index Startet 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2010 Jeg var ute en tur med båten i dag, og da jeg kom tilbake så jeg at en trebåt som sank for tre måneder siden var blitt hevet igjen! En ny eier hadde overtatt båten, og fikk mobilkran pluss brannvesenet til å stille i dag tidlig for å få båten opp. hevingen var visstnok unnagjort på en times tid. Derette ble alt skylt godt med ferskvann (starter, dynamo m.m.), og motoren tømt for vann og påfylt ny olje. Diesel ble tilført fra nye kanner, og motoren startet opp. Da jeg kom bort i ellevetiden, lå båten der med motoren i gang som om den aldri hadde vært under! Startmotoren virket, dynamoen ladet på 14,2 volt, alle instrumenter virket m.m. Til og med ekkolodd og et par lanterner fungerte! Så her har ny eier fått seg en 30 fots sjark til en billig penge, ca 3000,- for mobilkran pluss litt olje og diesel så var den saken grei! Greit å se at ikke alt håp er ute selv om en båt går ned! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
RSL Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Så tøft. Jeg hadde aldri i verden turt overta noe som lå nede slik, men synes det er kjepetøft at andre tør det og da spesielt at det går bra. Måtte ny eier få mange flotte somre med "nybåten". RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Farco Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Jeg vet ikke mye om dette, men er det kanskje slik at det er etter at båten har blitt hevet at noen av skadene etterhvert kan oppstå? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
RSL Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Det er jo helt klart når man eksponerer delene for oksygen at de alvorligste problemene oppstår, men hvordan vet man det før man har tatt skuta opp.... Som sagt, jeg hadde ikke turt det samme, men beundrer de som har tid, kunnskap og "guts" nok til å gjøre det. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Nyste Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Til og med ekkolodd og et par lanterner fungerte! Da har vel ikke ekkoloddet vært under vann! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Jeg var ute en tur med båten i dag, og da jeg kom tilbake så jeg at en trebåt som sank for tre måneder siden var blitt hevet igjen! ..... Ja, det høres jo flott ut! Er det den som har ligget 90% nedsunket ved ballastkaien på Risøy du viser til? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
jensemann2 Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) Da har vel ikke ekkoloddet vært under vann! Å jo , det er mange ekkolodd som tåler vann:) Jeg hadde et som hadde vært på bunnen, riktignok ikke i 3 mnd, men det lå under i en uke. Det fungerte etterpå. Redigert 21.Mars.2010 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 (redigert) Viktigste er vel at båten er hevet, ikke om ekkoloddet funker. Redigert 21.Mars.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Er det den som har ligget 90% nedsunket ved ballastkaien på Risøy du viser til? Det er den ja! Kun litt av baugen har vært over vann, resten under. Men når den vel var lenset tom var det kun en liten lekkasje under maskinen der det piplet inn litt. Ellers var den tett og fin. Ekkolodd pleier å være nitrogenfylte, så den saken var nok ikke så rar. Men radaren ville ikke virke, forståelig nok... Den nye eieren satset på å gå nordover Sletta med den i løpet av dagen. Han var i utgangspuntet kun ute etter maskinen, en 30hk Sabb. Men siden båten viste seg å være så bra regner han med å beholde den komplett og bare fikse det som trengs. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bützfleth Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Høres ut som Sleipner... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Mine båter har aldri vært på bunnen... Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 22.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Hurra for alle båter som blir hevet og får en ny mulighet. Håper den blir satt i stand, og at den nye eieren dukker opp her på BP Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
index Svart 22.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2010 Ja, det var artig å se hvor lite båten egentlig var preget av å ha ligget under i 3 måneder! En liten bulk i aluminiumsrekka akterut der den traff bunnen først, og antydninger til litt rur på skroget. Utover dette så egentlig båten ut som om den aldri hadde vært under. Til og med sjøkartet som hadde ligget inne i styrehuset så ut som nytt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.