Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

ser ut til at varmerproblemet er løst. løsningen ble å ha en ventil som ikke går å lukke tidligere på strekket. Det viser seg at når all varmluft skal trykkes helt frem klarer ikke viften å trykke ut nok varmluft til at varmere holder seg kjølig nok, derfor slår den ut på overopphetingen. Nå ser det ut til at det fungerer helt fint.

i tillegg er de ukjente i sikringsskapet ryddet opp i og ny lensepumpe innkjøpt.

Alarmtest knappen til oljetrykket byttet og montert for begge motorer.

Skifta olje på motoren 10 liter i oljesugern og 1 liter rett i kjølen da jeg tok av filteret :headbang:

Men men, viktigste er at det blir gjort. Polert littegran også. VIL UT NÅ!

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Vært på dugnad i båtforeningen. Fått ut slanger, satt på vann, bytta ødelagte bord i utriggere etc. I morgen "åpner" havna. Ett skritt nærmere sjøsetting og sommer :smiley: Båten står dessverre bak 8-10 andre båter som må ut før trucken kan komme til og løfte ut vår båt :sad:

Redigert av FredrikW (see edit history)

Bygd opp nye bærebjelker under akterdekket der det var satt seg litt råte, bygd ny ramme til benk som var blitt i overkant sliten,

snart i mål :cheers_wine:med nye kabler og ledninger fra A-Å, skåret til nytt dashbord som er klar for montering i morra.

Montert nye LED lamper i benkene ute. Ny kran, da bryteren på den gamle hadde tatt kvelden.

Sett på kona som har pussa ned rekkverk, og syns det er hot når hun jobber

Ungene har pussa og beisa motorkasse/bord

:cheers:

:drink:

Nå begynner det å nærme seg utsett av båten.

Båten er polert på skutesidene, senka vannlinja et par cm så jeg fikk frem den hvite stripa. Det var en stor og tidkrevende jobb, men resultatet ble veldig bra.

Jeg har også fått produsert en ny logo, som gjorde prikken over i'en

Bilde fra opptaket i fjor høst, med flasset "bunnstoffstripe", matt skrog og en dårlig logo.....

IMG_0300.JPG

Og sånn ser den ut nå...

2011-05-01%20%2812%29.JPG

Nå sitter jeg og krysser fingrene for at jeg får levert ny giver til fart, dybde og temp, slik at jeg kan få båten ut på fredagen..... Ellers må jeg flytte den på land, så de andre båtene på innsiden kommer ut... :confused:

koblet ferdig det elekstriske til dieselvarmeren og fått startet den opp. Skjønte ikke en dritt når det ikke blåste varmt når varmeren gikk for fullt, men det skulle vise seg at jeg fyrte for kråkene en liten stund.. Har på en merkelig måte klart å montert utblåsninga på hvor der jeg tar inn frisklufta utenfra. så fikk snudd varmeren og fikk god varme i båten :)

Har og montert og testa den nye kartplotteren idag, og fikk en liten kjøretur rundt holmen i havna med samboer og jentunge =) Nå er det bare en 1.5 uke til pappaperm i 3 mnd =)

Fredag - pusset vinduer og ryddet ting på plass i båten.

Lør-søn - årets første tur - overnatting i Holmsbu ytterst i Drammensfjorden. Virkelig en perle.

I dag - fendret båsen enda litt til. Utrolig at det skal være så vanskelig å lage flytebrygger uten all verdens metall som stikker ut.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Skiftet dieselfiltre på søndag, og luftet systemet. Når jeg så skulle skru igjen lufteskruen på finfilteret, røk gjengene i godset på filterhuset! Alltid noe..

Så da ble det å demontere filterhuset, ta det hjem og kjøpe løsgjengesett på Biltema. Nå ligger filterholderen i garasjen, klar til montering når jeg får lurt inn en pause fra oppussingen hjemme. :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

I går lot jeg kranstroppene omfavne skuta og legge den pent ned i vannet. :sailing:

Som vanlig brumma Yanmar'en i gang nesten før startmotoren hadde fått gjort unna første runden, og en vellykket sesongåpning kunne markeres med en fem minutters tur fra kranbrygga i havna og til båsen. Så langt ser det ut som det meste virker, og det er nå tid for å bringe ombord igjen alt man bar ut sist høst, slik at skuta oppnår normal match-vekt igjen.

Nå begynner den vanlige jakten på gode langtids-værmeldinger!

Ha en fin sommer, alle sammen!

imag0117.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...