S/Y Emma Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Ny toppakning... Tredje motorproblem på eitt år(!) Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Christensen Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Fjerna i morges presenningstativet for å ta fatt på overbygget på Regina, mattet ned og lakket den siden som ikke var i sola. Reiste så til Horten for å hente vår nyanskaffede båt, innom Holmsbu for en pizza for så å komme hjem og finne ut at en hvirvelvind hadde feid over opplagsplassen og plassert smågrus i lakken min!!!! Får vente til i morra før jeg pirker i det, får håpe det bare ligger oppå lakken!!! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Enes 44 Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Bytta radar i dag. Den gamle Furunoen fra 1986 har vært litt ustabil i det siste, så da ble det investert i ny Furuno. Link to post
Jori Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Byttet masse av de elektriske ledningene til og fra batteriene. Installert nye batterikasser, og stoffet båten under for andre gang. I morgen fortsetter jeg med det elektriske, håper å bli ferdig i motorrommet.Sikkert like irrete og ille ved instrumentbordet, men det får jeg ta en annen gang. Link to post
torbi Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Var ombord helge helgen og jobbet litt med skott-kledning i forut, ikke enkelt jobb, brukte kontakt lim, men ser litt noen boble, hva gjør eg? , skjære snitt og fylle med lim eller kjøpe sprøyte og fylle lim i sprøyte, angre litt på å ha brukt kontakt lim, skulle ha bruk våtromslim.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Framtia Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 (redigert) Jeg satte nye seil på båten i helga. Under prøveseilasen røk genoafallet så seilet gikk rett i sjøen midt i leia utenfor Drøbak. Heldigvis gikk det hele bra, og det ble ingen skader på nyanskaffelsen. Redigert 30.Mai.2010 av Framtia (see edit history) Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Confusius Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Reparert Wallas`en. Hadde eksoslekkasje inn i cabinluften. Så for meg avisoppslaget etter en kjølig vårkveld der tre lykkelige båtmennesker var funnet.......osv. Fant ut at det var best å reparere. Link to post
Teerex Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 (redigert) Ja jeg har da montert motorbrakett for å kunne heve motoren til rett høyde, dvs. en tomme over bunnflaten, da Galeonfabrikken har bomma på akterspeilhøyden med ca 5 cm, evt. at når de har kuttet vekk 5 cm av V-bunnen har de glemt at akterspeilet da blir lavere Så montert Smart Tabs SX trimplan med PR500 trolling-brakett (egentlig for vannbrems for dorging eller noe) men snudd motsatt vei blir det løft av flapsen isteden for å unngå skader ved sjøsetting og strandhugg. Redigert 30.Mai.2010 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ex Skarpnes9100 Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Strippet rekka rundt rundsitteren til Nidelven for lakk med slipemaskin og er nå klar for oljing. Blir vel Edelolje vel! Ellers jobbet med kjøp av Gummibåt og lagt ut en ny redningsvest som viste seg være for liten for salg.... =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
Ulv I Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 (redigert) På fredag oppgraderte jeg HDS-10'en med Structure Scan for å finne vrak å dykke på.. :) Funket som fjell. (bildet her er hentet fra nettet, ikke fra min plotter altså) Redigert 27.Juni.2010 av Ulv I (see edit history) Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Lagavulin Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Skrevet kjøpekontrakt, og henter ny båt imorgen. BMB 32, gleder meg! Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Zach Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Siste måned: ¤ Nye tiltsylindre (på drevet) ¤ Ny styrehjelm ¤ Nytt tilt-potmeter ¤ Nye propeller ¤ Ny oljekjøler ¤ Div nye pakninger på motoren Link to post
Polarn Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 (bildet her er hentet fra nettet, ikke fra min plotter altså) Wow, det var fett. Mye måtte du gi for denne? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 27.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 (redigert) dobbel post Redigert 27.Juni.2010 av Polarn (see edit history) Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Christensen Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 I dag har jeg gjort ferdig i motorrommet etter motorbyttet som jeg startet på torsdag, montert nytt instrumentpanel, nytt bryterpanel, kobla opp strøm til motoren, oppstart på ny motor og prøvetur, rydda, vaska og tømt båten for saker og ting som ikke skal følge med når den får ny eier til helga!! puh! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Geir Hel Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Idag så kjørte eg fra stord til ølen. pluss eg fiska opp ein stor fortøyningsblåse Endelig båt igjen Link to post
Ulv I Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 polarn: Det er en tilleggs sak til Lowrance sin HDS serie, koster rundt 3500,- om du er i usa, eller litt mer om du kjøper den her hjemme. sjekk bloggen min, så ser du bilde av hva settet inneholder :) jeg skal scanne blücher på tirsdag :) Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
LeBris Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Idag har er jeg ferdig å trekke nytt stoff i alle hyller/skrogsider/skap samt pussa ned slitte flater og lakket litt:) Skal bli en flotte båt ja:) Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Volvomekanikeren Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Fått ferdig motorkassen! Også en liten tur i snekken med far og mor ! If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
MissCaptain Svart 27.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2010 Byttet olje på drevet(fra gir- til mototrolje) - og så hatt min første overnattingstur i båten min i helgen:) Fantastisk!:) Torillwww.misscaptain.no Link to post
Salt Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 byttet manøverline til forstaget, og mistet en 6x10 skrue med torxhode... godt jeg hadde nødløsning, men jeg får nok finne en butikk med slike skruer. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Geir Hel Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 kjøpt talgpakkning og har kjørt med den i 5 timer Endelig båt igjen Link to post
Polarn Svart 28.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Kjøpt ny slange mellom gear og motor samt slangeklemmer fra Tess. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ribtjenester Svart 28.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2010 Montert fjernkontroll på baupropell og ankervinsh:) Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
Volvomekanikeren Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Fått vite at tettningene på diesel pumpen til min ''Ny overhalte'' motor er gåen Ellers har jeg montert stopp-wier fra motoren! If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn