Jump to content

Pigment i Ravilakk

Mahogany

Recommended Posts

Har blanda internasjonal båtbets i det meste av lakk og oljer, og det funker fint. Eneste jeg har lagt merke til med bl.a edelolje og Epifanes klarlakk er at jeg syntes ikke den blir like blank... Har tilsatt fargepigment i det første strøket og deretter lagt to toppstrøk med gode resultater.

Er du i tvil så prøvelakker du på en liten bit først.

Vivvi

Holder på nå med lakking av det meste innvendig , har blandet teakbeis i både Ravi og Epifanes lakken.Så da vil jeg tru det går bra med det du skal bruke også ,om det ikke blir så blankt . Syntes da det ,men holder ikke med 2-3 strøk .Må jo ha på noen strøk,flere jo bedre vel.Tenkte meg sånn ca 6-8 strøk ,så får vi se da .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hvorfor blande i lakken?

den mest vanlige metoden er å beise først. ( jeg beiset alltid før jeg oljet) og så legge på lakk.

Da vil man få den dypeste glansen.

Ved å blande beis i lakken vil det bli et slør av den fargen du bruker som visker ut gløden i treverket.

Denne metoden med å blande inn beisen i lakken er først og fremst brukt for å utsette nedskarping og sliping et par år.. Men kun en nødløsning i mine øyne.

Med et ubehandlet utgangspunkt som det ser ut som du har, ville jeg beiset først...

ps: meget rent og lekkert panel :cool:

Erk

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...