Jump to content

Hvor dum går det an å bli?????


BEG

Recommended Posts

Dykkere midt i leia og i trafikkert område er enda værre en disse hærsens amatørsyklistene i noen trange pølseskinn av noen sykkeldrakter som må sykle midt etter veien selv om sykkel og gangstien går parallelt ved siden av og som plutselig tværrer sykkelen over et gangfelt og forventer at alle bilene skal stoppe. De er nok ikke klar over at bilister ikke har vikeplikt for syklende syklister på gangfeltet, unntatt når de går av sykkelen og leier den over.

Du kan jo prøve å stoppen slik sykklist å forklare reglen etter at du nesten har valset denne ned i et kryss elle overgangsfelt. SVARET BLIR SOM REGEL:  DRA TIL H................. ELLER LENGRE.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

De er nok ikke klar over at bilister ikke har vikeplikt for syklende syklister på gangfeltet, unntatt når de går av sykkelen og leier den over.

Jeg vet om en på Nøtterøy som er veldig klar over det der. Det kostet ham adskillige lapper å få avtrykket av fortenna sine ut av panseret mitt :smiley::wink: Ikke hadde jeg dårlig samvittighet for å være pirkete heller.

Link to post
Share on other sites

I tillegg er det også vanlig å bruke en markeringsbøye med flagg på overflaten.

...

Med opptil 20 fridykkere i vannet bruker vi flagg, følgebåt og sunt bondevett..

Tror ikke at det hadde blitt noe av denne tråden dersom svømmeren midtfords hadde brukt bøye eller annen markering.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...