frustrert Startet 28.Februar.2010 Del på Facebook Startet 28.Februar.2010 Hei jeg lurte på om noen viste noe om en Ford 2703E,, 6 cylinder diesel. ikke funnet noe særlig om den, leste noe om at det kunne være en traktormotor,, svar mottas med stor iver og takk.. står i en båt jeg kjøpte, men tror ikke forje eier viste noe særlig heller.. bare at den skal gå. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 (redigert) Tja,den motoren debuterte vel i Ford County på slutten av 60 tallet..... Er kanskje å søke litt runt gamle ford traktorer,men motorene ble også brukt i bla kompressorer og agregat også. Går kanskje ann å henvende seg til en Ford traktor forhandler. Har en bekjent som har jobbet på Ford traktor delelager siden 60 tallet,han har aldri kastet noen ting og har allt av papirer om ford fra 1917 til dags dato Og kanskje Frydenbø i Bergen kan hjelpe deg? Redigert 28.Februar.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
free Svart 28.Februar.2010 Del på Facebook Svart 28.Februar.2010 (redigert) Det finnes veldig mange båter med Ford 6syl diesel, kjent som en trofast sliter, noen er industrimotorer , traktor, skurtresker, noen er orginalmarinisert. er det noe spesielt du lurer på? det finnes endel utgaver av denne motoren, søk på Ford så får du mange svar mulig manualen ligger i dokumentbasen her ellers får du kjøpt den her hvis den går er det vel ikke noe å være frustrert for? å lære seg lufting og filterskift og konservering lærer du lett Redigert 28.Februar.2010 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
frustrert Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 takk takk.. lurte vel egentlig bare på hva slags motor dette er ,, hk.. og litt sånt. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Det er en ok motor, lett å fikse, mye deler å få tak i til en rimelig penge. ser her i innlegg 13 at den er oppgitt til ca 90 hk. i en annen tråd oppgies det at grønne Forder ble produsert for 1985. Sitér dette innlegget Link to post
frustrert Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 min motor er grønn, og har varmeveksel løs fra motor ,, hvis det gir mening,, hvor høyt må denne stå? nå tenker jeg litt bil,,, den må vel stå litt høyere enn termostat?med tanke på å få ut luft,, har ikke så greie på denne type motor og veksel fulgte med løs da motor bare er satt ned i båten . min heter 2703E5060. på blokka. denne står i en summerdream 28.og jeg er litt usikker på hvor jeg skal plassere varmeveksel iogmed motorkassa er kjøkkenbenken,, hmm ,, motor er byttet og denne forden har sylindre som ligger litt over på siden i forhold til bunnpannen,tat da selfølgelig litt mer plass enn den gamle med sylindrene rett opp. .. gir dette noen mening? føler meg nok litt dum på dette området,, mvh frustrert Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Hmmmm, er dette en lastebilmotor som det ikke er skiftet bunnpanne på? Normalt var disse montert liggende over på siden i ramma på Ford Custom Cab lastebiler. Vanlig å skifte bunnpanne slik at motoren står oppreist i båten hvis det er en lastebilmotor som var ettermarinisert. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
frustrert Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 hmm,,, det kan godt hende dette er en lastebilmotor ja,, syntes det var litt rar bunnpanne på denne her,, har jo sett bilder av samme motor og da sto den rett,,, bunnpanne er helt rett i bunnen men sylindrene ligger over på siden,, noen tips i forbinnelse med varmeveksel+ har heller ikke sett denne motoren med "løs veksel",, men som sakt ,, jeg har lite greie på denne type motor. takk for alle svar så langt.. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 ta et bilde av motorn og legg inn her da er det lettere å se hva du har , jeg hadde 2 stk ford 2715 6 sylynder i en tidligere båt dem var på ca 2x120hk topp turtall ca 2550 max , veldig solide motorer , billige deler kan kjører på full turtall i dagesvis , er så å si helt uslitlige , svakheter er dårlig vedlikehold er dem i god stand og er stelt har du motor leeeeeeeeenge Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Det er jo en fordel at påfyllingen står høyere. det er jo sirkulasjon så det er nok mulig å få ut luften uansett . er de den typen som moteres på siden eller ligger den foran? pleier jo å være braketter fedig montert på siden, eller feste i fronten. har du bilder? Sitér dette innlegget Link to post
frustrert Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 skal få tatt noen bilder i morgen ,, lettere å få mer svar da,, og tusen takk til alle dere som gidder å hjelpe meg.. det ble oppgitt av selger at denne skulle være på ca 128hk,,,, men jeg har jo sett her at den er ca 90hk.. det gjør ikke så mye,, er ikke noe hurtiggående båt alikevel.. liker å tøffe litt rundt jeg,, . Sitér dette innlegget Link to post
frustrert Svart 1.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 det sitter en brakett på veksel,, problemet er at jeg ikke kan ha veksel i fremkant av motor,, er ikke plass i motorkassa,, lager jeg den større så kommer jeg meg ikke inn på toalettet,, :)og over motor kommer vasken og kokeapp.. hmm toppen på kassa er pantry,n.. he he,, er vel sånn på summerdreamen.. så ja jeg er litt i villredet,, men bilder kommer.. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 1.Mars.2010 Del på Facebook Svart 1.Mars.2010 Har 2 stk 2725 i båten min på 128 Hk hver. Disse må skytes før de gir opp. Bare går og går disse. Så lenge de får oljeskift med filterbytte og dieselfilterbytte, så har en motorer som en kan stole på. Eneste bakdelen er at de ryker på tomgang når de er kalde. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
frustrert Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 her er noen bilder av min motor og varmeveksel,, som skaper litt hodebry,, he he .. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 2.Mars.2010 Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 Skjønner godt at dette skaper hodebry, for dette er en marinisert lastebilmotor som det ikke er skiftet bunnpanne på. Ikke lett å feste varmeveksleren i fronten av motoren her, for du må lage deg en brakett til veksleren for å få den til å stå rett. En annen mulighet er å feste den til skottet, og montere lenger slanger og/eller rør-slanger fra motor til veksler Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
frustrert Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 det er det jeg sliter litt med ja,, veit ikke hvor jeg skal plassere den,,, summerdream,n er ikke så lett å plassere noe i,, kjøkkenet er jo som sakt rett over motor,, og det er et overskap over der igjen,, hmm ,, eneste som er mulig er jo å feste den i bakveggen på toalettet da,, som er vegg i vegg med motor,, hmmm, og heller lage en falsk vegg som gjemmer slangene. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Mars.2010 Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 På 80tallet importerte vi en 8-10 slike brukte motorer fra UK....overhalte de og skiftet bunnpanne...dvs. noen av de kappet vi av og sveiste på et lokk for å kunne få motoren til å stå rett opp...måtte bygge om rørene til oljepumpumpen og....disse motorene hørte til en D serie 2703 - 2715 og hadde fra 106 til 120hk.en plass... har du mulighet til å skifte bunnpannen hadde jeg gjort det og fått de riktige oljerørene.....ja hvis den da ikke står i en båt allerede da.... Sitér dette innlegget Link to post
frustrert Svart 2.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 den står dessverre i båten,, den gamle motoren hadde jo alle de delene jeg trenger,, men gamle eier kastet den,, så da var det håpet ute:( sånn som motor er i dag mister jeg også 10-15cm med plass på toalettet da veggen må flyttes inn pga eksosmanifoilen,, så dette var mildt sakt noe dritt.. men jeg hadde jo ikke peil på dette når jeg kjøpte den. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 2.Mars.2010 Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 Gjør som Bartesam sier så kommer du ut på tur til våren du og, det er bare litt skruing så er du i mål. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 2.Mars.2010 Del på Facebook Svart 2.Mars.2010 En annen ting er at på mine motorer går det 19 liter olje i hver bunnpanne, men jeg vet ikke hvor mye det går i denne med truckpanne under Kan hande at den går noe varmere pga mindre mengde smøreolje i bunnpanna Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
index Svart 3.Mars.2010 Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 Er dette samme motor som du har, men i marineutførelse? I så fall hadde det kanskje vært en ide å kjøpe den til delemotor, sånn at du kan få en mer kompakt installasjon? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bartesam Svart 3.Mars.2010 Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 Motoren er den samme, men to sylindere for lite Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
frustrert Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 den manglet 2sylindre ja he he,, Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 3.Mars.2010 Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 Hei Frustrert. Hvor har du kjøpt båt og motor. Motoren minner mistenkelig på den gamle motoren min som satt i en Skarpnes jeg hadde. Solgte denne motoren til en kar i Fredrikstad for ca et år siden. Men det er jo ikke sikkert at det er samme motor da Sitér dette innlegget Link to post
frustrert Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 hei det kan godt hende,, jeg kjøpte den i greåker,, hmm,, ikke si den ikke går:( jeg ble lovet at den skulle gå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.