Fjellbonden Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 (redigert) Har denne uken lagt ca 8-leders signalkabel fra begge batteribanker til førerplass, kamerakabel fra motorrom til førerplass x 3 (så får tiden vise hva vi får til) og bestilt batteritankmåler Mastervolt BTM III. Så er det bare kosejobben med montering som gjenstår. Har også bestilt nytt varmeelement til den nye vv-berederen som jeg satte inn i fjor høst. Det tok kvelden da jeg drenerte tanken for å koble defroster og sirkulasjonspumpe og var litt sen å slå av bereder..... Overopphetningsvernet slo ut, men har hatt ustabil landstrøm noen uker før jeg lokaliserte feilen. Har enpolet sikring på berederen og problemet fortsatte med denne av. Har topolet bryter ved bereder i tillegg og når jeg slo av denne hadde jeg stabil landstrøm. Slo denne på med sikringen ute så smalt jordvernet, så det tyder vel på tidvis overslag til jord. Berederen er en Isotemp og den har mange alternativer til element og ekstra varmesløyfe som kan ettermonteres hvis jeg har forstått riktig. Redigert 19.April.2012 av Fjellbonden (see edit history) Link to post
SiA Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Demontert Eber'n, kun 1,5 år gammel, stoppet uforklarlig etter 7-8 timers drift på første turen sist helg Må levere den til service, finner ingen resetknapp! Og ja, det er både diesel og strøm! Hilsen Sindre Link to post
Pettern1972 Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 1. strøk med gelcoat i dag. begynner å se enden på det nå... Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
ezach Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Etter første tur lekket det vann inn gjennom overbygget. Teakfineren er trolig punktert av skruer uten sika i hullene. Nå er flere lag finér delaminert og våt. Tips fra båtsnekkerverksted er å skjære vekk inn til fast virke og bygge opp med epoxysparkel + lakkere hele overbygget. Alternativt felle inn teakplanke for å beholde originalt utseende. Noen som har erfaring/tips om hva som gir best resultat? Link to post
Tom Rør Svart 19.April.2012 Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Begynt polering. Link to post
Astor Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Lakket rundt pentry og front kjøleskap med Epifanes blank. Fruen ble godt fornøyd. Nå gjenstår et par strøk på teakstavene på dørkene så er vi klare innvendig for sommersesongen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Kjøpt repsett og overhalt begge silent flush toalettene. Koosejobb Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Båttransport D5L Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Montert voltmeter for alle batteribankene. Flyttet Victron BV600 sammen med Multicontroll. Kystfareren Link to post
Prolimit Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 (redigert) I dag har jeg hentet varmevekslere, oljekjöler og intercoolere etter at de har fått litt kjärlighet. Den ene varmeveksleren var helt tett. Så har vi lakket litt og fått på plass den ene oljekjöleren. slik så den ut för montering. I morgen blir det nye tak. Sverre Redigert 21.April.2012 av Prolimit (see edit history) Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 (redigert) Hentet båten hjem? Ikke ofte været er så godt at vi kan gå denne ruta i god marsjfart. Redigert 21.April.2012 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Toroa Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 I dag har jeg gjort noe for noen andre sin båt. Jeg har hjulpet til med å bytte propell, pusset og høyglanspolert messinglister, og hjulpet til med å montere de tilbake. Så har jeg fyllt prøvevæske på dysetesteren, slik at jeg er klar til å ta dysene til han når han har satt ut. Min egen båt har jeg bare kikket på, og tenkt, jeg skal nok hugge deg opp en annen dag. :) Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
SoBo Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 Har i dag byttet olje,sprayet drev spray (bunnstoff) og byttet sink på mitt mercruiser bravo2 XD drev . Litt kabinvask og støvsuging ble det også tid til. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Salt Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 vært med i havna og hjulpet andre under krandagen vår. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Framtia Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 Rubbet og polert blå gelcoat til den store gullmedaljen. Nå skinner Framtia... Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Geir Hel Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 Lurer på om eg skal slå te på den Endelig båt igjen Link to post
Stein-Erik Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 Dagens økt: Trukket alle kabler til autopiloten. Montert ST6002 i piedestallen. Link to post
Goodwill Svart 21.April.2012 Link til dette innlegget Svart 21.April.2012 (redigert) Ny sink på propellaksling, noen timers landstrømlading av batteri, sparklet et par småsår i skroget. Lastet båten med seil, puter og diverse rekvisita, er i hovedsak klar for sjøsetting til fredag og påfølgende jomfrutur Tønsberg - Arendal Redigert 21.April.2012 av Goodwill (see edit history) Link to post
baatsman Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Fikk montert håndsett ute i cockpit, samt skiftet noen trykk-knapper til en kallesje. Ellers natteravn denne helgen. Stille og rolig. Vi sees! Link to post
Dykker Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Monterte skap i akterkabinen sist fredag. Naledi fortøyd i hjemmehavnen. Båtplassvimpelen er i masta. Lagde en mal før jeg sagde (tilpasset mot skutesiden) i frontplaten til skapet. Planlegging Før montering av skapet. Skapet ferdig montert. Link to post
GlennIversen Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Skiftet gearolje og plugger, montert smart-tabs SX (da båten lider av kenguru-syken), tenkte jeg sulle stoffe bunnen men været satten stopper for dette Ha en fin dag Link to post
glalaks Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Var å så på ny båt i går, som desverre ikke sto heeeelt til forventningene. Men ikke værre enn at det ikke vurderes Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Chiefengineer Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Byttet sinkpluggene, luftfiltere, veivhusventilasjonsfiltere, kompressorolje, dieselfiltere, smøroljefiltere og smørolje, gearolje+filter på 2 x Volvo D6/435. Bare kjølevæskebytte og kontroll av returmengde fra injektorene gjenstår før alt er klart til sommeren. Har også lagt opp eget fylle/tømmesystem med elektrisk fastmontert pumpe i motorrom og tilhørende slanger som fungerer særdeles bra. Kan dermed gjøre andre ting mens motor tømmes/fylles. 100% renslig uten noen form for oljesøl er også en bonus. Link to post
SoBo Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Montert nytt speil, skyggelist med LED list bak på "badet" i vår Bayliner 2858, til fruens store begeistring. Fikk også sydd to putetrekk til kabinputene (heldigvis bare en pute igjen) på sønn i husets HB-snekke (Horten snekke), som han (+far) driver og pusser opp. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MajorAndy Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 Skiftet motorolje på påhængeren. Både på gear og motor. Utroligt hvad rutine betyder for selvtilliden: det tog under en time og var uproblematisk. Den startede også - med lidt besvær. Jeg havde den hjemme i haven på et stativ og den var virkelig hård at trække de første 5-7 gange. Men så tændte den og gik nydeligt og fint. Jollen er ment som både sikkerhed og legetøj. Men der er ikke meget lyst til at lege når det er så koldt, så indtil videre bliver motoren hjemme i haven tror jeg. Link to post
MajorAndy Svart 22.April.2012 Link til dette innlegget Svart 22.April.2012 (redigert) Dykker: utroligt nydeligt arbejde med det skab! 100% prof udseende! Jeg bliver både inspireret og intimideret af alt det, folk herinde kan. Jeg bliver aldrig så god, men har fået lyst til at forsøge ting, jeg ellers ikke ville turde ved at se på andre herinde. Redigert 22.April.2012 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn