Brodern Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Har gjort ferdig bordet som skal stå framme i snekka. Skal bare male messinghengslet svart, og runde hjørnene litt først. Bordet er til å sette opp og fjerne i en fei. Føkk deg... Link to post
EIRINA Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 I dag har jeg satt på nye ståltråer på ankertauet slik at de stopper der de skal Link to post
suzumer 290 Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 har sjøsatt min gh 10 i dag Link to post
Brodern Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Montert bordet :) Det passa jo :) Føkk deg... Link to post
Una Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 I dag har jeg tatt opp båten. "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Jawik Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Jaktet på mast og muligens vi kommer i havn om kort tid The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Lars H. Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Har egentlig ikke gjort noe med båten, men gjort noe for båten: Kjøpt ny frostvæske for å bytte ut den gaaaamle frostvæsken. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Klypa Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 for to dager siden monterte jeg annlegg i Classic'n ble meget bra må jeg si 2X 200 watt's Boss Marine høytalere og en Boss Marine 260 watt's cdspiller med intern forsterker ga meget bra lyd og skapte hygge og kos i båten Kor har du kjøpt det annlegget? og fungerer det bra? har planer om anlegg sjølv i båten. SÅ kunne jo spørre det om kor du kan få tak i det evt brukt. Nytt er vell dyrt? Ikkje ein dritt. båten min er i nauset -.-" Link to post
torbi Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 På lørdag malte eg to-kompontent maling til utendørs taket i forut orginalt farge (algegrønn) som eg kjøpte fra saga fabrikken. No på lørdag som kommer blir båten tatt på land, skal ta div arbeid skifte bunn ventil og simmering pluss litt til. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hansi Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 I dag har jeg tatt opp båten, vasket båt, konservert motor. I tillegg er båten kjørt til innendørs lagring. Link to post
grønningen Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 skifta fortøyninger, de gamle begynte å bli harde og rimlig utstrekkte. båten skal ligge ute i vinter så da er det greit å ha det i orden . så satte jeg ramma til den nye byssa på plass. Gir max og auke itte kvart Link to post
S/Y Ørnen Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Har endelig fått montert helt ferdig Sterling PDAR regulatoren og Prosplit boksen, borte er de gamle batterivalgbryterne, nå er det bare en hovedbryter til hver av de tre batteribankene. Det lyser så vakkert i røde, grønne gule og blå lysdioder, alt spillte helt etter boka, ladespenningen er på topp. Lykke!! Link to post
jørn Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Vaska båten og satt inn skroget med vaselin. Demontert stag til ror, roret og tatt av propellmutter. Får brenner til søndag, så da SKAL (vil det ikke, så skal det) propellen av for rep. Link to post
hjjensen Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Startet dagen med en liten fisketur tre fine makrell ble fangsten, akkurat nok til dagens middag. Nydelig høstvær med blå himmel og nydelig sol, la ut i 3-4 plussgrader men det ble T-skjrte vær ut over dagen. Skal ha min første sesong i boblehavn i Bærum. Litt spent på dette, det er normalt mye is i dette området, håper boblesystemet klarer å holde det isfritt rundt båten. Har vasket og vokset dekket, skiftet olje, oljefilter og veivhusfilter. Har hatt litt plager med rester etter dieseldyr i sommer, planen var full rensing av tanken i høst men nå er det ikke spor av avfall i dieselen, tanken er nesten tom så jeg er jo litt overrasket. Kan nesten se ut som jeg har sugd ut det som var gjennom vanlig drift, vet ikke om det er mulig men det kan jo se sånn ut. Vurderer hva jeg skal gjøre i forhold til overdekking, bare kalesjen (har ikke vinterkalesje)med understøtter for å unngå at den ødlegges av snøvekt eller full rigging av tak og presenning. Leser her på forumet at bege deler gjøres. Redd for å få jordslag i kalesjen hvis jeg legger presenning over. Får ikke lov å bruke mer enn 100W av landstrømmen så det går vel med til en frostvakt i motorrommet og ike noe varme ellers i båten. Noen som har erfaring fra boblehavn i indre Oslofjord så tar jeg gjerne mot tips... Redigert 11.Oktober.2010 av hjjensen (see edit history) Link to post
Vidar F.H. Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Har tatt balja på land, tømt for nødvendig og unødvendig utstyr, kjørt ferskvann gjennom motoren - og lagt om til vinterdekk på bilen. Og det var visst på tide, for nå ligger det noen cm snø ute! I slutten av uka skal båten spyles, tas av hengeren og plasseres på krybbe samt dekkes til for vinteren. Sesongen her i nord er så definitivt over for undertegnede! Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Renset forgasseren til Tohatsun på GH`n. Egen tråd https://baatplassen.no/i/index.php/topic/74172-feilsoeking-tohatsu-25hk-1992-modell-som-stopper-paa-fullt-paadrag/ Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Skipper Worse Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Ikke gjort annet enn å bruke båten, til en forandring... Just hjemme igjen etter en -- som vanlig -- fin overnattingstur til Geitanger. Det er få andre på sjøen nå, så det er fredelig og fint i fjorden. Tolvstemt Volvosymfoni nordover Hjeltefjorden er alltid en fryd. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
alfb Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Har i dag fått lagt 150m sjøkabel ut til flytebrygga mi (selveid) da vi ønsker å ha båten på sjøen i vinter. Dette er en 4kvadrat kabel bestilt til formålet og det var med egen jordkabel til å gå i land med. Ellers var det også levert med et eget vern beregnet formålet. Var vistnok et som var mer ømfintlig siden kabel gikk i sjøen. Får elektrikker i morgen for å kople opp for meg. Er det annet jeg må passe på/formidle elektrikkeren? Dette er en standard landbasert trikker ;-)) Link to post
Tine IV Svart 12.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2010 Etter at jeg la nye teakdørker sist vinter og pussa ned nesten all innredning å lakka litt,så skal dørkane få edelolje og innredninga få 5-6 strøk til med lakk.Pluss motorrommsluker og aggregat skal lydisoleres ,men siste dagene har gått med til å spise mat og drekke kaffe.Å ikke minst passet på fjernkontrollen te tv'n,da forkjølelse å feberen herjer så det har ikke blitt gjort en dritt.Ikke mye som er værre enn dette,det å ikke kan jobbe litt å gjøre det du har planer om .Men imårra skal jeg prøve meg litt ,selvom svetten renner så blir jeg ikke ikke værre vil jeg mene.Kan jo shoppe litt av det jeg trenger,ser frem til å få noen lag med Edelolje på dørkane.Sett andre som har dette,så håper jeg får det like fint. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Dalton Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Sent i går kveld ble Amalie av Engelsviken lagt på land for vinteren. Nå skal det bygges stativ for "burka", før vinterens prosjekter kan ta til. På programmet står bl.a nye tak på kabin og doghouse. I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Har ikke begynt ennå i dag, sitter og grubler på hva jeg skal gjøre over en kopp kaffe. Tempen begynner og bli bra i båten nå, etter en kjapp fiks av dieseltilførsel til Refleksen. Link to post
FredrikW Svart 13.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2010 Ikke i dag, men for noen dager siden. Har aldri tatt opp båten så tidlig før. Vanligvis venter jeg til andre uka i november, men der båten skal stå i vinter tar de vannet så fort det blir litt frost om natta. Så for å være garantert springvann til motorservicen ble det opptak i oktober i år: Vinterklargjøring av motor: Stativ på plass: Og til slutt burkaen: Så er det bare å vente et halvt års tid på neste sesong Link to post
Polarn Svart 2.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Måkt snø av den + kontrollert motorens væsker ikke er fryst. Sjekket også at varmovnen i motorrom fungerer som den skal. Satt opp mer lufting. Savner sommeren Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
John N Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Tre timers tur på sjøen i nydelig sol og stille. Gløgg og lek med barna på Langøy. Snart kommer sommeren...! Link to post
Salt Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 her om dagen: Klatret ombord, startet Wallas-en og lot den gå en times tid mens jeg begynte å renskrive logg. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn