Jump to content

Noen som har erfaringer om Fram 21?

Fyret 25

Recommended Posts

Fram-snekkene ble produsert av Nilsen & Roland i Arendal, for FM. Disse båtene ble levert nye med FM-motor, så denne som du ser på har nok vært igjennom et motorbytte en eller annen gang. Skrogformen til Fram-snekka skal være veldig bra, og de skal vissnok gå veldig lett i sjøen. Slå til hadde jeg vært deg, dette er en mye bedre båt enn de nyere "bollene" som f.eks. Polar :smash:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Til den prisen betaler du knapt nok for skroget, så dette ville jeg ikke nølt med å slå til på. Om du skulle være så uheldig at motoren svikter, så er det uansett ikke vanskelig å finne en rimelig motor i den størrelsen. Men motoren kan like godt holde i 10-15 år den...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

hei,

jeg har en fram 21 med kun vindskjermer. I båten har jeg en 4hk fm motor S1, den driver båten opp i ca 7knop med meg alene, men maks 5 med 4 personer, glir utrolig lett i vannet, jeg har rodd denne ca 10 km pga motor stopp på natta og jeg brukte omlag 6timer på turen, det gikk i kano fart:P jeg er storfornøyd med båten, den er ikke dyp, enkel og styre, snur på femøringen, god i sjø, men ruller mye da den er bred i forhold til dybde, jeg har lyst på større båt, men har ikke funnet noen som kommer opp mot fram'n i håndtering og utsikt over fjorden.. er helt skjønt å kunne sitte på bakken med ei pils i hånda og med foten i vannet med vann til midt på leggen å tøffe rundt:)

prisen er det ingen ting å si på heller, men se opp for dørken da den kan være råtten, den er lagd i kryssfiner plater med et tyntlag glassfiber over, så tråkk litt bestemt langs skjøter o.l for å evntuelt senke pris;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...