Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Har demontert drevet, og oppdaget at en av mutterene som holder trimsylinderene var ille tæret???

Trudde dette var syrefast, men metallet virket som det er litt mer messing farget. Noen som vet hva det skal være?

Det er eit Bravo 3 drev.

taeret_bolt.jpg

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Jeg har polert noen skruer etter en runde med ultralyd, syrebad, stålbørste, fil, og 1200 slipepapir. Skruen til venstre er nå gjenfødt som pynteskrue til et nytt prosjekt.

skruer_cdd.jpg

Så har jeg hugget ned resten av mahognien over dollbordet på DieselDyngas Gubbeklubbens opphuggningsprosjekts babord side, og konstatert at det sitter skruer der en skulle tru at ingen skrue kunne bu. Learning by doing.

Og ikke minst har propellen fra opphuggingsprosjektet fått en runde i ultalydvaskeren. Den skal bli minnestykke etter L/B Bustarella,og skal med tider og stunder henge på veggen hjemme hos noen.

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

I helga har jeg: Fjernet og bretta presenning, pakket sammen presenningsstativet. Skrubbet hele overbygget med zalovann, måtte bruke felgrens (oksalsyre) på gjenstridig

møkk.Svampvaska skroget, hadde på vaselinolje etter vask i høst, helt rått hvor lett det var å gjøre rent! :thumbsup: Polert skroget og overbygget for hånd med HardWax fra BT, ser

bra ut, blir spennende å se hvordan den holder! Demontert slarkete rorflyndre og remontert med seig festeguffe og nye bolter. Satt på den nyvaska kalesjen (Biotex) :thumbsup:

Åpna kjølevannsfilteret og la vannslangen oppi, 50èn knurra igang på en halv omdreining, gikk på 1000 rpm til 60 grader, peila olje, helt rein, såvidt antydning til sot i den,

Bytter ikke olja, 80 timer på den. Etterfylt fettkopp på aksel. smurt bunnstoff. Puh nå kan sommeren komme, jeg er klar!! Oppi båten kan vi gjøre reint etter utsetting, men nå

kan skuta sjøsettes selv om jeg er avgårde på jobb (kranspleis).

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Nedmontert en Raymarine radar-radome som etter kun 2,5 år har begynt å svikte meg. Blir spennende å se hva de finner, og om dette går på reklamasjon. Om de ikke fixer den er det stusselig - ny radome er ikke lengre kompatibel med min C-120 skjerm av samme årgang.Tatt film i dag av radarbildet når ekkoet forsvinner, og delvis er der i bruddstykker, så får jeg håpe at de basert på det kan forstå hvilken komponent som svikter meg.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...