Jump to content

Noen som vet om gode fiskeplasser nær Molde?

Kim BL81

Recommended Posts

Jeg får besøk av noen fiskeglade kompiser fra Bergen til helgen. Vi har bare bodd her et halvt år og bruker båten mest til familieturer uten den helt store fiskingen. Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale noen gode fiskeplasser for storfisk under 30-40 nautiske mil fra Molde.

Har jo lyst å vise stedet fra sin beste side :fishing:

Alle tips mottas med takk!

Viknes 830 m/184 hk Yanmar

Skater 13 ICC m/50 hk Mercury

Bever 470 m/50 hk Mariner

Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson

Pioner 8

Hehe :lol: Ser den. Men bergenseren er nok utflyttet. Nå er hele familien bosatt i Molde og vi trives godt her. Må kanskje vurdere å bytte brukernavn :wflag: Selv om jeg alltid kommer til å være bergenser i hjertet :smiley:

Pioner 8

Hva med å vise dem Atlanterhavsveien og samtidig fiske derfra...? Fabelaktig fiskeplass!

Du kjører dit med bil på under en time, via Elnesvågen og Eide.

Skitt fiske.

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Jeg får besøk av noen fiskeglade kompiser fra Bergen til helgen.

----

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale noen gode fiskeplasser for storfisk under 30-40 nautiske mil fra Molde. :fishing:

Alle tips mottas med takk!

Hei og velkommen til Molde-området!

I nærområdet rett ut fra sentrum, (Cap Clara eller Tøndergård) er det jo mange fine fiskeplasser alt etter hva du har tenkt å prøve å få på kroken.

Kan jo nevne noen få kjente steder som er allment kjent, - og så kan jeg jo holde på mine egne favorittsteder en stund til. :yesnod::sailing::wink:

A)

Har du prøvd under/ved Bolsøybrua?

(Her er det jo også mange som drar på land mye fisk fra selve brua, slik som også er så populært ute på Atlanterhavsveien.)

B)

Fårøytangen

C)

Tautragrunnen

Men, jeg la jo merke til at du skrev "storfisk", så da er du vel med en gang litt lenger ut i fjorden (Julsundet) og det som i hovedsak er "mine enemarker".

Da bærer det som regel også utover forbi Ormen Lange -anlegget og mot Bjørnsund/Bud-området.

Mellom byen og området her ute er det jo fisk å få nesten overalt, men med lokalkunnskap, ekkolodd og opparbeidede Gps-markeringer, så er man mer eller mindre sikret fangst når man prøver seg.....! :wink: skryt-skryt :seeya:

Lykke til og skitt fiske! (Skal selv også ut til helgen, - gleder meg!) :flag::sailing:

Seastar

Redigert av Seastar (see edit history)

Tusen takk for alle svar :flag:

Skjønner jo at man vil holde godplassene sine for seg selv. Men nå har vi fått noen gode tips som vi skal ut og prøve :fishing: Tenker vi tar oss en tur mot Bud. Blir herlig med en ordentlig guttetur på fjorden. Det er lenge siden!

God helg alle sammen :cheers:

Pioner 8

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale noen gode fiskeplasser for storfisk under 30-40 nautiske mil fra Molde.

Jeg vet om mange gode plasser men de får du selvsagt ikke vite.. :wink:

bilde2.jpg

Ellers har vi hatt besøk av spekkhogger de siste dagene, denne må vel regnes som storfisk, dog fisk er vel vel feil betegnelse. Bilde er tatt på Moldefjorden for et par dager siden.

Den gamle sjøulk 'Seastar' og flere andre har ellers en grei gjennomgang av kjente fiskeplasser i nærområdet.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Da bærer det som regel også utover forbi Ormen Lange -anlegget og mot Bjørnsund/Bud-området.

Lykke til og skitt fiske! (Skal selv også ut til helgen, - gleder meg!) :flag::sailing:

Overnattet på Bud for 100 kr inkludert strøm :smiley: Dro tidlig ut på Budadjupet og fisket i mange timer. Dro opp sei og brosme i bøttevis. Stekt brosmefilet dyppet i mel, salt og pepper smaker fantastisk!

Takk for tipset Seastar :cheers: Ble det noe fisk på deg i helgen?

62 50 41N 6 59 23E ligger 14 nm fra molde retning ut julsundet. Får du ikke noe her er det IKKE fisk å få den dagen!! :eek:

Prøvde også denne plassen. Mellom holmen og land. Her var mye strøm og vi drev gjennom noen ganger uten å få napp.

Så det lå en fiskebåt litt lenger sør/øst. Han så ut til å ha fiskelykken med seg. Mulig det er den plassen du pleier å bruke Sleipnern? Takk for tipset i allefall :flag:

Pioner 8

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...