beauty of aqua Svart 11.September.2012 Link til dette innlegget Svart 11.September.2012 så ved en tilfeldighet at en slange til avløpet i byssa hadde sprekt....lurer meg på hvor mange oppvasker som har havnet rett i bunnen Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Free Lillehammer Svart 11.September.2012 Link til dette innlegget Svart 11.September.2012 (redigert) så ved en tilfeldighet at en slange til avløpet i byssa hadde sprekt....lurer meg på hvor mange oppvasker som har havnet rett i bunnen Og du oppdaget ikke en økende grå suppe? Redigert 11.September.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 11.September.2012 Link til dette innlegget Svart 11.September.2012 I dag har jeg sikret genuaen med en seilstropp. Det førte til at de varsla 15 m/s bare ble 11 m/s. Unnskyld uvitenheten, men hva er en seilstropp? Reim rundt rullegenua for å sikre at den ikke ruller seg ut eller noe mer kryptisk? Her var det såvidt jeg fikk med meg meldt 7-11m/s, og jeg tøffet ut til rimelig pent vær og rolige forhold. Etter kun få minutter tok vinden til, og litt lengre vest lå det noen beksvarte skyer fulle av regn, raskt på vei i min retning. Jeg snudde, og hadde ifølge vindmåleren 36 knop på det heftigste, på vei gjennom et rimelig trangt sund. Ganske spesielt å lense i fire knop inn mot havna uten annet enn riggen. Har for så vidt lest om seiling på riggen før, men denne opplæringen ble litt mer plutselig enn tiltenkt. Heldigvis var det aller verste over innen jeg kom meg inn, så tilleggingen ble noenlunde kontrollert. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 15.September.2012 Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Har vært stillstand etter en tommelskade i forrige uke. Styrhustaket er fjernet, frontvinduer og kabintak likeså. Oppdaget mer råte enn påregnet, så det blir nye bjelker i kabintak i tillegg til innfelling av noe mahogny i kabinveggene. Nesten så det kunne blitt en prosjekttråd av dette... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
glalaks Svart 15.September.2012 Link til dette innlegget Svart 15.September.2012 Pakket inn den ene båten i dag. Håper den holder gjennom høststormene:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Salt Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Unnskyld uvitenheten, men hva er en seilstropp? Reim rundt rullegenua for å sikre at den ikke ruller seg ut eller noe mer kryptisk? Jeg brukte ordet for å beskrive en elastisk stropp til å ha rundt seilet, slik at det ikke ruller seg ut. Dagens "hva har jeg gjort" er å berge klubbvimpel/båtplassvimpel/SXK-flagg. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
SeaSC Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Vasket og polert over fenderlist. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 16.September.2012 Link til dette innlegget Svart 16.September.2012 Jeg har overnattet i vår. Gikk tom for dasspapir.....flott det........ Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Etter en liten oppvarmingstur utpå, fikk Yanmar'en ny olje og nytt oljefilter på lørdag. Sengetøy, gummibåt m/motor og diverse annet sommerstæsj ble tatt med hjem. Med andre aktiviteter de nærmeste par helgene, er det bare å innse at båtsesongen 2012 er over. Førstkommende fredag kommer kranstroppene svingende! Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Kappet Targabøylen på Mørebasen, tatt ut den gamle Yanmaren og fått båten inn i et naust for vinteren, der det "forhåpentligvis" blir tid til å sette inn ny (overhalt) motor, nytt el-anlegg, og resten som hører med, gjøre den selvlensende og bygge overbygg. mye arbeid, men ser det må en del "fin"-tenking til før jeg setter i gang. Dumt å begynne i feil ende her... Blir i allefall ikke mangel på å få fritida til å gå ;-) Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
Euklid Svart 17.September.2012 Link til dette innlegget Svart 17.September.2012 Har ikke gjort allverden med båten i dag; har vært for opptatt med å vaske leiligheten før utflytting. Nå ligger jeg på sofaen i båten og nyter livet som fersk båtboer. Prima vare. Har for så vidt basert meg på å bo i båten en stund, men det hele blir litt annerledes uten annen landbase enn en liten bod. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Har byttet ut analoge voltmetere i strømtavla, med nye digitale. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Flyrikk Svart 20.September.2012 Link til dette innlegget Svart 20.September.2012 Plukket ut Thermic 2000 varmeren. Den må overhales.... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Arvid_A Svart 21.September.2012 Link til dette innlegget Svart 21.September.2012 Vinterkonservert motoren og fått plassert skuta i opplagskrybba. Absolutt ingen groe på propellen i år, kun på propellmutteren. Kan det være at det røde Swix-klisteret som ble klint på propelbladene sist vår, skal ha æren for dette? Forøvrig - nydelig sensommervær i havna i ettermiddag! Sitér dette innlegget Link to post
MaxMekker_com Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Siden det gamle panelet til motoren jeg skal montere i båten var av plast som var sprukket og dårlig laget jeg like godt ett nytt. Synes selv det ble bra Det er laget i 12mm aluminium som jeg har frest ut i garasjen, den ble glassblåst før fresing. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Vasket og monteret vinterkaleche. Fik tilset vinterstativet på oplagspladsen i går. Planlægger olieskift og aftapning af ferskvand i løbet af de næste uger. Ikke over 30 motortimer denne sommer ;-( På land 14. oktober Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Båten opp i dag. Sesongen 2012 er over for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 (redigert) Da er båten plassert på land, motor konservert. Bare en siste vask så trilles den innendørs. Ble tidligere enn normalt i år, men fint å ha alt klart for vinteren. Satser på at neste sesong blir bedre.... Redigert 22.September.2012 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Opp på land, skrapt stoffet, og uti igjen. Regner med at den går en smule lettere i vannet nå... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 tatt av Genoa, og begynnt og forberede for vinteren. mye skal tas in og på mandag skal den på land, for sjekk og zink, bunnstoff, boning, og så på sjøen igjen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Salt Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 kjørt innom havna, sett på skipet, kjørt hjem. tenkt dype tanker om mastekranjobb i fellesskap med et par andre båter. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
pernod Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 har skiftet topp-og oljepakning på sabb`en (2h).topp,vannbeholder og eksospotte sandblåst og lakkert om igjen.nye pakninger på alt. skiftet også alle kobberpakninger over alt.ny olje (samt filter) på motor og koblingshus.begge dyser demontert og rengjort. ventiler og ventilseter slipt.måtte bruke et par dager på dette.motor startet med det samme og gikk fint. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Var innom båten og sjekket idag etter å ha vært borte på seilbåtferie i kroatia en uke med guttetur Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Polarn Svart 23.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Vært innom den og vasket den utvendig etter å ikka ha blitt stelt et par mnd. Skammer meg Tok den en liten tur ut også. Mangler noen rpm nå ja På tide å få den på land og skaffe ny båtplass. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
egilwh Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Kjørt den en liten tur, siste turen for sesongen.... bortsett fra turen til krana. Fikk luftet toroa litt også! :-) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.