Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Skifta viftereimer på styrbord motor. Hva gjør man når det ikke er plass til ei pipe mellom motor og skott? :smash:

Inn på badet, og sagde hull i veggen, så jeg kom til... :pray: Klipte av tre reimer og fikk satt på de to innerste, så var det dynamoreima. :cryin:

Fikk ikke løsna strammeskruen, har vel ikke vært rørt de siste 35 åra!

Spente reima rundt så godt jeg kunne ,trykte på startknappen et øyeblikk, vips, så var den på plass. :pray:

Nå er det bare å få alt på plass. :yesnod:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post

Kopla plotter til Autopiloten via NMEA0183 porten. Ut en tur for å teste, og piloten fulgte ruter og fant WP uten problemer. :yesnod:

Når det var gjort polerte jeg overbygget for 3. gang i år. :cool:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Etter utsett på torsdag trutna båten kjapt og fint, bortsett fra et punkt mellom kjøl og kjølbord som har holdt det gående fram til i dag. Tok et løft på båten i morges og med god hjelp fra min særdeles trebåtkyndige nabo, har vi skrudd kjølbordet tight da årsaken til lekkasjen trolig er at den har stått med litt stort overheng foran i vinter. Det har antakelig gjort at noen av kjølspikerne har blitt en anelse bøyd, og dermed er lekkasje et faktum. Vi la på en god stripe Tec7 i kjølnaten, noe som ikke er noe problem da det ikke er press der. Resultatet ble en pottetett båt :thumbsup:, så nå er sesongen i gang!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post

I dag fikk jeg ferdig vasket rib satt på motor og trekk.

20120505_163027.jpg

 

Fikk også heist den opp i davitene og lagt på trekket

20120507_090257.jpg

 

den satt som støpt til ribben

20120508_094446.jpg

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Hvor har du fått tak i det trekket til riben Bergstad ?

Hei er ikke lov med annonsering her inne men det er jeg som importerer dem og selger dem dette er spesialtilpasset min RIB. sen meg en IM. så skal du få mere opplysninger

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Nå har jeg endelig fullført montering av dieselvarmer.

Lunt og godt!

:-)

eber_d2.jpg

 

Litt plunder å lodde kontakter med litt for svak loddebolt, så timene gikk fort de siste kveldene.

Ikke minst en kabal å få plassert slanger og eksos så de ikke kranglet om plassen...

Link to post

I dag måtte jeg demontere tilførsel røret fra blokka til intercooler på SB motor for og komme til oljetrykks vakten. Forbanna trangt....... Skiftet samtidig begge filtere . Måtte kutte i to en 30 nøkkel da denne var for stor og lang til og skru ut oljevakten. Da blir det tur utpå i helgen gleder oss ......

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Har levert båten for å skifte 4 stk propeller og 2 stk akslinger på drevene.

 

Etter en veldig kjedlig hentet tur fra opplag, hvor kapteinen feilberegnet og gikk 0,5 meter for nære land og var såvidt nedi med begge drevene.

 

Trodde jeg hadde lært etter vårt lille uhell i 2007, men der tok jeg feil.

 

Når kart og plotter viser 10 meter og det egenlig bare er 1 meter og vi stikker 1,10 var det kjørt.

 

Får prøve å gjøre som kapteien på redningsskøyta sa i 2007: "Slike steder kjører ikke jeg med båten min" Da klarte vi å være nedi moder jord i Sverige.

 

-G-

Link to post

pumpet ut vann fra kjølsvinet, og sett på resultatet av at det begynte å dryppe fra himmelen omtrent 30 sek. etter siste lag med lakk på hyttetaket. ARGH!! må mattes ned, igjen, og lakkes på nytt. Om vi får sol en gang i det neste halv-året.

Link to post

Fylt vann og fått gang på vannpumpa, så nå er det vann i alle kraner:-)

Kjørte motoren varm og la ut fendere og sjekket fortøyningene før stormen kommer i kveld.

Sjekket kalenderen, og joda det er mai:- ()

Får gå hjem og fyre opp i ovnen, fytterakkern!

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...