Jump to content

kortstammet eller langstammet?

båtergøy

Recommended Posts

hei!

Jeg har en 14 fot, ganske flatbunnet båt, som jeg skal kjøpe motor til. Fra motorfeste og til kjølen er det 42 cm ca. Vil det da si at jeg bør gå for en kortstammet motor? Hva skjer om jeg hadde satt på en langstammet på denne? er jo så vanskeli å få tak i noen brukte som er kortstammet. noen tips om hvem/hvor jeg bør lete for å finne en? Leter ofte på finn...;)

Redigert av båtergøy (see edit history)

"fra motorfeste til kjølen" ? Er ikkje sikker på hva du mener der.. Du skal måle fra øverst på speilet. Det som skjer med for lang stamme er at det vil sprute en del, evt lavere fart, dårligere egenskaper generelt. Synes nesten alt av små motorer er kortstammet eg... ka størrelse du ser på

Takk for svar. altså det står en kortstammet 30 hk på båten nå, så er vel greit å fortsette med kortstammet da..

Blir littegranne daut så fort det kommer mer enn en ombord, så tenkte at en 40 hk ville gjøre susen. Tror dere at det vil hjelpe betrakteli på en 14 fot båt?

Leter på finn, men har aldri funnet en kortstammet en... Tenkte å kjøpe en av litt nyere en 90 mod, for å unngå trøbbel, noen som har tips om en motor eller vet hvor jeg bør lete eller en jeg kan kontakte? Svar her, eller ta kontakt på 48 06 20 57

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...