Murphy's law Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Har startet motor kl 7 i Arendal og er nå en litt forbi LARVIK. Går til Tønsberg. VHF, LRC, D5L/A Link to post
LeBris Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Lager nye puter/madrasser til cabinen, ferdig i kveld! :) Et skritt nærmere sjøsetting på Lørdag. Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Marida Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Skiftet tømmepumpe til septikken, ny dass og fått all driten ut av babord tank. Nå mangler å få koblet ferdig solcellepanelet til ferien og vask/polering Link to post
Polarn Svart 29.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Har startet motor kl 7 i Arendal og er nå en litt forbi LARVIK. Går til Tønsberg. Gi oss en statusrapport fra Tønsberg da Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Skipper Worse Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Hadde kalesjemannen Hauge (Produkter) på besøk ombord i dag, for tilpasning av nytt trekk til CBC-dekket. Det skal bli greit å bli kvitt det utslitte, revnete, mange-ganger-sydde styggskitne originale trekket og ikke lenger se ut som en fante-skøyte. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Svaap Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 for tilpasning av nytt trekk til CBC-dekket. Hmmmmm... Hva er CBC-dekket???? Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
MrEbbesen Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Bytter Spanter i trebåten. totalrenovering av trebåten. Så e har no å gjer. Link to post
Svaap Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Bytter Spanter i trebåten. totalrenovering av trebåten. Så e har no å gjer. Der fikk du min oppmerksomhet! Hva slags båt jobber du med? Bilder? Interessant å vite mer om prosjektet ditt. Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Framtia Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Hmmmmm... Hva er CBC-dekket???? Det er sånt som motorbåtfolket driver med: CBC Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Geir Hel Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Skifta talgpakning, og Har hatt ein meget meget meget grundig innvendig motorvask. så i morgen blir det nytt oljefilter og olje. Endelig båt igjen Link to post
MrEbbesen Svart 29.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2010 Der fikk du min oppmerksomhet! Hva slags båt jobber du med? Bilder? Interessant å vite mer om prosjektet ditt. Har ikke peiling hvilken båt type det er. 28/29 fot. fra 70 tallet å jeg fikk den av en som skulle kaste den. Har altid hatt lyst på trebåt så jeg tok båten "jobben"... Trenger bare å bytte noen bånd å Skifte spanten i midten, legge nytt dekk, motorkasse. osv. skal bli en åpen snekke. Har ikke gjort noe slik før,så jeg lærer mens jeg jobber med båten.. finner mye om trebåt på nettet. her har du et bilde. Link to post
Geir Hel Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Har ikke peiling hvilken båt type det er. 28/29 fot. fra 70 tallet å jeg fikk den av en som skulle kaste den. Har altid hatt lyst på trebåt så jeg tok båten "jobben"... Trenger bare å bytte noen bånd å Skifte spanten i midten, legge nytt dekk, motorkasse. osv. skal bli en åpen snekke. Har ikke gjort noe slik før,så jeg lærer mens jeg jobber med båten.. finner mye om trebåt på nettet. her har du et bilde. Kjempe båt da :) ganske lik min i fasong Endelig båt igjen Link to post
Minien Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Vi har kjøpt ny motor i dag.. Link to post
Murphy's law Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 (redigert) @POLARN: Etter 4 dagen på sjø (55 motortimer og ca 360 nautisk mil)eg kommer til vennen min i Melsomvik (på Tønsbergfjord). Vær om sørlandet var veldig bra, rimelig 0.5 til 1.5 bølger. (den "liten" til venstre er min "MARIA" og den støre røde båt er min vennen hans båt) Redigert 30.Juni.2010 av Murphy's law (see edit history) VHF, LRC, D5L/A Link to post
Bidevind Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Ikke i dag, men i går: Løsnet fortøyningene og seilt en flott tur over kostersundet og inn sundet mellom nord- og sydkoster før jeg snudde og fikk en (nesten) like fin seiltur tilbake til havna. Har ikke dvelt noe ved at teaken trenger overhaling, autopiloten virker dårlig eller at vindinstrumentet har sluttet å virke. Hygget meg i steden over mine to nye seil og synes båten seiler veldig bra ! Link to post
Geir Hel Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 satt i nytt oljefilter å fylt på ny olje pluss teflon Endelig båt igjen Link to post
Polarn Svart 30.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Byttet kjølevanns slange, kappet, tilpasset og montert lensepumpe. Pelt ut dynamoen. Noen som har en til overs fra en TMD40? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Trophy Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Renset kjølevannssystemet på styrbord motor, bare sjøvannskjølinga igjen.... Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Geir Hel Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 montert og testa byssa Endelig båt igjen Link to post
:båt1 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 i dag har jeg montert den nye dassen min! en Jabsco Twist and lock manuell do med stor potte brukte ikke lange tiden på dette og bra ble det og så nå er jeg fornøyd Link to post
:båt1 Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 i dag har jeg montert den nye dassen min! en Jabsco Twist and lock manuell do med stor potte brukte ikke lange tiden på dette og bra ble det og så nå er jeg fornøyd Link to post
Bartesam Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Spleiset sammen nye fortøyningstau med strekkavlastere til brygga. Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
LeBris Svart 30.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2010 Lakket alt treverk i båten samt pusset ned utsiden av båten, klar til lakking:) Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord! Link to post
Arnfinn Trønes Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Følgende er utført på "Sølvi" idag. Smurt på to strøk med nytt bunnstoff. Fjernet maskeringsteip etter priming / lakking. Montert nye lanterner. Skal ut å bytte propell etterpå. Syns jeg har vært ganske flink jeg, he he. Bær kanskje opplyse at det kun er snakk om en 14" Skibsplast, ikke noen stor skøyte som stoffes. Mvh Arnfinn Link to post
Radioinspektøren Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 (redigert) Hei! Idag har vi: - Lagt på 2 lag til med teakolje i cockpit. Det blir kjempefint! Ellers beholder vi "original" teak ute på dekk - Samlet alle viktige papirer slik at man er klar til møte med Kystvakten og andre som skal ha sitt... - Limt på 2010-oblatene fra redningsselskapet... Nå er vi klare for årets lengre båtturer Redigert 1.Juli.2010 av Instant Karma (see edit history) Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn