tomgott Startet 2.Juni.2004 Del på Facebook Startet 2.Juni.2004 Hei har no planer om å bygge meg en båt so det eg lurer på er ka regler so gjelder med godkjening og forsikring er det noken som har tips? Mvh Tomgott Sitér dette innlegget Link to post
tomgott Svart 2.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2004 Takk for svaret det hjalp meg masse so no verte det nye båt Mvh Tomgott Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Juni.2004 Del på Facebook Svart 2.Juni.2004 Hei Hva slags båt har du tenkt å bygge? Sitér dette innlegget Link to post
tomgott Svart 3.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2004 Det verte en 20 fots åpen skjærgårdsjeep av typen mørebas Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 3.Juni.2004 Del på Facebook Svart 3.Juni.2004 Flott! Lykke til med båtbyggingen! Det er mye arbeid, men for min del var det verdt hver time! Ta gjerne en tur innom hjemmesiden min om du har lyst, og hvis du har planer om å lage en hjemmeside om byggingen så må du gi meg/oss adressen! Ta i alle tilfelle mye bilder underveis. Det er utrolig hyggelig å se tilbake på. Sitér dette innlegget Link to post
tomgott Svart 3.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2004 Flott side du har. har du noken råd angåande montering av mercruiser motoren trur at det verte den eg satser på. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 4.Juni.2004 Del på Facebook Svart 4.Juni.2004 Jeg fulgte bare monteringsanvisningene. Dessuten har jeg en far som lever av å montere slikt.. Men noen heksekunst er det nok ikke. Farta har jeg målt til 39,7 med GPS. Viktig å presisere 39,7 da det er utrolig irriterende å ikke passere 40. Men skal nok klare det denne sesongen..hehe Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 4.Juni.2004 Del på Facebook Svart 4.Juni.2004 ...Dessuten har jeg en far som lever av å montere slikt.Hør - hør! Da kan du kanskje hjelpe til med svar i tråden Hva bør det koste å montere en motor? Kanskje faren din kan gi et anslag på hvor lang tid han beregner på å montere nevnte motor, samt hvordan det stiller seg i forhold til garanti hvis man lar andre enn autorisert verksted montere en motor? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 4.Juni.2004 Del på Facebook Svart 4.Juni.2004 Kan jo spørre ham og se hva han sier.. Med motor forstår jeg innenbords med hekkaggregat? Er jo en del forskjellige motorer på markedet. (kanskje jeg burde lest tråden først ) Sitér dette innlegget Link to post
Guest sroynebe Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Har bygd meg båt det er en 23 fot dc båten er ikke ce godkjent og fikk store problemer med forsikringa de ville ikke forsikre båten for noe i nærheten av det den var verdt. de argumenterte med att om den skulle bli stjålet og så dukke opp igjen ville forsikringsselskapet sitte igjen med en båt uten verdi fordi de ikke ville kunne selge den på fem år, det samme ville gjelde ved kondemering. Resultatet ble en alt for lav forsikringssum så om den skulle bli stjålet etc vil jeg ikke få dekt opp mine utlegg i det hele tatt. Må nå få til en Ce merking av båten og dette koster minimum 25000kr!! De ville ikke engang foreta en takst på båten fordi det var helt uinteressant for de Så alt er ikke så enkelt som det høres ut til Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 Har bygd meg båt det er en 23 fot dc båten er ikke ce godkjent og fikk store problemer med forsikringa de ville ikke forsikre båten for noe i nærheten av det den var verdt. de argumenterte med att om den skulle bli stjålet og så dukke opp igjen ville forsikringsselskapet sitte igjen med en båt uten verdi fordi de ikke ville kunne selge den på fem år, det samme ville gjelde ved kondemering. Resultatet ble en alt for lav forsikringssum så om den skulle bli stjålet etc vil jeg ikke få dekt opp mine utlegg i det hele tatt. Må nå få til en Ce merking av båten og dette koster minimum 25000kr!! De ville ikke engang foreta en takst på båten fordi det var helt uinteressant for de Så alt er ikke så enkelt som det høres ut til Duverden! Hulda er forsikret i if..., det har aldri vært spøresmål om hva den er verd. Mener muligens vi en eller annen gang ba dem sende en takstmann. Noen slik mann infant seg aldri. Nå tror jeg Hulda er forsikret for mellom 7- og 800 000. Kanskje man burde sjekke andre selskap. På den andre siden, jeg kan ikke forestille meg at noen vil rappe Hulda, hun er for lett gjennkjennelig. Sitér dette innlegget Link to post
tomgott Svart 5.August.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2004 I dag fikk eg båt formen til båten eg skal bygge. Regner med at det verte lite søvn den siste ferie veka for da verte det støyping av båt. har ingen bilder no so det kjem seinere. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 5.August.2004 Del på Facebook Svart 5.August.2004 I dag fikk eg båt formen til båten eg skal bygge. Regner med at det verte lite søvn den siste ferie veka for da verte det støyping av båt. har ingen bilder no so det kjem seinere. Gleder meg til fortsettelsen Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 6.August.2004 Del på Facebook Svart 6.August.2004 Hva slags båt skal du bygge deg? Hvis du har mulighet til å lage deg en dedikert tråd her i forumet hvor du forteller litt fra fremdriften, kanskje med noen bilder, kan jeg garantere at dette vil bli satt pris på. Trådene om båtbyggeprosjekter tror jeg er av de mest populære. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.