Kim BL81 Startet 24.Februar.2010 Del på Facebook Startet 24.Februar.2010 Jeg får besøk av noen fiskeglade kompiser fra Bergen til helgen. Vi har bare bodd her et halvt år og bruker båten mest til familieturer uten den helt store fiskingen. Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale noen gode fiskeplasser for storfisk under 30-40 nautiske mil fra Molde. Har jo lyst å vise stedet fra sin beste side Alle tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
Honduras Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 En Bergenser som spør om hvordan han best kan ta opp møringenes fisk.... ja, denne tråden skal bli morsom å følge med på... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kim BL81 Svart 24.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 Hehe Ser den. Men bergenseren er nok utflyttet. Nå er hele familien bosatt i Molde og vi trives godt her. Må kanskje vurdere å bytte brukernavn Selv om jeg alltid kommer til å være bergenser i hjertet Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
Tranen2 Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 Hva med å vise dem Atlanterhavsveien og samtidig fiske derfra...? Fabelaktig fiskeplass! Du kjører dit med bil på under en time, via Elnesvågen og Eide. Skitt fiske. Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Honduras Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 Hva med å vise dem Atlanterhavsveien..... Går den tilbake til Bergen....? Høres ut som en svar fra en møring ja.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Seastar Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 (redigert) Jeg får besøk av noen fiskeglade kompiser fra Bergen til helgen.---- Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale noen gode fiskeplasser for storfisk under 30-40 nautiske mil fra Molde. Alle tips mottas med takk! Hei og velkommen til Molde-området! I nærområdet rett ut fra sentrum, (Cap Clara eller Tøndergård) er det jo mange fine fiskeplasser alt etter hva du har tenkt å prøve å få på kroken. Kan jo nevne noen få kjente steder som er allment kjent, - og så kan jeg jo holde på mine egne favorittsteder en stund til. A) Har du prøvd under/ved Bolsøybrua? (Her er det jo også mange som drar på land mye fisk fra selve brua, slik som også er så populært ute på Atlanterhavsveien.) B) Fårøytangen C) Tautragrunnen Men, jeg la jo merke til at du skrev "storfisk", så da er du vel med en gang litt lenger ut i fjorden (Julsundet) og det som i hovedsak er "mine enemarker". Da bærer det som regel også utover forbi Ormen Lange -anlegget og mot Bjørnsund/Bud-området. Mellom byen og området her ute er det jo fisk å få nesten overalt, men med lokalkunnskap, ekkolodd og opparbeidede Gps-markeringer, så er man mer eller mindre sikret fangst når man prøver seg.....! skryt-skryt Lykke til og skitt fiske! (Skal selv også ut til helgen, - gleder meg!) Seastar Redigert 24.Februar.2010 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 62 50 41N 6 59 23E ligger 14 nm fra molde retning ut julsundet. Får du ikke noe her er det IKKE fisk å få den dagen!! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 Selv om jeg er sunnmøring vil jeg anbefale Tautra - utenfor mitt barndoms paradis - Nord Heggdal. Min onkel fisker stadig der ute og der er fisk å få og natur og oppleve! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Tulling16' Svart 24.Februar.2010 Del på Facebook Svart 24.Februar.2010 Noen som veit hvor Midtfjordsflua er sånn nøyaktig? Koordinater? Ligger imellom Fårøytangen og et stykke uti fjorden retning Vikebukt. Har aldri vært der selv, men er visstnok en bra plass. Og du får fisk der uansett om det er flo eller fjøre.. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Bearded Beast Svart 25.Februar.2010 Del på Facebook Svart 25.Februar.2010 (redigert) \ Redigert 25.Februar.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bruningen Svart 25.Februar.2010 Del på Facebook Svart 25.Februar.2010 En Bergenser som spør om hvordan han best kan ta opp møringenes fisk.... ja, denne tråden skal bli morsom å følge med på... Molde er "I" land = Romsdalinger og ikke på Møre...... Innenfor den radiusen du oppgir Kim, er Buagrunnen et hett tips nå, dersom en tåler sjøgangen Sitér dette innlegget Kritisk -men stabilt..... Link to post
Kim BL81 Svart 26.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Tusen takk for alle svar Skjønner jo at man vil holde godplassene sine for seg selv. Men nå har vi fått noen gode tips som vi skal ut og prøve Tenker vi tar oss en tur mot Bud. Blir herlig med en ordentlig guttetur på fjorden. Det er lenge siden! God helg alle sammen Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
roesok Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale noen gode fiskeplasser for storfisk under 30-40 nautiske mil fra Molde. Jeg vet om mange gode plasser men de får du selvsagt ikke vite.. Ellers har vi hatt besøk av spekkhogger de siste dagene, denne må vel regnes som storfisk, dog fisk er vel vel feil betegnelse. Bilde er tatt på Moldefjorden for et par dager siden. Den gamle sjøulk 'Seastar' og flere andre har ellers en grei gjennomgang av kjente fiskeplasser i nærområdet. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Kim BL81 Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2010 Da bærer det som regel også utover forbi Ormen Lange -anlegget og mot Bjørnsund/Bud-området.Lykke til og skitt fiske! (Skal selv også ut til helgen, - gleder meg!) Overnattet på Bud for 100 kr inkludert strøm Dro tidlig ut på Budadjupet og fisket i mange timer. Dro opp sei og brosme i bøttevis. Stekt brosmefilet dyppet i mel, salt og pepper smaker fantastisk! Takk for tipset Seastar Ble det noe fisk på deg i helgen? 62 50 41N 6 59 23E ligger 14 nm fra molde retning ut julsundet. Får du ikke noe her er det IKKE fisk å få den dagen!! Prøvde også denne plassen. Mellom holmen og land. Her var mye strøm og vi drev gjennom noen ganger uten å få napp. Så det lå en fiskebåt litt lenger sør/øst. Han så ut til å ha fiskelykken med seg. Mulig det er den plassen du pleier å bruke Sleipnern? Takk for tipset i allefall Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.