Jump to content

skifte av motor i gammal snekke (Lomatec)


T.Vårlid

Recommended Posts

Her er akslingen kappet og Powertrainleddet prøvemontert. Hjelpelageret som sto på akslingen ble fjernet i samme slengen. Det var utslitt og en sann plage å ha der. Romling og brommling hele tiden. Nå regner jeg mad at med det nye Powertrainleddet blir det stilt og rolig der nede i kjølsvinet.

 

28542_113450062027198_1000008661361.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Vel, det hadde gjort seg med en Rype-type nå.... etter 101 timer var det gjort, sansynligvis registeret som er gått, men heldigvis er selger en rakrygget type og ordner opp, ny motor ventes ila neste uke :-)

 

ellers virker Lomatec som et stødig aggregat, godt med power og en jamn å fin gange! helt imponert over hvor lettstartet den er, såvidt bortpå med starteren så gveige an i gang!! å det uten gløding!!

Link to post
Share on other sites

Takk for positiv omtale T.Vårlid. Vi er veldig nysgjerrige på hva som kan være årsak til hendelsen. Vi har satt igang et apparat ute like her. Straks vi har satt gamle motoren din i benken så får vi besøk fra Nederland og Deres ingeniører i Kina. 85hk'rn er den mest solgte motoren,og går for å være "gullungen" til Lomatec og vi har ikke fått annet enn skryt av den, så det skal bli spennende å se. Jeg kan for ordensskyld nevne at basisen til 85hk'rn brukes opptil 160. Vel og merke ikke den basisen vi velger å benytte oss av ved de hk'størrelser.

 

Jeg kan for ryktets skyld nevne at min har logget 1244 timer, under de hardeste påkjenninger. Premien for høyest logg går forøvrig til en kunde i Gursken (Ålesund) (yrkesfisker), ca 4700 sist jeg pratet med han (slutten av juli). Forundrer meg ikke om vedkommende har logget et par hundre timer til siden det.

Link to post
Share on other sites

Hei SF. Ja i aller høyeste grad. Produsenten ønsker forøvrig på lik linje som meg å komme til bunns i hva problemet skyldes før vi evt mates med ny motor. De ønsker skriftelig og oversiktig tilbakemelding på hva som evt har gåt galt. Dette dreier seg i all helhet om troverdighet oss imellom, da det er lett for meg og sitte her og slenge ut om havarier for å få gratis motor. I min mail til fabrikanten skrev jeg " Unfortunelately we have som problems regarding on of your LMD 4 d 32MA. We may think the reason could be defect register. Any idea before we operate this. Svaret: Please give your customer a new machine, and we will take the costs. After I have spoken to my engineers we cannot give you any answer. Regarding our 85hp we dont have many complains on this, so we are as confused as you. Be kind and fix me a visum to your country and we will come visit you company as soon as possible.Please inform Mr. Mark about this.

 

Vi er heldigvis like dårlige i engelsk alle sammen, men det vikrigste er at vi forstår hverandre :confused::confused:

Link to post
Share on other sites

Dette lover veldig bra Exit :-)

 

trygt for oss som kjøper/forbruker å vite at ikke bare importør stiller opp for sine kunder, men også produsent stiller sterkt til og med i slike enkelttilfeller som dette!!

 

dette problemet var jo et skjær i sjøen for oss, men når ting blir ordnet så fort og orntlig opp i senker freden seg for alle. ting kan skje selv den salige :-)

Link to post
Share on other sites

Takk T. Vårlid :smiley: Så fort vi har funnet ut hva det er som gikk galt så skal jeg oppdatere dere. Etter å ha snakket med Nederland så hadde han vanskelig for å forstå at det var registeret som var gåent, da dette nærmest skal være evighetsvare på disse motorene (tannhjul på tannhjul). Han mente at der var noe i forbindelse med sjøvannspumpa, eller innfestningen til denne. Det er fælt å si det, men gleder meg faktisk som en unge til å gå løs på den med verktøy.

 

Vedr. den nye motoren. Den blir klargjort og prøvekjørt i morgen tidlig. Det som er avgjørende for at den blir sendt i morgen er om deklarasjonen (tollen) slipper den strakens igjennom uten at de slipper til med noen assistent tollere som må ta en rutinesjekk :flag: . Uansett så pleier de å komme på dagen, så vi får krysse fingrene, eller så blir den ihvertfall klar på tirsdag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...