Lars H. Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Ikke så mye ennå, men om 2 timer henger nok Trudelutt i stroppen på vei til sitt rette element! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Bytta ut den siste av 5 Attwood nivåbrytere for lensepumpene, og også bytta ut den originale nivågiveren for septik, som har haltet litt et par års tid, med Wema Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Erik Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Ikke så mye ennå, men om 2 timer henger nok Trudelutt i stroppen på vei til sitt rette element! Hærlig Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sitrin Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 (redigert) Da ble båten denne helgen klargjort for sjøsetting. Da gjenstår det bare å finne en passende dag for utsetting (vær/vind, Høyvann og tid for meg og kranbil). Noen som har oversikt over tilgang på vann i Østfold og Vestfold? Redigert 23.Mars.2015 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 (redigert) Og så var endelig Trudelutt på plass i sitt rette element. Fast plass var riktignok ikke klar, men det skal være klart imorgen. Så da blir det flytting. Torsdag starter påsketuren. Redigert 23.Mars.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 (redigert) Siste rest av arbeidet med å reparere lekk/ tæret alu dieseltank samt rengjøring. Skikkelig fornøyd med meg selv når det kom til å få tørket ut alt vaskevannet. ( inne mannlokk) Skylte igjennom en siste gang med 50 graders vann så tanken ble lunka. Deretter fikk en gammel støvsuger ta siste jobben. koblet om slangen så den blåste luft i stedet for å suge, og putta munnstykket nedi tanken. Knusk tørt. Da fikk jeg også blåst ut fukt fra stigerørene. Så da blir det vel montering i morgen. Redigert 23.Mars.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Solgt den... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
svendmb Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 I helga; fikk vasket under vannlinja, sparklet ("sand"blåste båten i fjor høst), fikk montert inn varmeveksleren etter renovering, vasket motoren, tømte kjølen for vann, fikset elenheten på instrument panelet, ferdigstilte El anlegget, montert ekstra led belysning med dimmer i salongen, renset diesltanken, monterte nye slanger i septikken, og fikset El pumpa til dassen. En god helg! Håper været holder, i så fall blir det priming og stoffing neste helg. Noe montering står igjen innvendig, men håpet er fremdeles at båten skal på vannet 7. april... Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Fått det meste av deler til båten, topp pakninger, bunnpanne pakninger, nytt stempel og foring, overhalings kit til sjøvannspumper, nytt motorfeste og ny ferskvannspumpe. Dagen idag gikk til å overhale sjøvannspumper fettet inn lager og byttet tetteringer og o ringer.. Testet ut litt nyinnkjøpt nano polish (båtmessa) og det så ut til å fungere meget bra så blir å gå over båten med dette. :) første helga etter påske kommer mekanikerene og monterer sammen motorene så er det litt rengjøring,pussing å lakking så er de klare til å sette nede i det nymalte motorrommet.. :) før jeg kommer så langt skal litt lyddempingsmatter på plass.. Har vurdert biltema sine med sølvfolie... brukt de med hell i en annen båt jeg var med å mekke litt på.. så blir vell noen kvadratmeter med sånn rundtikring :) Sitér dette innlegget Link to post
fredrant Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Kranbil er på plass om snaue 2 timer for å løfte "Phimma" ut i sitt rette element. Lykke!! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Var ned for å kjøpe poleringspakke med meguiars one step compound, pure wax og div, men det hadde ikke kommet ennå. Så da bøe det bare en liten klemme til å feste badestigen på båten som hadde knekt i vinter. Kostet 5kr.. Dyrt med båt! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lars H. Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Idag er Trudelutt forflyttet til sin faste plass. Og så har jeg laget mal til ekstra madrass i soveavdelingen. Så da blir det å få skåret til en madrass i 8 - 10mm god skumgummikvalitet. Jeg satte også på landstrøm slik at jeg kan slå på vifteovn noen timer før vi ankommer før påsketur. Sender bare en SMS til en fjernstyring. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
plotte Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 (redigert) Byttet impeller og byttet ut den gamle skanti`n med en standard horizon. :) Redigert 24.Mars.2015 av plotte (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Tatt av burka og satt på two piecen. Klargjøres for ny eier. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Tom Rør Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Vasket over fenderlist. Det er mye møkk i lufta 100 m fra Drammensveien i løpet av en vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Skiftet dieselfiltre igår, samt fjernet strømkilleren til intercooleren på Naledi's Yanmar290 6LPA. Slipper da og være redd for at baug og hekkthruster skal brenne releét. Idag skiftet jeg 10 liter olje og oljefilter på motoren. Imorgen blir det oljeskift på gearkassa, Hürth ZF63A. Neste blir å skifte regreima, så demontering og sjekk av eksosbendet. Tok en kort tur før oljeskift idag så oljen ble varm. Bruker båten hele året, men fint var det på fjorden idag. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 25.Mars.2015 Del på Facebook Svart 25.Mars.2015 Oppdatrt kartet i plotteren, sjkket at internettfungerer. Tenkte og støvsuge og vaske innvendig også, men etter 14dg pluss med influensa så svikta energien. Tok en god times tur på fjorden istedet Tror ikke nødvendigvis jeg ble friskere, men det føltes godt Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
MaSa Svart 25.Mars.2015 Del på Facebook Svart 25.Mars.2015 Kjøpt og montert nytt tv! Kjøpt og montert 1000w omformer. Testet og alt virker samt testet Apple tv i båten :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
VirtualMe Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Montert AB lader innkjøpt fra Jørg. Du verden hvor den satte fart på sakene! Måtte jo prøvekjøre installasjonen litt.. Satte på en vifteovn på inverteren, slik at belastningen lå på omtrent 100A ut av batteriene. Startet opp, og på tomgang mater vel laderen nå ca 35A. Rundt 15-1700 omdreininger lå forbruket på "0", dvs drøye 100A ut av laderen/dynamo. Suverent. Sikkert ikke helt ideel installasjon å ha denne i motorrommet (iflg Jørg), men praktisk var det å ta plassen til den originale skilledioden. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Sjøsatt båten Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Trophy Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Flybrigdetrekket mitt blåste av den 13/3 i en sterk storm som ikkje var meldt. .... montert på igjen etter reparasjon og satt på noen nye fester Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frissy Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Har fått på bunnstoff idag:) Deilig å stå inne i drivhus med slikt. Merker jeg begynner å bli klar for sjøen snart nå. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Starta opp motoren. Båten står fortsatt på land, men det vàr ingen hinder for å legge meg litt på lading under dekk. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Montert ny dreggluke, er fortsatt i hagen Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Prøver å få Malin ren etter en nesten snøfri vinter... Sol og lett bris. Fem pluss i skyggen og snart kaffepause i sola med 12 pluss! :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.