SoBo Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Tok opp båten i dag. Spennende i og med jeg ikke hadde tatt opp denne skuta før, men været var mildt sagt ikke på min side. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Gtir_man Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Båten er i hagen, påbegynt skraping av bunnstoff.. Alt skal vekk så håper kaustiksoda trikset funker ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Montert tankmålere, og givere på vann og septikktanken. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
valvolainen Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Fyra opp droget, latt den stå og svive en time, turde ikke kjøre ut da det ikke var mye bensin igjen og kanna lå igjen hjemme i garasjen... Måtte ha litt frisk juice på batteriet da det har regnet noe ekstremt siste tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Måtte ha litt frisk juice på batteriet da det har regnet noe ekstremt siste tiden. ? Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Kappet opp gulvet i kabinen, og forbannet tidligere eier opp og ned for såkalte "smarte" løsninger :-) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
cavaler Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 I dag har jeg tatt båten opp på slipp, tatt ut motoren og fått den hjem i garasjen, skal ha i en annen og litt større motor, blir nok mye arbeid i båten den nærmeste tiden før ny/overhalt motor kan senkes under dekk. Hilsen Rune Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 I dag skal den tilbake på sjøen, etter oljeskift seildrev, smuring og sjekk, litt bunnstoff, sjekk av sink, og boning av skrog. så nå kan vinteren komme. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Salt Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 i morgen: ta ned seilene, tømme ferskvannstanken, ta seilene hjem. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
SeaSC Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Skrapt is !!! Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Kjøpte 2 støtte bukker igår på maritim, sitter no og vurdere om eg skal overhaler perkins som vinterprosjekt eller får en ny eller nyere motor inn ?hmm , litt vanskelig sak. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
glalaks Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Sjekket at vinterpresenninga hang på, det gjorde den ikke så nå er den pakket inn på nytt! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Euklid Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 I dag har jeg vært på første båttur i oktober, kjentes langt varmere enn i det meste av ferien i juli. Flatt hav og en pusete liten bris. Herlig! Har også flyttet båten til en bås der den skal ligge for vinteren og spylt av utvendig. Litt usikker på hvor glad jeg er i å ha en meningsløst stor bås (minst 6 meter, båten er 3.2), men en av fordelene er at jeg kan hive jolla på vannet og vaske hele skrogsiden i morgen. Det trengs! Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Nydelig på sjøen idag men turen ble kort, fra båtplassen til kranbrygga :-) Nå skal den opp på land mens mine planer for neste sesong allerede har medført innkjøp av diverse som skal på når vårsola bryter frosten. Neste år blir strålende... Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
glalaks Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Neste sommer tror jeg det blir mye sol og vindstille, og avgiftsfri båtpils.. Akkurat som jeg trodde i fjor;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
valvolainen Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Har stukket om 25 liter med deilig lys lager idag, så avgiftsfritt øl blir det ihvertfall. Så kan været bli som det blir. Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 I dag har jeg skiftet olje og filter på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Nok en drømmetur i morges; seks knop med full seilføring (den som kan trimming hadde sikkert fått åtte, merker jeg trenger et seilkurs ...), sola stakk frem i perioder, et lite regndryss for å minne meg på at det er greit når det slutter. Driver også å monterer nye fortøyningstau, i tillegg til at jeg har fikset en lampe i salongen og vasket det meste innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 tatt ned og pakket vekk seilene. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Andresh Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Hatt en fin tur rundt i ryfylke i fasinerende ustabilt vær ;-) Redd det var siste turen for i år...... Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Fantastisk dag i Oslofjorden, sol fra knallblå himmel vindstille og nesten flatt hav. Bra for oss, litt kjedelig for alle seilere som var ute :-) Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
spiir Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 ...Tok på dykkerutstyr. Skrapte propell for rur. Nå går det 2 knop raskere på motor igjen..... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 (redigert) Tatt opp jolla. Måtte jo kjøre den skikkelig varm i det fine været Vaska jolla, kjørt gjennom ferskvann, hatt konserveringsvæske i bensina. Klar for service/vinterkonservering hos importør. Redigert 6.Oktober.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 Idag ble jeg ferdig med høstpoleringen av skrog og overbygg og fikk lagt over plast så den ikke blir skitten i løpet av vinteren inne i hallen. Det er ikke vann i halen, og jeg har endel oljesøl i kjølen, så det vet jeg ikke helt hvordan jeg skal bli kvitt. Den store fordelener at der er lys og lunt, så jeg kan komme igang med en dl av de påkrevde oppgraderingene. Har alt røska løs luka i fordekket der det lakk, nå skal det få tørke et par måneder og så er det å sette den ned igjen i en god seng av Tec 7. Innertaket i hytta ser ikke s verst ut, men det beste nå er at jeg kan komme til og få satt inn stålplate i taket som rundholtet i baugen kan trekke på - til nå har jeg vært redd hvis jeg måtte slepes, uten annet feste enn skruefeste skulle det ikke mye til før hele rundholtet hadde blitt dradd rett ut. Ellers er planene å sette inn stoler i hyta, kanskje en vendbar stol med kokeapp under, og så få hydraulisk styring inn, slik at jeg kan få en avlaster på styringa. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 6.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2012 sol fra knallblå himmel vindstille og nesten flatt hav. Bra for oss, litt kjedelig for alle seilere som var ute :-) Da måtte du ha vært litt lengre "ute". Jeg har avsluttet solo-seilingen fra Tyskland til Norge i dag etter 7 dager. Fra Strømstad og rund Koster (08.30) ha det vært som du skriver, ikke et pust. Men deretter ble det 8 - 12 meter rett på nesen / vest, helt til jeg "omsider" ramlete inn i Sandefjord fjorden ved kl. 17.00 Ha blitt en lang dag i forhold til opprinnelig planen. Men, gøy og mye sol var det. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.