Petimo Startet 19.Mars.2010 Del på Facebook Startet 19.Mars.2010 Fikk min Wiking 28AC på slipp i dag så nå er vårpussen begynt,men så ser jeg at propell mutteren er borte og at jeg har hatt utrolig flaks som ikke har mistet propellen. Jeg vet ikke hvilken mutter som skal brukes,kobber,messing eller rustfri?Akslingen er 40mm men måler jeg på gjengene hvor mutteren skal vere så er den der 24mm utv. men hvilken gjenge stigning det er vet jeg heller ikke. Er det noen som har har noe erfaring her og som kan hjelpe meg med rett mutter og gjenge stigning. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 (redigert) http://flak.no/index.php?expand=11&sho...mp;ProdNo=20108 Kan det være denne? Eller denne http://flak.no/index.php?expand=11&sho...mp;ProdNo=20107 Redigert 19.Mars.2010 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Mål med et vanlig skyvelære over så mange gjengetopper som mulig om du ikke har lære til å måle stigning med. Når du rekner ut stigningen kontroller både i mm og tommer. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Hvis akselen er nøyaktig 40 og gjengene nøyaktig 24 mm utvendig har du metriske gjenger. Mål med de innvendige kjeftene på et skyvelære over fire gjengetopper og del på fire, da finner du ganske nøyaktig stigningen på gjengene. Eller ennå bedre, stikk innom Biltema og svi av et par tiere på et gjengelære. Det kan du få nytte av senere også. Det er så enkelt å bruke at en fireåring får det til. Mutteren kan du kjøpe på en båtutstyrsforretning. På båten vår er den i messing eller bronse Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
litt peiling Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Noen har tatt min mutter også Den er på 45mm aksel. Har vi en ny "bande" ? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 19.Mars.2010 Del på Facebook Svart 19.Mars.2010 Hvis mutteren forsvinner så ville jeg kjøpt syrefast mutter med Zinkanode bakpå. Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 20.Mars.2010 Del på Facebook Svart 20.Mars.2010 Jeg har god erfaring med den typen som "jensemann2" har lagt ut link på. De fleste båtforretninger har reservezink til den. Du måler greit om du har to eller tre mm stigning fra topp til topp (de to mutrene som det er link til). Jeg skiftet faktisk zinkanoden på vannet etter en vinter i boblehavn på snekka mi, kun ved å holde pusten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.