TB2855 Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Har demontert drevet, og oppdaget at en av mutterene som holder trimsylinderene var ille tæret??? Trudde dette var syrefast, men metallet virket som det er litt mer messing farget. Noen som vet hva det skal være? Det er eit Bravo 3 drev. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Ludde30 Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Nå har Ludde vann under kjølen. Lenser på aktre pumpe nå en og en halv time etter utsett. Pumpe 2 slo inn innimellom de først 30 min. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Jåt'n Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 I dag har jeg bytta olje og filter, samt gjort klart for stoffing. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Lagt på bånnstoff, lakkert 1 strøk med gelcoat på en gammel skade, vasket og rubbet styrbord side. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Jori Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Idag kom den endelig på vann. En fin tur i indre oslofjord ble det også tid til Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 4.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2012 Sjøsatt!! Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Levert ny-motoren på marinaen for installasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Jeg har polert noen skruer etter en runde med ultralyd, syrebad, stålbørste, fil, og 1200 slipepapir. Skruen til venstre er nå gjenfødt som pynteskrue til et nytt prosjekt. Så har jeg hugget ned resten av mahognien over dollbordet på DieselDyngas Gubbeklubbens opphuggningsprosjekts babord side, og konstatert at det sitter skruer der en skulle tru at ingen skrue kunne bu. Learning by doing. Og ikke minst har propellen fra opphuggingsprosjektet fått en runde i ultalydvaskeren. Den skal bli minnestykke etter L/B Bustarella,og skal med tider og stunder henge på veggen hjemme hos noen. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
SoBo Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Polert siste rest, nappa også ut drevet for verifisere at ikke det hadde vært noe vanninntrengning i belgen jeg byttet i fjor (alt ok) Fruen har også tatt innvendig fix. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Finn Erik Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Flyttet vannlinja 5cm opp akter. I morgen begynner polering......regner meg å få båten på vannet før Pinsehelgen. Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Fjernet to skroggjennomføringer, klar for nye! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Begynt montering av plotter/radar/autopilot/vhf. Får hjelp av Ella. Mye kabler som skal trekkes hit og dit Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Grublet på hvordan jeg skal skjære i instrumentpanelet for å finne en kortslutning uten å ødellegge for mye! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Kansje solgt den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
KongKing Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Sjøsatt gliset, uten at jeg var der... Fatter tok oppgaven, da jeg jobbet. Tenkte meg en tur ned i morgen om jeg kommer meg opp før PL starter opp i morgen :-) Sommeren kan komme! Kk Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Hittil i dag har jeg fjernet septikktanken så verksted har plass når nyemotoren skal på plass til uken Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Solgt den Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Manzon Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Laget den ut for salg, drevet har knekt og nå orker jeg ikke leve mer med denne damen. Hun trenger kun ett nytt drev, men jeg er lei av å bruke penger på henne. Sjekk ut annonsen. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34738111 Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 I helga har jeg: Fjernet og bretta presenning, pakket sammen presenningsstativet. Skrubbet hele overbygget med zalovann, måtte bruke felgrens (oksalsyre) på gjenstridig møkk.Svampvaska skroget, hadde på vaselinolje etter vask i høst, helt rått hvor lett det var å gjøre rent! Polert skroget og overbygget for hånd med HardWax fra BT, ser bra ut, blir spennende å se hvordan den holder! Demontert slarkete rorflyndre og remontert med seig festeguffe og nye bolter. Satt på den nyvaska kalesjen (Biotex) Åpna kjølevannsfilteret og la vannslangen oppi, 50èn knurra igang på en halv omdreining, gikk på 1000 rpm til 60 grader, peila olje, helt rein, såvidt antydning til sot i den, Bytter ikke olja, 80 timer på den. Etterfylt fettkopp på aksel. smurt bunnstoff. Puh nå kan sommeren komme, jeg er klar!! Oppi båten kan vi gjøre reint etter utsetting, men nå kan skuta sjøsettes selv om jeg er avgårde på jobb (kranspleis). Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
jørn Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 (redigert) Startet motoren på Scand`en, alt klar til sjøsetting tirsdag Redigert 6.Mai.2012 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Fått radar/plotter og vhf til å funke(Ella fikk til det), men det trådløse håndsettet til å ha på apeloftet, ville ikke leke med resten. Får ta en telefon til Garmin i morra Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 I dag har båten fått nye gardiner. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bitteliten Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Tømt Ynglingen for noen hundre liter vann etter at presenningen ga seg i vinter og et svært isflak frøs i cockpit... Mekka noen timer elektronikk og annet kos i andre båten. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2012 Nedmontert en Raymarine radar-radome som etter kun 2,5 år har begynt å svikte meg. Blir spennende å se hva de finner, og om dette går på reklamasjon. Om de ikke fixer den er det stusselig - ny radome er ikke lengre kompatibel med min C-120 skjerm av samme årgang.Tatt film i dag av radarbildet når ekkoet forsvinner, og delvis er der i bruddstykker, så får jeg håpe at de basert på det kan forstå hvilken komponent som svikter meg. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Skrapa vekk lakk Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.