Stella Polaris Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Hei I fullstendig lettsindighet er min 6 år gamle kartplotter kassert. Dessverre fikk jeg demonstrert en ny Lowrance multimaskin med 10" skjerm og da bare forsvant motstandskraften... Den håndterer også lodd og radar så da er løpet kjørt :-) Heeerlig, I just love it Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Hjælm Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Rettet opp i feilriggingen. Da håper jeg masten sitter fast! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 I går tenkte jeg å starte motoren for alle første gang i år, og med nytt elektrisk. Jeg glødet i 20 sekunder og vrei på nøkkelen. Jeg hørte bare at innslaget slo inn men ikke noe mer. Jeg viste at det gamle batteriet var over 10 år og ødelagt. Når tenninga sto på var det bare 1,29 volt. Så i dag har jeg kjørt bort nytt batteri og da blir det mest sannsynlig start i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Vaska innvendig, samt rydda i alt skrot som har samla seg. Utrolig hva man finner. Sjekka vannsystem, fikk varmtvann gitt. Prøvde vinsjen, som virka. Nå er det klart for langtur til San Polee, er minst to nautiske, muligens litt mer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
torbi Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Vasket,støvsuget, nyvasket gardiner , malte skuff innvendig, vasket ute sittebenk, bla bla i det siste dagene... , planlegger å kaste loss til pinsetur imorgen Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
mor Amica Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Klargjort til båtpinse Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
egilwh Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 (redigert) Ingenting! Har ikke fått gjort noe med båten denne uka pga ungelogistikk, etc. Men siden jeg skal hente en ny båt på søndag, så har jeg fått ryddet plass på verkstedet, og laget meg en liten krybbe som nybåten skal ligge på mens den fikses opp. Krybben har hjul, slik at jeg kan trille båten ut og inn, og snu den rundt, etc. Egentlig ganske fornøyd. Kjøpte to ferdige stålkrybber med ruller på Jula for 399/stk og 8 stk hjul samme sted til rundt 100lappen/stk. 4 av hjulene har lås/brems. Skrudde det sammen som vist nedenfor på noen biter av impregnert 2x4. Båten veier bortimot 1000kg, så håper det holder... Redigert 24.Mai.2012 av egilwh (see edit history) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Pettern1972 Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 fylt opp baugskott og kjøleskap med svensk sprudlevann av ymse slag. klar for pinsehelgen... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
eiaro Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Skiftet dynamo og peilt olje... :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Skylt av pollen! Det eneste jeg orket i varmen Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Savnet den, der jeg sitter og skuer utover flatt og vindstille Skagerak fra hytta i Randesund mens båten ligger i indre oslofjord. Sendte den en tekstmelding i sted - den ligger ihvertfall der den skal :-) Sitér dette innlegget Link to post
haggen Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 I dag ble det full utvendig vask og polering av alt over vannlinja så nå er vi klar for sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Sikiduck Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Fylt på bensin og kjøøøøørt i varmeværet! :) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Vært ute med rib'en i hele dag og vært vaktbåt for Nordisk mesterskap i kajakkmaraton. Cruiset fram og tilbake i Koksa (liten vik utenfor Fornebu) fra 09.00 til 16.00 og blitt passe solbrent. Ingen drømmelørdag på fjorden, men skal man først gjøre dugnad i ungenes idrettsforening (og det skal man jo), så kan det vel ikke bli så mye bedre... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
roeren Svart 26.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2012 Har oljet innvendig i de gamle oselveren (fra 1920, stor seksæring 7,6x 1,95); den "nye" (bare femti år gammel halvromsfæring) kom på sjøen igår, etter å ha fått en sterk opprustning av innredningen, bl. a. senkekjølkasse og motorbrønn - og sideror, selvsagt! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Har vasket i 4 hele dager. og er klar for å polere. men nå er det så varmt her at jeg må ha en pause i skyggen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Omegaen Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 har holdt på å montere og tilpasse kalesjen på båten.. blir nok bra til slutt.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Executive Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Filma litt med mobilen Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Pjolter Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Sjekket at impelleren var bra :-) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Dieselboy Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 Syrevasking og rubbing av overbygg...i mellom stormkasta og syndeflodene... Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Fått på plass Isotherm kjøleboks. Håper på mindre strømforbruk og kaldere bamser i år. Bare få lagt opp 220V. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
torbi Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 Var ombord og overnattet hele pinsen men bare en liten tur på 2 pinsedag, herlig Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Dalton Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Endelig ferdig med skraping av bunnstoff og har begynt å legge Farm der det trengs. Næremer seg sealer og nytt bunnstoff. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
hanto1 Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Pakket ned pollen & måkeskitt fangeren ( kalesja) og klargjort for slipping. Har ligget ute 12 md nå og båten ser ikke bra ut. Stod i grell kontrast til de nypolerte glisene vi møtte i blindleia i pinsen. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Tømt dieseltanken og rengjorde der. Var egentlig unødvendig viste det seg når jeg fikk trykt hånda nedi inspeksjonsluka. Men nå har jeg god samvittighet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.