Jump to content

Tau i propellen!


Walter_S

Recommended Posts

Sjekket for ordens skyld Biltema katalogen - Den med doble vakumskåler (anbefales)

har Biltemas nummer 20-831 - Og hva prisen angår overdrev jeg nok noe - nok 49,90

er riktig pris.

Pass på å sikre den med en line rundt håndleddet når du ligger i sjøen og bruker den;

den første jeg hadde "kunne ikke svømme".......

"kunne ikke svømme"

 

Dette forklarer den doble prisen.... :confused::blush:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

:headbang::headbang::headbang:

Argh!! &%¤¤¤&%#"% (mange banneord)

 

Som nybegynner måtte jeg gjøre en av de verste feilene, kjørte på ei blåse og har nå fått tau i propellen.

Må ligge med overkroppen i sjøen for å nå ned, virker som at hekkaggregatet ikke heves høyt nok.

Noen som vet om det er mulig å overstyre maxgrensen på aggregatet når motoren ikke er i gang ?

(går opp til den røde streken på måleren)

 

Mvh Anders

Link to post
Share on other sites

Mine VP 290DP aggregat kan kjøres så langt opp som det er fysisk mulig ved å holde inne en knapp ved siden av trimbryteren.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Vil da vel tro IPS må få problemer med det meste. Har mange ganger hektet med fast i teinetau ol. med påhenger uten at det har gått i propellen. Har rett og slett bare blitt fanget av stammen på motoren og med letthet fjernet etter å vippe denne opp. Med IPS i et slik tilfelle må det jo bli tullball.

 

Kan heller ikke skjønne annet enn at en hver grunn eller tømmerstokkberøring med IPS må bli total katastrofe?

Link to post
Share on other sites

Klarte en gang å få (mitt eget) fiskegarn i propellen... Kalenderen viste sist i november, og gradestokken fortalte om kuldegrader. DA var jeg glad båten er en Sollux med inspeksjonsluke til propellen, da! :lol:

 

Ellers lurer jeg litt på hvor du har båten, Walter! Badetemperatur, a' gitt! :eek:

 

a'mor

Link to post
Share on other sites

jeg gride og få sjøte til forseilet i propellen :blush: det hvar sterk vind og mye bølger så jeg ville ha motoren i gang da jeg slo!

motoren strammet skjøte korekt inne i propellen så stanset den, mens vi seilte i 7,8 kn :cryin:

etter en stund og mye tenking ble motoren starta i fri, min venn tok tak i sjøtet mens jeg presset giret i i rev, tauet spolte seg gradvis av mens kompisen nøstet inn.

måtte kjøre giret fram og tillbake noen ganger så hvar vi løs :smiley:

kjørte rett inn til havn og :drink: for og roe nervene

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...