Chilli Solbris Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 Finn Master skrev for 3 timer siden: Tømte vannsystemer for frostvæske og skylte igjennom med masse vann. Det er kanskje lurt å kjøre igjennom med Klorin også? Ikke bruk klorin. Det setter smak på vannet i lang tid. Jeg har bodd i båt nå i seks år og ikke tilsatt noe som helst. Men jeg sløser med vannet! Har sendt inn vannprøver jevnlig og har line friskt vann i båten som frua har hjemme i huset sitt. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 I dag har jeg skiftet luftfilter i båten til @Atroenn. Det var på høy tid! p Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
UngeWiig Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 Solbris II skrev 5 minutter siden: Ikke bruk klorin. Det setter smak på vannet i lang tid. Jeg har bodd i båt nå i seks år og ikke tilsatt noe som helst. Men jeg sløser med vannet! Har sendt inn vannprøver jevnlig og har line friskt vann i båten som frua har hjemme i huset sitt. Hvor kan man sende inn vannprøver? Har forøvrig lagt på siste bit av ca 25meter med folie innvendig i båten 🤯 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 UngeWiig skrev 14 minutter siden: Hvor kan man sende inn vannprøver? Har forøvrig lagt på siste bit av ca 25meter med folie innvendig i båten 🤯 Jeg har sendt til Vestfoldlab. Men det er bare å Google og velge den labben som ligger nærmest der du bor!😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Brusk Svart 27.Mars.2021 Del på Facebook Svart 27.Mars.2021 I dag har vi bunnsmurt og byttet anoder. I tillegg fikk vi tettet en liten lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 (redigert) Strammet opp pakkboksen og fyllt på med fett. Koblet sammen batteriene med vsr relé. Redigert 28.Mars.2021 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Impregnering av kalesje Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Jeg ble ferdig med pussing, oljing og lakkering av en del treverk. Lakken hadde begynt å krakelere/flasse, så den ble skrapt av (enkelt med hjelp av varmepistol). Så ble bokstavene fræsjet opp med en liten pensel og svart lakk. Deretter ble det flere strøk vått i vått med Jotun Clipper I olje før et par gode strøk med Jotun Clipper II lakk. Og det ble da ganske ''hyfsat''? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Nyter Roger Waters på NRK2 og noterer 11 overnattinger allerede nå før påske Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Byttet sink på motor, 5 i antallet. Tømt frostvæske for skift da jeg ikke vet når det sist ble gjort, gått 240t og 6år, så sikkert på tide. Fylt opp fettkoppen til pakkboksen. Sitér dette innlegget Link to post
UngeWiig Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Lagt på folie , gått nærmere 25 meter i den lille båten🤯😁 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Fikset lyset i gardinbeettet, byttet ut 36 glødepærer med 36 led-pærer. Alke glødepærene var gåen. Det neste blir å montere dimmer!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
jørn Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 @Solbris II36 glødepærer! Må være nok for å holde varmen om vinteren det 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 jørn skrev 29 minutter siden: @Solbris II36 glødepærer! Må være nok for å holde varmen om vinteren det 😂😂 😂😂😂🥵🥵🥵 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bergsholmen Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 I dag her eg bunnsmurt båten og er snart klar for sjøsetting. Har ila vinteren oppgradert instrumentpanelet. Før: Etter: Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Bergsholmen skrev 53 minutter siden: I dag her eg bunnsmurt båten og er snart klar for sjøsetting. Har ila vinteren oppgradert instrumentpanelet. Før: Etter: Slik løftebukk vil jeg ha og!😃😃😃 Dashen ble skikkelig lekker!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 28.Mars.2021 Del på Facebook Svart 28.Mars.2021 Worry II skrev for 6 timer siden: Nyter Roger Waters på NRK2 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Corvin17 Svart 29.Mars.2021 Del på Facebook Svart 29.Mars.2021 Stoffing, og fetting av nipler Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Mars.2021 Del på Facebook Svart 29.Mars.2021 (redigert) Vasket innvendig, nå er det bare akterkabinen igjen. Skrudd på igjen nylakkert teak utvendig Fylt opp vann Fant en 50 meter lang slange til et åpent vannuttak Åpnet sjøvannsinntaket (puh, heldigvis kom jeg på det før sjøsetting) som jeg hadde glemt etter vinteropplaget Avtalte sjøsetting i overmorgen, onsdag! Redigert 29.Mars.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lurvetass Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 Endelig kan jeg skrive noe her også. Presenningen av og kalesjen på. Grovvask inni og fått vekk mesteparten av de små svarte prikkene som dukker opp noen steder. Endelig er våren startet😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Espen Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 En liten prøvetur i heller grått og trist vær.. RMS Titanic er en favoritt for minstemann, og da opplever man slikt 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Corvin17 Svart 30.Mars.2021 Del på Facebook Svart 30.Mars.2021 I dag ble motoren testet før den skal på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Så ble det endelig vann under kjølen, herlig! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Hvor går påsketuren i år, da? God Påske, forresten. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 31.Mars.2021 Del på Facebook Svart 31.Mars.2021 Vi holder oss hjemme i disse koronatider, Trude er ikke vaksinert ennå. God Påske til deg også. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.