Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

I dag fikk jeg tatt sesongens første prøvetur. Før opptak sist høst reagerte jeg på en drøy knop lavere toppfart enn normalt, og i dag fikk jeg bekreftet antagelsen om at dette skyldtes ruransamlingen på propellen. Nå - med rengjort propell, full dieseltank og tom vanntank, logget jeg 15,2 GPS-knop på full pinne, hvilket er tegn på at alt er som det skal med drivverket.

 

Jeg fikk dessuten sjekket det meste av utstyr og duppeditter ombord, rubbet og polert targabøylen og lakkert dørken i utesalongen, så nå er i grunnen båten klar for tur!

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

"Hva har du gjort i båten i dag"

 

Litt av et spørsmål. Det er til å få dårlig samvittighet av, big time, hver dag!

 

I dag har jeg sjekket olje å girene og motorene, latt Deksgutten rydde litt, målt opp lengde på nye davit-stropper og et par teak-biter jeg må til med, og ellers gjort lite. Men det er mer enn siste tre måneder....

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har på ett uforståelig vis fått mange liter vann på dieseltanken..............?Så det jeg har gjort er å tømme/renske tanken,skiftet dieselfilter og luftet motor og eber.Til å tømme tanken brukte jeg en slik 6l oljepumpe sak.Denne modifiserte jeg slik at jeg fikk festet en hageslange på den.Dæven,det gjorde susen.Tanken er fin og og ren og vi fikk omsider tatt helgeturen.For de som er lokalkjent så ligger vi nå på Seierstad på Jøa.Brakstad i morgen :cheers:

Link to post
Share on other sites

Å fytti helvete å sliten jeg er nå. Vasket og støvsugd hele båten. Pelt ut allt fra skuffer og skap og gått igjennom alt. Gått igjennom verktøykassa og pelt ut masse drittog lagt til masse mangler. Gått igjenom skrue og el kassa og lagt til en hel del der å. 6 timer etterpå så er jeg ennå ikke ferdig :sweat:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg ryddet og vasket litt i vår nyinnkjøpte Viksund 350, som ankom hjemmehavnen i Drammen fredag kveld. 2 døgn etter at den forlot sin gamle hjemmehavn i Stavanger.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

I dag har min kjære strøkne Bella Falcon 26 blitt hentet av sin nye eier. Var et merkelig syn å se en annen bak rattet,der den forsvant i horisonten. Han var heldigvis strålende fornøyd,måtte hell og lykke følge dem begge..

Jeg sitter her med en klump i magen,og venter på pris på hytta..Men alt kan selges,blir jeg misfornøyd,så fsssst,ny turbåt :smiley: Nå må jeg finne en mindre å leke med...

Link to post
Share on other sites

stort sett vært ombord i båten, i Kalvöhavna (men jolleutflukt til Havstenssund). En annen (norsk) båt sist natt, en annen (svensk) båt kom i dag.

Har satt sammen TV-antenneopplegg, testet, det virker.

Det blir nok flere her neste helg, skal du se.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Måtte bytte glødeplugg og glødegitter på varmeren i dag. Vi røykla halve havna. Takket være deler ombord og den nye digitale styre enheten kunne vi lese av og slette feil meldinger. Sendt mail til Seatronic og bestilt nye reserve deler også.

Glødefluggen gikk igjen i dag morges. Røykla havna (blåste bort fra svenning denne gang :smiley:) - så kom feilmelding 20 igjen. Har sendt mail til NordWest og reklamert. Disse problemene startet i fjor sommer. Enten må hele D5en byttes eller så må styreenheten byttes i følge reparasjonshåndboka.

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg..????? Ja, bare vært i båten og slappet av litt, sjekket om det var kommet vann i båten noen plass etter et helsikkes regnvær, men den var tørr, både over og under dørken :yesnod:

Så da er det bare å vente på sola, så en kan komme seg på vannet :cheers: Skål folkens, og ha en fortreffelig 17.mai :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...