Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Fjerna i morges presenningstativet for å ta fatt på overbygget på Regina, mattet ned og lakket den siden som ikke var i sola. Reiste så til Horten for å hente vår nyanskaffede båt, innom Holmsbu for en pizza for så å komme hjem og finne ut at en hvirvelvind hadde feid over opplagsplassen og plassert smågrus i lakken min!!!! :headbang: Får vente til i morra før jeg pirker i det, får håpe det bare ligger oppå lakken!!!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Byttet masse av de elektriske ledningene til og fra batteriene. Installert nye batterikasser, og stoffet båten under for andre gang. I morgen fortsetter jeg med det elektriske, håper å bli ferdig i motorrommet.Sikkert like irrete og ille ved instrumentbordet, men det får jeg ta en annen gang.

Var ombord helge helgen og jobbet litt med skott-kledning i forut, ikke enkelt jobb, brukte kontakt lim, men ser litt noen boble, hva gjør eg? :cryin: , skjære snitt og fylle med lim eller kjøpe sprøyte og fylle lim i sprøyte, angre litt på å ha brukt kontakt lim, skulle ha bruk våtromslim.? :headbang:

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Ja jeg har da montert motorbrakett for å kunne heve motoren til rett høyde, dvs. en tomme over bunnflaten, da Galeonfabrikken har bomma på akterspeilhøyden med ca 5 cm, evt. at når de har kuttet vekk 5 cm av V-bunnen har de glemt at akterspeilet da blir lavere :headbang:

Så montert Smart Tabs SX trimplan med PR500 trolling-brakett (egentlig for vannbrems for dorging eller noe) men snudd motsatt vei blir det løft av flapsen isteden for å unngå skader ved sjøsetting og strandhugg.

flaps2.jpg

flaps3.jpg

flaps4.jpg

flaps1.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 4 uker senere...

Strippet rekka rundt rundsitteren til Nidelven for lakk med slipemaskin og er nå klar for oljing. Blir vel Edelolje vel! :rolleyes:

Ellers jobbet med kjøp av Gummibåt og lagt ut en ny redningsvest som viste seg være for liten for salg....

rekka_nidelv_24.jpg

===============================================

Båt: på jakt etter neste Lolly

image001(3).jpg

(bildet her er hentet fra nettet, ikke fra min plotter altså)

Wow, det var fett. Mye måtte du gi for denne?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

I dag har jeg gjort ferdig i motorrommet etter motorbyttet som jeg startet på torsdag, montert nytt instrumentpanel, nytt bryterpanel, kobla opp strøm til motoren, oppstart på ny motor og prøvetur, rydda, vaska og tømt båten for saker og ting som ikke skal følge med når den får ny eier til helga!! puh!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

polarn: Det er en tilleggs sak til Lowrance sin HDS serie, koster rundt 3500,- om du er i usa, eller litt mer om du kjøper den her hjemme.

sjekk bloggen min, så ser du bilde av hva settet inneholder :)

jeg skal scanne blücher på tirsdag :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

byttet manøverline til forstaget, og mistet en 6x10 skrue med torxhode... godt jeg hadde nødløsning, men jeg får nok finne en butikk med slike skruer.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...