Jump to content

Garmin Blue chart G2 vision. Erfaringer

Snartsommer

Recommended Posts

Oppdateringen skal være klar nå i mars. Venter på ny brikke etter å ha levert inn 2009-brikken som ble tilbaketrukket på grunn av feil.

Men hvordan kan den selges så billig som i denne annonsen på finn?. Betalte selv rundt 3000 for stor brikke.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Driver karen brukthandel?

Han driver vel brukthandel, men de brikkene jeg kjøpte (for Norge) har jeg ikke sett annonsert på nytt, men jeg følger ikke med så mye på bruktannonser heller. Jeg driver også bruktsalg, tror ikke jeg skal tilbake til Stillehavet å seile på en stund. Jeg har G2 vision brikker for det vestlige Stillehav hvis noen skulle være interessert. Tror det er PC018R, PC022R, AE005R, AE006Rog AE009R. Men jeg får ikke tak i de før i slutten av mai når jeg skal ombord i seilbåten igjen.

Det er mye Piratkopier rundt om av disse karta.. derfor dukker de opp billig fra tid til annen spesielt ebay.

Leste noe om at man kan kostnadsfritt få oppgradert til nyeste versjon dersom man måtte ta til takke med den gamle versjonen ved kjøp i 2009. hmm har selv 2 stk LARGE 2008 versjoner(kjøpt 09) som jeg måtte ta til takke med siden 09 versjon var trekt tilbake.. da burde man jo få uppgrade gratis får en tro

Tomt for Diesel nå igjen!!

Jeg kjøpte 2009-versjonen som ble trukket tilbake i fjor. Ble tilbudt å bytte til 2008 versjon inntil ny 2010-versjon ble levert kostnadsfritt. Jeg har nettopp fått beskjed om at 2010-versjonen ligger og venter på meg i butikken.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Hvor stor er egentlig risikoen for å bruke 2009 kartet som er trukket tilbake??

Etter det jeg forstår er det kun meldt om to hendelser i svenske-skjærgården.

Kjøpte selv (dessverre) selv et kart på eBay som angivelig er originalt (noe som jeg i ettertid betviler) og som kun kan (i flh selger) byttes hos Garmin i Hellas.

Se bilde; ser dette originalt ut? Uansett får jeg ikke byttet det her i Norge. Om jeg har vært en tosk? Selvfølgelig...

img_0268.jpg

Garmin tilbakekaller Bluechart g2 og Bluechart g2 Vision versjon mars 2009.

Kunder som har kjøpt Bluechart g2 og Bluechart g2 Vision etter 8. april 2009, bør kontrollere hvilken versjon deres sjøkart har.

De berørte kartbrikkene har typebetegnelse Bluechart g2 og Bluechart g2 Vision, og er merket med teksten mars 2009 eller mar 09 på en etikett på utsiden produktets forpakning.

På coveret til min G2V brikke står det Feb 07

Tidligere versjoner av Garmin sjøkart berøres på ingen måte av denne tilbakekallingen.

Kunder som har kjøpt Bluechart g2 og Bluchart g2 Vision versjon mars 2009, kan returnere dette til oss og få brikken byttet gratis til ny versjon

Så da får ikke jeg byttet til 2010 versjon, med den store oppdateringen på G2V.

Redigert av KenBjork (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...