Astor Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 (redigert) Så ble sjøvannspumpa testet. Veldig bra trøkk, akkurat slik jeg håpet på. Slangen som følger med spylepumpa er praktisk og lett å stue vekk. Med et håndgrep kan jeg svitsje mellom saltvann og ferskvann. Redigert 19.Februar.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bateman Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 og hva er større båt? Ser fortrinnsvis etter Princess 440 e.l. Fairline er også ok. 3 kabiner og fly :-) Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Pequod Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Sitter og vansmekter (nei, egentlig ikke...) på den franske rivieraen og har ikke vært i båten siden lørdag... Men heldigvis har webkameraet til båthavna kommet i gang igjen, så jeg har konstatert at den fortsatt ligger der den skal - og forhåpentligvis med strømmen på... Her er det mellom 13 og 19 varmegrader og t-skjortevær. Har med meg Mayday-boka og leser i den med ujevne mellomrom, stort sett på kvelden etter at vi har gjort masse på dagtid. Har dog sett mange fine båter, særlig yachter, både her i Nice, i Antibes og i Monaco. I havna i Monaco lå også Nidelven jeg oppdaget der i fjor, sammen med en Fjord Diplomat (tror jeg), men så ingen eier i nærheten. Prøvde å kommunisere med en franskmann/monegasser på brygga, men siden jeg ikke snakker så mange franske gloser var det heller mislykket... Men jeg har fått meg en liten båttur! Det går nemlig en liten taxibåt, elektrisk drevet med solenergi, fra den ene siden av havna til den andre, og den måtte vi jo bare ta! Kostet 2 euro per pers og tok neppe mer enn fire-fem minutter, men da var vi i det minste på sjøen... Når jeg kommer hjem igjen er det bare å rulle opp ermene og sette i gang med båten - da skal det bli liv i oppussingstråden til Bergtatt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Odd Terje Heimen Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Er du fornøyd? Vurderer å kjøpe denne da det er svinger i båten min som passer. Står en gp-1650wf fra 2005 i dag i båten, svinger er like gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Har ikke gjort noe i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 19.Februar.2015 Del på Facebook Svart 19.Februar.2015 Holder på med syinga mi jeg, stoler snart ferdige nå. Fryktelig dårlig bilde da.... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Skiftet reg. reim og strammehjul på Yamaha F50 i dag. Kosejobb. Yamaha sa det var unødvendig å skifte hver 5. år selv om det er intervallet. Kan si meg helt enig. Min var 5 år og det var ikke antydning til slitasje eller elde. Men nå er det iallefall gjort. Sitér dette innlegget Link to post
jupiter33 Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Skrapet og pusset bunnen i dag....klar for stoffing Kjenner det nok på kroppen i morgen Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Hei. Fjernet en forhøyning fra dashbordet og sparklet hullet. avsluttet med farge https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/sparkel.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/sparkel_lakk.jpg mvh Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
MaSa Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Hei. Fjernet en forhøyning fra dashbordet og sparklet hullet. avsluttet med farge https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/sparkel.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12743/sparkel_lakk.jpg mvh Så bra ut det catano :) Lurer litt på om det neste hos meg blir å installere gassovn, fjerne microen! Men da må jeg lage til ett nytt opplegg for gass . Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
catano Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 fikk dessverre ikke til å legge inn bilde så det er synlig uten å trykke på linken Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Mariell Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 (redigert) Hva jeg har gjort med båten? Absolutt ingen ting, bortsett fra å tenke på den. Har dårlig samvittighet over manglende pleie de siste par årene. Er veldig lite i Norge og har ikke tid til mer vedlikehold enn ytterst nødvendig. Har kommet til det punktet at jeg vurderer å selge henne. Slik at hun igjen kan få den pleien hun trenger. Hun skal på land i år, for polering, stoffing og anodebytte, om det blir i Mai eller Juli vet jeg enda ikke. Er jo glad i damen da, dette blir ikke lett. Redigert 23.Februar.2015 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Er det i Oslo området har vi presse på jobben det går ann å bruke....holder til på Maritim / Skøyen. Da er gammelt lager presset ut og nytt presset inn. Tusen takk til Jangul som tilbød seg å fikse dette. Veldig snilt gjort. Så ble det nesten 2 timer med hyggelig båtprat etterpå også :-) BP på sitt beste! Gikk veldig greit med 25 tonns presse. Så nåla på pressa lå rundt 1-2 tonns trykk, så hadde nok ikke gått hjemme med hobbyvold.. Nytt lager på plass og her er spindelen på vei inn. Vi sees på marinaen til våren Jangul Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
raymondromsdal Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Lettere frustrert etter at et forsøk i å spare penger på overhale ferskvanspumpen på min ad41p-a pga svak lagerlyd endte i katastrofe og nå er ny pumpe under bestilling.. Argh.. Sitér dette innlegget Link to post
enebakk Svart 24.Februar.2015 Del på Facebook Svart 24.Februar.2015 Kjøpt meg "ny" båt :) Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Da er gammelt lager presset ut og nytt presset inn. Tusen takk til Jangul som tilbød seg å fikse dette. Veldig snilt gjort. Så ble det nesten 2 timer med hyggelig båtprat etterpå også :-) BP på sitt beste! Gikk veldig greit med 25 tonns presse. Så nåla på pressa lå rundt 1-2 tonns trykk, så hadde nok ikke gått hjemme med hobbyvold.. Nytt lager på plass og her er spindelen på vei inn. Vi sees på marinaen til våren Jangul Veldig hyggelig å treffe deg sap_2000 :) Vi snakes! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Kjøpt meg "ny" båt :) Det må du fortelle mer om! Bilder, takk! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
bert Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Da er ny gummijolle kjøpt inn . Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 (redigert) Tatt ut dieseltanken for skikkelig rengjøring, og oppfordrer alle andre til å forvisse seg om at tilstanden på innholdet er ok. Heldigvis en enkel jobb for mitt vedkommende: Tok meg en halvtime... Redigert 25.Februar.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 25.Februar.2015 Del på Facebook Svart 25.Februar.2015 Ikkje en drid, det er vinter ;-) Sitér dette innlegget . Link to post
glalaks Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Bestilt ny kalesje:) Snart vår nå:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pequod Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Slipt ned en prøveplate i båten for å øve meg litt. I morgen begynner jeg med lakkingen, så får vi se om det blir noe bra ut av det. Går det bra begynner jeg på hovedjobben! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
boble65 Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 (redigert) Måtte vist redigere litt... Slipt ned en prøveplate i båten for å øve meg litt. I morgen begynner jeg med lakkingen, så får vi se om det blir noe bra ut av det. Går det bra begynner jeg på hovedjobben! owatrol d1 så owatrol Edelolje. Eller butinox høyglansolje. Blir speilblankt ;-) våtsliper med 240 papir mellom strøk. Redigert 26.Februar.2015 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 27.Februar.2015 Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 I dag har jeg ikke fått gjort noe ennå....men planen er å fortsette med sliping og slikt. Siden været melder oppholds og lite vind er det vel store sjanser for at jeg tar meg en liten tur utpå også... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hantoen Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Hei. Nå nærmer det seg vår, og jeg er godt i gang med prosjekt ankervinsj. Har en Anchorlift vinsj som har stått på båten i 7 sesonger. Når jeg nå demonterte vinsjkassa for å coate den i riktig farge ( benhvit) viste det seg at vinsjen var kraftig korrodert. Nå er den korroderte delen erstattet av ny i plast, og vinsjen har fått et nytt lager og et par nye tettningsringer. Nå monteres det på nytt i nycoatet vinsjkasse. Godt å være i gang! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.