Fyret 25 Startet 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2010 Lurer på om det er noen som har erfaringer om Fram 21. Den jeg ser på er en gammel Fram fra 1966 med en Farymann 9 hk diesel fra 1977. Er det en grei motor??? På Forhånd: TAKK Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
:båt1 Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Jeg har ikke noe direkte erfaringer med Fram 21 men ser jo at skroget går gått ut i bauen for å ungå og bli våt skroget tåler sjø meget godt og motoren sier min far er en meget god motor KJØP DEN DU da blir det nok Mathias-kanne på båttur MVH Mathias Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Er visst umulig å skaffe deler til disse motorene lenger sies det her på BP.. Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Fram-snekkene ble produsert av Nilsen & Roland i Arendal, for FM. Disse båtene ble levert nye med FM-motor, så denne som du ser på har nok vært igjennom et motorbytte en eller annen gang. Skrogformen til Fram-snekka skal være veldig bra, og de skal vissnok gå veldig lett i sjøen. Slå til hadde jeg vært deg, dette er en mye bedre båt enn de nyere "bollene" som f.eks. Polar Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Fyret 25 Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 OK, takk for svar ;) Tror nok det blir den ja Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Volvomekanikeren Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Har du annonsen? eller ligger den ikke ute for salg? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 deler finner du på finn!!! ikke tenk på det å du skal jo ikke ha motor som man skal mekke på heller Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Har noen i havna som har prøvd dette her med deler til Farryman.. det er ikke enkelt ! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 min far har sier at dette er en meget god motor så MB jeg kjenner trådstarter Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Jada.. `alle`motorer er gode.. helt til du trenger deler.. og det skjer ! Men for all del.. Bare påpeker det faktum at deler til Farryman marine motorer er håpløst.. Ellers så er gode gamle Fram 19 en classiker den.. I sin genre.. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Fram 21 mener du vel Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 19.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=10183385 Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
puddingen Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Sorry.. trykkleif.. 21 ! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Til den prisen betaler du knapt nok for skroget, så dette ville jeg ikke nølt med å slå til på. Om du skulle være så uheldig at motoren svikter, så er det uansett ikke vanskelig å finne en rimelig motor i den størrelsen. Men motoren kan like godt holde i 10-15 år den... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dagohus Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 hei, jeg har en fram 21 med kun vindskjermer. I båten har jeg en 4hk fm motor S1, den driver båten opp i ca 7knop med meg alene, men maks 5 med 4 personer, glir utrolig lett i vannet, jeg har rodd denne ca 10 km pga motor stopp på natta og jeg brukte omlag 6timer på turen, det gikk i kano fart:P jeg er storfornøyd med båten, den er ikke dyp, enkel og styre, snur på femøringen, god i sjø, men ruller mye da den er bred i forhold til dybde, jeg har lyst på større båt, men har ikke funnet noen som kommer opp mot fram'n i håndtering og utsikt over fjorden.. er helt skjønt å kunne sitte på bakken med ei pils i hånda og med foten i vannet med vann til midt på leggen å tøffe rundt:) prisen er det ingen ting å si på heller, men se opp for dørken da den kan være råtten, den er lagd i kryssfiner plater med et tyntlag glassfiber over, så tråkk litt bestemt langs skjøter o.l for å evntuelt senke pris;) Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 19.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 (redigert) Takk Index, det var hyggelig og høre . Jeg tror nok det blir denne båten ja, du hørtes veldig fornøyd ut Dagohus Og hvis motoren svikter ja, så er det jo bare og kjøpe en ny, for 15 000 er jo ikke særlig mye for en så pen båt. Redigert 19.Mars.2010 av Fyret (see edit history) Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
:båt1 Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 KJØP DEN DU da blir :båt1/Mathias glad Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.