Jump to content

Prosjekt: "Nybåten" er på plass - Apollo 30 (3001 Turbo)

SF

Recommended Posts

Da var "nybåten" endelig på plass i Stavanger, båten ankom i ettermiddag og blir løftet av bilen i morgen tidlig.

apollo_30_005.jpg

Dette er en Apollo 30 (senere kalt Apollo 3001 Turbo) 1982 modell med 4,2 liter diesel på 220HK fra 2000. Det er litt å gjøre med båten før sesongen, og jeg krysser fingrene for at det ikke er mye mer enn jeg alt vet om :lol: Det finner jeg ut av de neste dagene :wink:

Det skal bli godt å komme igang :yesnod:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Riktig stook på den der ! Grattis, og tipper du får mye å gjøre fremover... men det er hobby, ja :wink:

Det blir nok litt å gjøre fremover ja, det var meningen å få båten opp til Stavanger alt i jannuar å bruke vinteren men været ville det anderledes. Nå har jeg båten på land i Påsken og får ta en del da, resten blir tatt mens båten er på sjøen.

(skal den ligge i havn hvor foto er tatt?)

Kjente du igjen havna?

Nei, den skal ligge litt lengre nord, Hillevågsvannet, jeg leier kranen til løft fra bil der den er nå samt at jeg skal ha den på land i påsken på samme plass.

Ikke alltid så mye som skal til :wink:

Jeg kommer nok til å tilbringe en del tid i den havna i påsken. Synd drittværet kom, planen var å sparkle og støpe litt men med 5 grader og regn blir det dårlig med det :sad:

Badeplattformen som ses her fra unnsida, skulle vært utbedret og forsterket litt. Har kjøpt inn polyester og glassfiberduk men det blir dårlig med støping nå.

Tror jeg demonterer den og tar den med hjem i garasjen.

apollo_30_008.jpg

Edited by SF (see edit history)

Gratulerer med fin båt!

Hvordan var det forøvrig å få transportert en såpass bred båt lang landeveien? Den er vel godt over 3m bred, og da nærmer du deg fort politieskorte?

Edited by Ra Balder (see edit history)

Edmund.Larsen, Hardanger.

Hvordan var det forøvrig å få transportert en såpass bred båt lang landeveien? Den er vel godt over 3m bred, og da nærmer du deg fort politieskorte?

Båten er ikke mer enn 3,10m så det går greit men du må ha følgebil med varsellys og bredlast skilt. Betalte 11.500,- for dette fra Kr.sand til Stavanger.

Husiker ikke helt når du må til med disp. søknad og politieskorte.

Utfordringen var høyden, men jeg tok ned Targabøylen og da gikk det greit.

Håper vi får følge med på "prosjektene".

Heisann, Jeg skal prøve å holde denne tråden oppdatert med prosjektene jeg har på blokka. Så langt har jeg ryddet ombord, fjernet litt elektriske komponenter som jeg ikke har bruk for. Det elektriske anlegget var noe som jeg så for meg trengte en grundig gjennomgang. Etter å ha fjernet noe av ettermontert ustyr som ikke var forskriftsmessig montert, så ser det ikke så gale ut. Har riktignok ikke montert batteriene i enda så jeg har ikke fått testet noe.

Båten er høytrykkvasket, og det er avdekket en liten skade ved kjølen der det tidligere er gjort en reparasjon som ikke holder. Ser ut som en dårlig pusse jobb og at glassfiber er lagt delvis oppå gammelt bunnstoff :nonod: Videre er det lagt på en del glassfibersparkel rundt tunnel til baugpropell for å runde av kantene og bygge opp i forkant. Samme historie her og sparkel begynner å slippe. Det siste kjente jeg til og planlegger å slipe ned å støpe på nytt. Bare synd at været er som det er. :rolleyes:

Ellers har jeg tatt av badeplattformen og tatt den hjem for å fikse litt på den. Jeg er usikker på om denne er original, den er laget med en kjerne i finer som er bakt inn i polyester og glassfiber. Denne trenger litt utbedring og jeg har tenkt å legge et eller to lag til med glassfiber over denne, å male den opp på nytt.

apollo_30__oppussing_001.jpg

Tror nok jeg må innse at denne ikke kommer på før sjøsetting neste uke. :cryin: