880 Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Sjekket for ordens skyld Biltema katalogen - Den med doble vakumskåler (anbefales) har Biltemas nummer 20-831 - Og hva prisen angår overdrev jeg nok noe - nok 49,90 er riktig pris. Pass på å sikre den med en line rundt håndleddet når du ligger i sjøen og bruker den; den første jeg hadde "kunne ikke svømme"....... "kunne ikke svømme" Dette forklarer den doble prisen.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
soloraid Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Argh!! &%¤¤¤&%#"% (mange banneord) Som nybegynner måtte jeg gjøre en av de verste feilene, kjørte på ei blåse og har nå fått tau i propellen. Må ligge med overkroppen i sjøen for å nå ned, virker som at hekkaggregatet ikke heves høyt nok. Noen som vet om det er mulig å overstyre maxgrensen på aggregatet når motoren ikke er i gang ? (går opp til den røde streken på måleren) Mvh Anders Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Mine VP 290DP aggregat kan kjøres så langt opp som det er fysisk mulig ved å holde inne en knapp ved siden av trimbryteren. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
soloraid Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Var nede og fant ut av det nå, takk for hjelpen. Klarte likevel ikke å få vekk tauet, må nok skru av propellene Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Er det noen som har fundert på om dette problemet blir større eller mindre ved bruk av IPS drev? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Vil da vel tro IPS må få problemer med det meste. Har mange ganger hektet med fast i teinetau ol. med påhenger uten at det har gått i propellen. Har rett og slett bare blitt fanget av stammen på motoren og med letthet fjernet etter å vippe denne opp. Med IPS i et slik tilfelle må det jo bli tullball. Kan heller ikke skjønne annet enn at en hver grunn eller tømmerstokkberøring med IPS må bli total katastrofe? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 (redigert) det finns ju flere 'rope cutters' på marknaden...skulle kunna tenka mig att det kommer sådant även til IPS'n ! även om proppen jobber åt andra hållet ! http://www.quickwater.com.au/rope%20cutter.htm Redigert 4.Mai.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Avmønstret4 Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Har ikke alle båter inspeksjonsluke over propellen da Eller påfylling av diesel både innvendig og utvendig Eller 2 separate kjølevannsinntak Eller integrerte lensepumper i skottet Hilsen eier av Tresfjord Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Soloraid Når du skal ta av propellen, få en 4-5 stykker til å stå i baugen. Skru så av propellene, de vil være over vann. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Snoopy Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Klarte en gang å få (mitt eget) fiskegarn i propellen... Kalenderen viste sist i november, og gradestokken fortalte om kuldegrader. DA var jeg glad båten er en Sollux med inspeksjonsluke til propellen, da! Ellers lurer jeg litt på hvor du har båten, Walter! Badetemperatur, a' gitt! a'mor Sitér dette innlegget Link to post
troja Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 jeg gride og få sjøte til forseilet i propellen det hvar sterk vind og mye bølger så jeg ville ha motoren i gang da jeg slo! motoren strammet skjøte korekt inne i propellen så stanset den, mens vi seilte i 7,8 kn etter en stund og mye tenking ble motoren starta i fri, min venn tok tak i sjøtet mens jeg presset giret i i rev, tauet spolte seg gradvis av mens kompisen nøstet inn. måtte kjøre giret fram og tillbake noen ganger så hvar vi løs kjørte rett inn til havn og for og roe nervene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.