Pequod Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 Byttet landstrømskabel og satte inn ny dørstopper i cockpit. Siden det var så fint vær tok jeg en tur til Lindøya for å sjekke dieselprisen - og ganske riktig - den er satt ned fra 13.55 til 12.35, så da fylte jeg like godt tanken. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 Byttet landstrømskabel og satte inn ny dørstopper i cockpit. Siden det var så fint vær tok jeg en tur til Lindøya for å sjekke dieselprisen - og ganske riktig - den er satt ned fra 13.55 til 12.35, så da fylte jeg like godt tanken. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
boble65 Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 Vasket nede i kjølen med aceton og skjært bort gammelt dårlig glassfiberarbeid der hylsen var støpt fast i skott. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 (redigert) Fikk nytt anlegg i posten!:) Håper det blir en bra oppgradering! Elementene er hvertfall myyyye tyngre enn de gamle,billige:) Stor magnet! Redigert 10.Februar.2015 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lyst på båt Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 (redigert) Henta ferdig trukket rygg og sofapute https://baatplassen.no/bildearkiv/57/57739/img_1332.jpg Redigert 10.Februar.2015 av Viking28-79 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 (redigert) Næ ! Fikk til å poste direkte. Klønete gamle gubber kan etter litt søk og kløing i hue. Redigert 10.Februar.2015 av Viking28-79 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 I Dag har jeg tømt diesel tanken og rengjort tanken. ☺⛽ Sitér dette innlegget Link to post
jupiter33 Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 I går og i dag har motorrommet og kjølsvinnet i akterkabin fått en grundig vask. Kjøpte båten i fjor, og det har luktet av olje, diesel og mugg/fukt i båten. Er nok en stund siden forrige vask. Lukter bedre allerede Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Lagt den på finn. Nå ønsker vi større båt :-) Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
boble65 Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Tatt bort vindusviskere og søkelys. Og glad er jeg for det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.Februar.2015 Del på Facebook Svart 15.Februar.2015 Fjernet plenty med jordslag fra 2 puter. Ser ut til at jeg slipper å trekke om cockpit :-) https://baatplassen.no/i/topic/116161-jordslag-doedaren-klarte-aa-fjerne-jordslag/ Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
sap_2000 Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 (redigert) Demontert et løpehjul på motoren for lagerbytte. Leste en artikkel hos en amerikansk Cummins forhandler som er guru på disse motorene og publiserer endel artikler og info. http://www.sbmar.com/articles/qsb_screaming_fan_hub_bearing_failure En av tingene man bør følge med på er et løpehjul til multireima. Når jeg byttet reim i høst så spant jeg hjulet rundt, og sant nok var det en lagerlyd der. Så tenkte å være føre var å få byttet dette da denne multireima driver lading, sjøvannspumpe og vannpumpa. Maruma er en god kompis som alltid hjelper til. Han var med meg en tur i båten på søndag og vi skrudde ut braketten til reimhjulet. Leste og googlet litt og fant type og dimensjon på lageret, som viste seg bl.a å være et hjullager brukt på noen Nissan, Daihatsu og polaris ATV. Målene er 35x64x37mm Har bestilt nytt lager som dukker opp en av de første dagene, men det gamle må presses ut og nytt presses inn. Slikt utstyr har vi dessverre ikke. Noen som har tips til hvor jeg kan få presset inn og ut dette lageret i osloområdet? Eller kanskje det er noen BPere med en lagerpresse på lur? Redigert 17.Februar.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 Det lager du sjøl SAP vha. en hydraulisk jekk og ei skrustikke Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 (redigert) Byttet til ny saltvannsspyle med bedre trykk. Pumpa montert. Nå er det bare dekkskoblingen igjen. Testet pumpa. Den ga mye mer trøkk enn den gamle. Redigert 17.Februar.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 12 eller 220 Astor? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 12 volt Par-Max Washdown Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 Den er sikkert utmerket, jeg har selv en Par Max 4 for spyling med sjøvann av skitne fotavtrykk etter skipshunden. Og bra trykk er det på den. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 17.Februar.2015 Del på Facebook Svart 17.Februar.2015 12 volt Par-Max Washdown og va koster en slik herlighet? Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 (redigert) Sap_2000: Ta med deg brakketen og lageret, Stikk innon ett bilverksted. de presser over lageret for deg på 10 minutter Redigert 18.Februar.2015 av ray (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
marius Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Ny motorolje og filtre, byttet propanslange, årlige overhaling av TMC elektrisk toalett. Har ennå ikke funnet noen årsak til hvorfor jeg må bytte rep.sett på denne TMC toaletten hver bidige år, er det normalt? Jeg er pinlig nøyaktig på bruk og jevnlig ettersyn av toalettet. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Demontert et løpehjul på motoren for lagerbytte. Leste en artikkel hos en amerikansk Cummins forhandler som er guru på disse motorene og publiserer endel artikler og info. http://www.sbmar.com/articles/qsb_screaming_fan_hub_bearing_failure En av tingene man bør følge med på er et løpehjul til multireima. Når jeg byttet reim i høst så spant jeg hjulet rundt, og sant nok var det en lagerlyd der. Så tenkte å være føre var å få byttet dette da denne multireima driver lading, sjøvannspumpe og vannpumpa. Maruma er en god kompis som alltid hjelper til. Han var med meg en tur i båten på søndag og vi skrudde ut braketten til reimhjulet. Leste og googlet litt og fant type og dimensjon på lageret, som viste seg bl.a å være et hjullager brukt på noen Nissan, Daihatsu og polaris ATV. Målene er 35x64x37mm Har bestilt nytt lager som dukker opp en av de første dagene, men det gamle må presses ut og nytt presses inn. Slikt utstyr har vi dessverre ikke. Noen som har tips til hvor jeg kan få presset inn og ut dette lageret i osloområdet? Eller kanskje det er noen BPere med en lagerpresse på lur? Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Er det i Oslo området har vi presse på jobben det går ann å bruke....holder til på Maritim / Skøyen. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Lagt den på finn. Nå ønsker vi større båt :-)og hva er større båt? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 18.Februar.2015 Del på Facebook Svart 18.Februar.2015 Skraping og atter skraping :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
lgboat Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Blir helt beskjemmet....alle gjør en masse med båtene sine. Jeg bare plasker rundt i Oslofjorden og kooser meg. +4 i vannet og 7-8 i lufta... Var dagens tur siste vintertur eller første vårtur? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.