Mahogany Startet 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2010 Hei, er det noen der ute som har prøvd å blande inn litt farge (f.eks. International Båtbets) i Ravilakk? Skal brukes på interiørdetaljer i mahogny. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Har blanda internasjonal båtbets i det meste av lakk og oljer, og det funker fint. Eneste jeg har lagt merke til med bl.a edelolje og Epifanes klarlakk er at jeg syntes ikke den blir like blank... Har tilsatt fargepigment i det første strøket og deretter lagt to toppstrøk med gode resultater. Er du i tvil så prøvelakker du på en liten bit først. Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Tine IV Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Holder på nå med lakking av det meste innvendig , har blandet teakbeis i både Ravi og Epifanes lakken.Så da vil jeg tru det går bra med det du skal bruke også ,om det ikke blir så blankt . Syntes da det ,men holder ikke med 2-3 strøk .Må jo ha på noen strøk,flere jo bedre vel.Tenkte meg sånn ca 6-8 strøk ,så får vi se da . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mahogany Svart 16.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Takk for tips. Da går jeg løs på det. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Hvorfor blande i lakken? den mest vanlige metoden er å beise først. ( jeg beiset alltid før jeg oljet) og så legge på lakk. Da vil man få den dypeste glansen. Ved å blande beis i lakken vil det bli et slør av den fargen du bruker som visker ut gløden i treverket. Denne metoden med å blande inn beisen i lakken er først og fremst brukt for å utsette nedskarping og sliping et par år.. Men kun en nødløsning i mine øyne. Med et ubehandlet utgangspunkt som det ser ut som du har, ville jeg beiset først... ps: meget rent og lekkert panel Erk Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Champagne Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Alternativt kan du lakke ett par strøk på instrumentkassen, mattslipe, påføre Brava Rylard mahogany lakkbeis som du lakker lakken med. Går på med ett nytt strøk lakk, gjentar lakkbeising til du får ønsket glød og ha på ett par toppstrøk med lakk. Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.