Jump to content

Båtbygging


tomgott

Recommended Posts

Flott! Lykke til med båtbyggingen! Det er mye arbeid, men for min del var det verdt hver time! Ta gjerne en tur innom hjemmesiden min om du har lyst, og hvis du har planer om å lage en hjemmeside om byggingen så må du gi meg/oss adressen!

 

Ta i alle tilfelle mye bilder underveis. Det er utrolig hyggelig å se tilbake på.

Link to post
Share on other sites

Jeg fulgte bare monteringsanvisningene. Dessuten har jeg en far som lever av å montere slikt..  :yesnod: Men noen heksekunst er det nok ikke.

 

Farta har jeg målt til 39,7 med GPS. Viktig å presisere 39,7 da det er utrolig irriterende å ikke passere 40. Men skal nok klare det denne sesongen..hehe

Link to post
Share on other sites

...Dessuten har jeg en far som lever av å montere slikt.

Hør - hør! Da kan du kanskje hjelpe til med svar i tråden Hva bør det koste å montere en motor? Kanskje faren din kan gi et anslag på hvor lang tid han beregner på å montere nevnte motor, samt hvordan det stiller seg i forhold til garanti hvis man lar andre enn autorisert verksted montere en motor?
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Guest sroynebe

Har bygd meg båt  det er en 23 fot dc  båten er ikke ce godkjent og fikk store problemer med forsikringa de ville ikke forsikre båten for noe i nærheten av det den var verdt. de argumenterte med att  om den skulle bli stjålet  og så dukke opp igjen ville forsikringsselskapet sitte igjen med en båt uten verdi fordi de ikke ville kunne selge den på fem år, det samme ville gjelde ved kondemering. Resultatet ble en alt for lav forsikringssum så om den skulle bli stjålet etc vil jeg ikke få dekt opp mine utlegg i det hele tatt. Må nå  få til en Ce merking av båten og dette koster minimum 25000kr!!

 

De ville ikke engang foreta en takst på båten fordi det var helt uinteressant for de

 

Så alt er ikke så enkelt som det høres ut til

Link to post
Share on other sites

Har bygd meg båt  det er en 23 fot dc  båten er ikke ce godkjent og fikk store problemer med forsikringa de ville ikke forsikre båten for noe i nærheten av det den var verdt. de argumenterte med att  om den skulle bli stjålet  og så dukke opp igjen ville forsikringsselskapet sitte igjen med en båt uten verdi fordi de ikke ville kunne selge den på fem år, det samme ville gjelde ved kondemering. Resultatet ble en alt for lav forsikringssum så om den skulle bli stjålet etc vil jeg ikke få dekt opp mine utlegg i det hele tatt. Må nå  få til en Ce merking av båten og dette koster minimum 25000kr!!

 

De ville ikke engang foreta en takst på båten fordi det var helt uinteressant for de

 

Så alt er ikke så enkelt som det høres ut til

Duverden! Hulda er forsikret i if..., det har aldri vært spøresmål om hva den er verd. Mener muligens vi en eller annen gang ba dem sende en takstmann. Noen slik mann infant seg aldri. Nå tror jeg Hulda er forsikret for mellom 7- og 800 000. Kanskje man burde sjekke andre selskap. På den andre siden, jeg kan ikke forestille meg at noen vil rappe Hulda, hun er for lett gjennkjennelig.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hva slags båt skal du bygge deg? Hvis du har mulighet til å lage deg en dedikert tråd her i forumet hvor du forteller litt fra fremdriften, kanskje med noen bilder, kan jeg garantere at dette vil bli satt pris på. Trådene om båtbyggeprosjekter tror jeg er av de mest populære.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...