Snartsommer Startet 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2010 Jeg har tenkt til å kjøpe kart brikke til min kartplotter, og lurer på om G2 vision er så mye bedre enn G2 kartene til Garmin? Jeg er stor tilhenger av duppeditter, men er det verdt prisen?? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Syntes G2 vision er helt topp. Mange finesser. Kommer en ny oppdatert utgave nå i beg. av April. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Hva er nytt i oppdateringen? Og evt hvordan får vi tak i den oppdateringen til kartbrikken? returpant og kjøpe ny? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
LM 605 Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Det blir en stor oppdatering av de nye Garmin G2 vision 2010. Bl.a. sjømerker,fyr,tallinformasjon, zooming, forbedret dybdekurver på grundt farvann o.s.v. Skulle være i handelen beg. av neste mnd. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Oppdateringen skal være klar nå i mars. Venter på ny brikke etter å ha levert inn 2009-brikken som ble tilbaketrukket på grunn av feil. Men hvordan kan den selges så billig som i denne annonsen på finn?. Betalte selv rundt 3000 for stor brikke. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Allan E Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Må man være litt på vakt nå hvis man skal kjøpe brukte kart. Har sett at kopierte kart legges ut for nedlasting. Noen som har kjennskap? Sitér dette innlegget Link to post
frankD Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Men hvordan kan den selges så billig som i denne annonsen på finn?. Betalte selv rundt 3000 for stor brikke. Fordi det er en brukt kartbrikke og prisen har gått nedover jo lengre annonsen har stått på nettet. Jeg kjøpte et par andre brikker av samme kar. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Coast Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Brukt brikke? Driver karen brukthandel? Jeg vet også om noen som har kjøpt av disse brikkene, og annonsen har vært satt inn minst to ganger med samme pris. ?! Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
frankD Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Driver karen brukthandel? Han driver vel brukthandel, men de brikkene jeg kjøpte (for Norge) har jeg ikke sett annonsert på nytt, men jeg følger ikke med så mye på bruktannonser heller. Jeg driver også bruktsalg, tror ikke jeg skal tilbake til Stillehavet å seile på en stund. Jeg har G2 vision brikker for det vestlige Stillehav hvis noen skulle være interessert. Tror det er PC018R, PC022R, AE005R, AE006Rog AE009R. Men jeg får ikke tak i de før i slutten av mai når jeg skal ombord i seilbåten igjen. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Thorlyn Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Det er mye Piratkopier rundt om av disse karta.. derfor dukker de opp billig fra tid til annen spesielt ebay. Leste noe om at man kan kostnadsfritt få oppgradert til nyeste versjon dersom man måtte ta til takke med den gamle versjonen ved kjøp i 2009. hmm har selv 2 stk LARGE 2008 versjoner(kjøpt 09) som jeg måtte ta til takke med siden 09 versjon var trekt tilbake.. da burde man jo få uppgrade gratis får en tro Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Coast Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Jeg kjøpte 2009-versjonen som ble trukket tilbake i fjor. Ble tilbudt å bytte til 2008 versjon inntil ny 2010-versjon ble levert kostnadsfritt. Jeg har nettopp fått beskjed om at 2010-versjonen ligger og venter på meg i butikken. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
jo_no Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Hvor stor er egentlig risikoen for å bruke 2009 kartet som er trukket tilbake?? Etter det jeg forstår er det kun meldt om to hendelser i svenske-skjærgården. Kjøpte selv (dessverre) selv et kart på eBay som angivelig er originalt (noe som jeg i ettertid betviler) og som kun kan (i flh selger) byttes hos Garmin i Hellas. Se bilde; ser dette originalt ut? Uansett får jeg ikke byttet det her i Norge. Om jeg har vært en tosk? Selvfølgelig... Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 (redigert) Og evt hvordan får vi tak i den oppdateringen til kartbrikken? returpant og kjøpe ny? Se her Redigert 30.Mars.2010 av Aurora Boralis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 (redigert) Garmin tilbakekaller Bluechart g2 og Bluechart g2 Vision versjon mars 2009.Kunder som har kjøpt Bluechart g2 og Bluechart g2 Vision etter 8. april 2009, bør kontrollere hvilken versjon deres sjøkart har. De berørte kartbrikkene har typebetegnelse Bluechart g2 og Bluechart g2 Vision, og er merket med teksten mars 2009 eller mar 09 på en etikett på utsiden produktets forpakning. På coveret til min G2V brikke står det Feb 07 Tidligere versjoner av Garmin sjøkart berøres på ingen måte av denne tilbakekallingen.Kunder som har kjøpt Bluechart g2 og Bluchart g2 Vision versjon mars 2009, kan returnere dette til oss og få brikken byttet gratis til ny versjon Så da får ikke jeg byttet til 2010 versjon, med den store oppdateringen på G2V. Redigert 31.Mars.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Rångepådl Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Så da får ikke jeg byttet til 2010 versjon, med den store oppdateringen på G2V. Ref. Belanor: "Ved oppgradering hos oss får du 60% rabatt på veil. pris. Porto kommer i tillegg" Det er kun 2009 utgaven(med feil på) som en får oppgradert til 2010 utgaven gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 På coveret til min G2V brikke står det Feb 07Så da får ikke jeg byttet til 2010 versjon, med den store oppdateringen på G2V. Jo det får du, men du får 60% rabatt på veiledende pris når kartet ditt skal oppgraderes. KLIKK HER, så kommer du til Belanor sin side i Norge for oppgradering av Sjøkart. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 (redigert) se der ja. Noen som har prøvd å sende inn og hvilken pris de har? Redigert 1.April.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
vassb81 Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 (redigert) Hmm.. På selve brikken min står det: 2009-04-13, men på den lille boksen til briken står det; Jul 08. Dette skjønner jeg ikke helt. Jeg kjøpte brikken August 09. Redigert 1.April.2010 av vassb81 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.