Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I den riktig gamle oselverseksæringen (1920) har jeg satt inn pumpen og el-bryteren, etter at den ble stoffet igår og oljet idag, så nå er den nesten klar for sjøen. Så er det riggen...

Den ikke fullt så gamle oselver-halvromsfæringen trengte å få stukket opp vanngjennomløpene i halvrommet; vannet ble stående i framrommet,selv om pumpen hadde tømt bakrom og bakskut.

Gårsdagens ettermiddag gikk med til legging av hulkiler med Farm. Kom på å fylle Farm på en tom patron til fugepistolen, og da gikk jobben mye lettere, gitt... helt til jeg gikk tom for Farm :headbang: Ny runde til "Pusheren" i dag, så er det på'n igjen. Håper å bli ferdig med stoffing i løpet av helga. :thumbsup:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Fjernet groe under båten. Har aldri vært i nærheten av så mye som det var i år.

Normalt er det skjell i propell og ror området. I går måtte jeg skrape halve skroget for skjell.

Har vært dårlig effekt i akter trusteren, ikke rart det. En 2.5kg tung blåskjell farm hindret effektivt vanngjennomstrømningen-

Lå under i ca.2 timer da var dykker flaska tom og det så rimelig bra ut.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Styrbord side ferdig fikk første strøk med Biltema's sealer i går kveld. I kveld står babord side for tur. Er det noen som vet om den kan overmales med vanlig oljemaling? Bare tull å bruke bunnstoff i ferskvann...

Vasket og polert. Skroget var nærmest like fint under etter ett år på sjøen, kun et tynt brunt "gele" lag enkelte plasser ( som lett lot seg spyle vekk) Tydelig at bunnstoffet har gjort jobben sin.

Kun stoffing og anoder + ei kanne kaffe så er vi klare for et nytt år på sjøen.

Tatt ut styresylinderen som røyk forige helg i kulingen...

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Riktignok ikke "i dag" men i den siste uken har det blitt noen oppgraderinger. Rederinnen har kjøpt nye dyner og puter, ny overmadrass, en fin blomst og noen duker. Tidligere bar baten overhodet ikke preg av "female touch". Selv har jeg montert en pent brukt Raymarine 4kw Radar på targabøylen og trukket kabel til teknisk rum. Nå gjenstår å åpne intrumentpanelet og koble til kabelen så blir det fårhåpentligvis radarbilde på plotteren.

Høne, øl og hornmusikk!

Kosetur på kvelden fra Brekkestø til Gml. Hellesund. 22 knop uttaskjærs vestover, deretter ca 5 knop innaskjærs i Blindleia tilbake. Verden er bare vakker! Skjønner meg ikke på alle dere som fortsatt har båten på land. Min er på vannet i løpet av mars måned og har allerede ca 30 timer motortid.

Skjønner meg ikke på alle dere som fortsatt har båten på land. Min er på vannet i løpet av mars måned og har allerede ca 30 timer motortid.

Med fare for å virke hårsår- sett på en smiley når du skriver sånt. Det er ikke alle som har mulighet til å sette båten på vannet så tidlig. Tror du virkelig vi har båten på land for moroskyld?

Sjekket kjølesystemet for finne ut hvorfor jeg ikke fikk opp tempraturen på motoren.

Pakningen på den ene termostaten var gåen, satt på ny pakning byttet den andre termostaten til en uten "lufte hull".

Satt på en ventil til bereder sløyfen.

Resultat: 55 grader etter 10 minutter gange med 800 omdreininger med belastning. Blir spanande når jeg seiler avgårde i morgen om jeg får 80 grader.

Sjekket olje, og diesel filtre.

Sjekket batteriene for veske.

Renset dushodet på dushen på akterdekket.

Kjøpt nye puter til stolene på akterdekket.

Pumpet opp jolla.

Handlet nytt GrundigTV, siden Finlux'en har tatt kvelden

Testet trusterene, etter å ha fjernet mass blåskjell fra tunellene. Ble straks mer effekt i dem.

Fyllt gass beholderene, slik at jeg skulle ha nok frem til September.

Oljet flaggstanga i baugen og hengkt opp den nye Norsk Trawler klubb vimpelen.

I dag er det bytte av gasslanger, montere fjernavstengingen for gass.

Starte jolle motoren.

Vaske akterdekket.

Sjøsikre og rydde.

Handle bøker, noe mat, 10 poser Ali eller Friele kaffe. En siste runde rundt å hilse på familie og venner.

Hvis guttungen reiser hjem i dag, blir det avgang 0600 i morgen tidlig

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Blåste rein forgasseren på Tohatsuen her om dagen. Sjekket i går kveld, og nå spretter den i plan igjen og gjør 26 kn på straka. Er vel som den skal være vil jeg tru?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...