Jump to content

Tråden Med Alt Om Yanmar


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Edh1 skrev for 4 timer siden:

Om jeg eventuelt skal feilsøke, hvor bør jeg begynne?

@dieselfan har tipset deg om å sjekke motorlabbene, jeg ville også begynt der. En måte å sjekke motorlabbene er å dele akselflensene slik at motoren blir løs, og bikke på en og en labb med et maskinspett. Dersom gummien er slitt eller løsnet i vulkingen får du et glapp som du kjenner når du bikker på denne måten. Jeg byttet alle fire motorlabber på min 4LHA for flere år siden, det er nok ikke noe helt ukjent det der. 

 

Dersom motorlabbene dine ikke er slitt bør du sjekke opprettingen. Prøv å google oppretting med baatplassen i søkeordene, så finner du tråder med bilder og trinnvise forklaringer på dette. 

Link to post
Komodo skrev for 4 timer siden:

@dieselfan har tipset deg om å sjekke motorlabbene, jeg ville også begynt der. En måte å sjekke motorlabbene er å dele akselflensene slik at motoren blir løs, og bikke på en og en labb med et maskinspett. Dersom gummien er slitt eller løsnet i vulkingen får du et glapp som du kjenner når du bikker på denne måten. Jeg byttet alle fire motorlabber på min 4LHA for flere år siden, det er nok ikke noe helt ukjent det der. 

 

Dersom motorlabbene dine ikke er slitt bør du sjekke opprettingen. Prøv å google oppretting med baatplassen i søkeordene, så finner du tråder med bilder og trinnvise forklaringer på dette. 

Takk for god fremgangsmåte, det skal jeg forsøke. Er det normalt at motorlabber varer rundt 20 år? 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...