mr_jiic Posted April 4, 2010 Share Posted April 4, 2010 (edited) Hei, jeg skal snart ut som lærling og lurte på hvordan internett forholdene er ute på de syv hav. Hastighet, og andre slike teknisk ting? Bare å komme med innspill. Edited April 4, 2010 by mr_jiic (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Kommer helt an på rederi, type båt og fartsområde. Noen har trådløst, andre har dedikerte pcer for mannskapet, andre har ingenting. Generelt er vel hastigheten veldig lav av hva du er vant til. Et tips er å bruke wap adresse for å lese aviser. Quote Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Nøtterøy Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Sitter ombord i et skip med internett nå, hastigheten er ikke allverdens, men mer enn nok for vanlig surfing, mail, og skype bruk. Radio streaming, og tv titting blir det lite av derimot. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mr_jiic Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 (edited) Sitter ombord i et skip med internett nå, hastigheten er ikke allverdens, men mer enn nok for vanlig surfing, mail, og skype bruk.Radio streaming, og tv titting blir det lite av derimot. Hva slags båt er dette, og er hastigheten nok til VOIP? AltsÅ Voice Over internett protocol (Elr noe sånt), som rett og slett betyr at du kan ringe fra pc til vanlig telefon? Edited April 6, 2010 by mr_jiic (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ahamm Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 hastigheten er jo en ting, hva rederiet har blokkert for en annen. Vi har feks ikke tilgang til MSN, men nordiske ombord ringer gratis. Forrige rederi måtte jeg betale for private samtaler, men hadde vidoesamtaler over MSN. Vær obs på at du vil bli rimelig upopulær hvis du begynner å laste ned noe over en treg linje Skal du ut i Nordsjøen på norsk sektor har mange plattformer mobildekning(telenor). Quote Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post Share on other sites More sharing options...
mr_jiic Posted April 6, 2010 Author Share Posted April 6, 2010 hastigheten er jo en ting, hva rederiet har blokkert for en annen.Vi har feks ikke tilgang til MSN, men nordiske ombord ringer gratis. Forrige rederi måtte jeg betale for private samtaler, men hadde vidoesamtaler over MSN. Vær obs på at du vil bli rimelig upopulær hvis du begynner å laste ned noe over en treg linje Skal du ut i Nordsjøen på norsk sektor har mange plattformer mobildekning(telenor). Skjønner. Men siden nordiske ombord ringer gratis nå, er det noen nordmen som er bosatt i andre deler av verden? For de også ringe familie hvis foreksempel de er Spania, og hvor lange samtaler kan man ha? noen Grenser+ Beklager for så mange spørsmål men jeg er bare nyskjerrig. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Eg jobbar ombord i ein fiskebåt. Der har vi eit satelittsystem som virkar på samme måten som IP-telefoni. Fri bruk av internett, og samtalar til fasttelefon innlands i Norge er gratis. Til mobil og utenlandssamtalar kommer vanlige takstar inn. Internetthastigheta vi har er som dobbel ISDN-linje (128-kb), og er helt greit til vanlig bruk, men til nedlasting så går det nok ikkje. Skype er forbudt ombord, fordi den tek heile linja, inkludert telefonlinjene ombord, men MSN fungerer fint, men videosamtalar hakkar ei del. Youtube og andre sider som inneholder film kan vi helder ikkje drive å sjå på. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
@ArneO Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Jeg tror riktig plass å rette spørsmålet ditt er til rederiet. Det er veldig stor forskjell på rederiene hva slags internettforbindelse det er om bord. Veldig mange av de jeg har vært om bord i de siste 6 årene har ikke internett tilgjengelig for mannskapet i det hele tatt. Quote Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts