Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Har startet motor kl 7 i Arendal og er nå en litt forbi LARVIK. Går til Tønsberg.

Gi oss en statusrapport fra Tønsberg da :cheers:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Der fikk du min oppmerksomhet!

Hva slags båt jobber du med?

Bilder?

Interessant å vite mer om prosjektet ditt.

Har ikke peiling hvilken båt type det er. 28/29 fot. fra 70 tallet å jeg fikk den av en som skulle kaste den. Har altid hatt lyst på trebåt så jeg tok båten "jobben"...

Trenger bare å bytte noen bånd å Skifte spanten i midten, legge nytt dekk, motorkasse. osv. skal bli en åpen snekke.

Har ikke gjort noe slik før,så jeg lærer mens jeg jobber med båten.. finner mye om trebåt på nettet.

her har du et bilde.

dsc_0055.jpg

Har ikke peiling hvilken båt type det er. 28/29 fot. fra 70 tallet å jeg fikk den av en som skulle kaste den. Har altid hatt lyst på trebåt så jeg tok båten "jobben"...

Trenger bare å bytte noen bånd å Skifte spanten i midten, legge nytt dekk, motorkasse. osv. skal bli en åpen snekke.

Har ikke gjort noe slik før,så jeg lærer mens jeg jobber med båten.. finner mye om trebåt på nettet.

her har du et bilde.

dsc_0055.jpg

Kjempe båt da :) ganske lik min i fasong

Endelig båt igjen

@POLARN:

Etter 4 dagen på sjø (55 motortimer og ca 360 nautisk mil)eg kommer til vennen min i Melsomvik (på Tønsbergfjord).

Vær om sørlandet var veldig bra, rimelig 0.5 til 1.5 bølger.

p6300021.jpg

(den "liten" til venstre er min "MARIA" og den støre røde båt er min vennen hans båt)

Redigert av Murphy's law (see edit history)

VHF, LRC, D5L/A

Ikke i dag, men i går:

Løsnet fortøyningene og seilt en flott tur over kostersundet og inn sundet mellom nord- og sydkoster før jeg snudde og fikk en (nesten) like fin seiltur tilbake til havna. Har ikke dvelt noe ved at teaken trenger overhaling, autopiloten virker dårlig eller at vindinstrumentet har sluttet å virke. Hygget meg i steden over mine to nye seil og synes båten seiler veldig bra !

Byttet kjølevanns slange, kappet, tilpasset og montert lensepumpe. Pelt ut dynamoen. Noen som har en til overs fra en TMD40?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Følgende er utført på "Sølvi" idag.

Smurt på to strøk med nytt bunnstoff.

Fjernet maskeringsteip etter priming / lakking.

Montert nye lanterner.

Skal ut å bytte propell etterpå.

Syns jeg har vært ganske flink jeg, he he.

Bær kanskje opplyse at det kun er snakk om en 14" Skibsplast, ikke noen stor skøyte som stoffes.

Mvh

Arnfinn

Hei!

Idag har vi:

- Lagt på 2 lag til med teakolje i cockpit. Det blir kjempefint! Ellers beholder vi "original" teak ute på dekk

- Samlet alle viktige papirer slik at man er klar til møte med Kystvakten og andre som skal ha sitt...

- Limt på 2010-oblatene fra redningsselskapet...

Nå er vi klare for årets lengre båtturer :flag_bp:

Redigert av Instant Karma (see edit history)

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...