Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Har fått med meg et merke som stadig lovprises på engelske forumet av gutta med større P og F båter.

 

Vet ikke noe om pris, men har en følelse av at de koster litt. Mulig å finne på eBay?

Kahlenberg ja, top of the line. Har bedt om tilbud. Ser de selger kompressor og tank på Ebay for 374 USD

Vet det er mye jallakvalitet ute å går her og er villig til å betale ekstra for bra kvalitet.

Takk for tipset

 

Ser også at de selger originale fullt fungerende Kahlenberg horn fra 1950-årene. Bør vel borge for kvalitet?

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

SAP: du kan få hornet på www.palby.dk varenummer 22.0110. Det er 400 mm går jeg ud fra? Prisen er 829 DKK og har du problemer med at få det sendt til Norge, så send en IM så skal jeg købe det til dig og sende det op :-)

 

 

Nogen der har et godt bud på hvordan man fjerner ting der sidder fast med Sika? Hårtørrer? Kemi?

Det var meget hyggelig gjort av deg MA :-) tusen takk for tilbudet.

Jeg har sett Bavaria motorbåter har samme horn, så jeg har sendt en Mail til forhandleren som holder til i nærheten.

Jeg kommer tilbake til deg om jeg ikke får tak i det her.

 

Sika pleier ikke å sitte så hardt, men vil tro varme fra en hårføner eller en varmepistol vil hjelpe.

Du er tidlig igang med vårpussen og Last Boat skinner allerede ser jeg :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg kunne i øvrigt ikke få monteringsbeslagene af båden :headbang: jeg løsnede møtrikkerne på indersiden men beslagene sidder jo med Sika og de sidder fast! Så jeg måtte afmontere hornet fra beslagene og lade dem sidde.

 

Nogen der har et godt bud på hvordan man fjerner ting der sidder fast med Sika? Hårtørrer? Kemi?

En stålstreng tror jeg må være løsningen. Med et trehåndtak i hver ende av en streng får du strengen under beslaget du skal fjerne. Skjær frem og tilbake til det løsner. Resten av Sika'en som sitter får du bort med en skarp kniv eller et stemjern

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

I dag gikk burkaen. Og så har jeg montert ny stoppsolenoid for motoren. Det var litt av en jobb pga. plasseringen, Jeg måtte bruke webkamera og laptop for å se hva jeg gjorde!

 

bilde

 

Gott att se Lars H att våren är på G. Sjösättning till påsk ?

Själv har jag bara att byta en gps antenn, ny ais kabel och bottenmålning kvar + att fylla upp med allsköns ting. Allt från björkved, rökspån till ankardram och nödproviant samt allt annat bra att ha.

Sjösättning blir det kanske före påsk om vädret är med oss. Sedan börjar en hektisk period med byte av vinduer och fasad klädsel, taktegel mm på huset. Kanske bäst att låta båten ligga inne i två månader till??

Link to post
Share on other sites

Så langt i dag har jeg koblet ferdig stoppmagneten, koblet tilbake slanger for sjøvannskjøling og startet og stoppet motoren. Det tok 2 sekunder fra jeg vrei om nøkkelen til motoren startet! Ellers har jeg koblet på slanger til drikkevannspumpen, skiftet noen småbatterier og ryddet. Når jeg er ferdig med kaffedrikking, Wallas kokeapparatet startet også på første forsøket, skal jeg gå løs på propellen og pusse den. Senere skal den behandles med etch-primer, 2-komp epoxy og så stoffes.

 

Jeg har bestilt sjøsetting siste uken i denne måneden, men så snart jeg er klar, er det bare å snakke med Sverre som kjører trucken. Da får jeg sjøsetting på dagen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sjösättning blir det kanske före påsk om vädret är med oss. Sedan börjar en hektisk period med byte av vinduer och fasad klädsel, taktegel mm på huset. Kanske bäst att låta båten ligga inne i två månader till??

Jeg tenker det samme. Kanskje like greit at båten ligger på land som å ligge ute og gro full av rur til prosjektene hjemme er i boks.

Link to post
Share on other sites

Endret litt på strømopplegget.

Montert brenselcelle

Montert vhf

Loddet og skjøtet vhf antenne.

Testet og alt virket bra.

 

Satt opp 1 12v uttak

Og ryddet med meg verktøy osv hjem nå.

 

Båten ferdig innvendig vasket og klar.

Skal bare sette inn ett Y stykke til webastoen i morgen.

 

Så nå gjenstår bare polering babord side:)

 

Fornøyd med dagens jobb!

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Litt vemodig å forlate gutta i vinterhavna på Tofte og bakke ut til sommerhavn litt lkenger nord i fjorden. En fín gjeng som samles i bua nede i havna hver dag.

 

bilde

 

Hurumhavna har en unik belligenhet syd på Hurum-landet.

 

bilde

 

Det kunne ikke vært en bedre dag å bytte vann på propellene enn i dag. Balsam for sjelen og KVALITETSTID, uten tvil.

 

bilde

 

Det er viktig å teste under god fart før vi drar sydover mot svenskekysten til påsken. Alt fungerer etter vinterarbeide ombord.

Nå er det bare å få ombord alt av utstyr og pikk pakk å begynne å glede oss til påsken. Nei forresten, vi kan glede oss allerede i dag.

Fikk tatt en radioskjekk opp mot K-69 på Tjøme etter at en lodding hadde gått opp i pluggen inn til Sailoren. Klar og tydelig og en hyggelig prat med opperatøren ble det også tid til.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vasket alt nedenfor dollboard og polert. Imorgen blir det en omgang med beskyttende Selaclean. Den blå øverste linjen blir tatt imorgen med Nano-polish.Propell og trimflaps er slipt ned og klart til videre behandling før stoffing.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...