse oppgavene.

Men det finnes mange garva trebåtfolk her inne på forumet, så la oss krysse fingrene og håpe at det dukker opp en løsning etter hvert.

Uansett - her har du en liten andunge som kan bli til en vakker svane med litt kjærlighet og tålmodighet.

• 2 måneder senere...

noen kloke hoder her no som kan antyde hvilke type dette er? har flere bilder eg kan legge ut men husker ikke hvordan.

har pussa og skrapa hele skroget og olja og lakka samt bunnsmurt , blei meget bra og sjøsatt igjen. skal begynne på overbygget så snart tiden strekker til. planen er og bytte rutene og og treverket på øverste delen av huset.

har og litt problem med at motoren ikke går jamt på lavt turtall.den jager mye opp og ned. har bytta filter og diseltank så er ikke noe med det vertfall. kan det ver dysa som ikke virker skikkelig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...