nomen Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Siden det er påske,og været er som det er tenkte jeg like godt å lakke båten. Legger ut noen bilder fra det som har blitt gjort idag. Brukt høytrykk for å få av tidligere hvitmaling. Maskinsliping nesten ferdig på en side. Er ferdig med å slipe hele båten med 320 slipepapirpapir og vann nå ikveld,går på med 600 papir og vann i morgen før det lakkeres. Kjenner i armene og ryggen at det er lenge siden sist jeg har stått en hel dag med slipepapir. Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Hvilken farge skal du lakkere båten i? Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Dette er bra. Kom med masse bilder! Hvilken farge? Quote Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Båten blir hvit med en blå stripe. Vurderte å lakke opp i originalfargen,men plastbåter skal etter min mening være hvite eller blå. Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 (edited) Er ferdig med å sprøyte på "Antipest",men synes overflata blei så ru. Noen som har sprøytet "Antipest" som har samme erfaring? Edited April 2, 2010 by nomen (see edit history) Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 Etter mange timer med vannsliping og maskering,fikk jeg lagt på grunning. Ferdig maskert Ferdig grunnet Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 4, 2010 Author Share Posted April 4, 2010 Siste hånd på verket,passe fornøyd med resultatet. Sleit med for våt luft,men fikk på en ekstra vannutskiller så blei det bra. Gleder meg ikke noe mindre med å få den på vannet nå Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 Knallbra! Blei jo kjempefint. Har en GH 17 HT selv, som nok trenger en fargeoppfriskning, selvom det nok ikke blir før til neste år. Men gøy å følge tråden og se hvordan båten din blir. Hva skal du gjøre med overbygg og vinduslister? Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 4, 2010 Author Share Posted April 4, 2010 Overbygg får muligens en polering,vinduslister lar jeg være som de er. Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 Et par bilder til tatt idag. Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
atvv Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 ny båt jo,grattis Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nomen Posted April 5, 2010 Author Share Posted April 5, 2010 ny båt jo,grattis Takk for det,kjenner at jeg MÅ ha den på vannet snart. Quote Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bjartn Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Brukt høytrykk for å få av tidligere hvitmaling. Brukte du kun høytrykksspyler her? Forsøkte meg på det nettopp - med malingsfjerner i tillegg. Fikk ingen effekt egentlig. Skrapes lett av, men spyles ikke. Må eventuelt være en dårlig spyler da.. Du fikk jo tydeligvis av nesten alt! Quote Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts